Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-27, 08:57
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
De som är bakom metapedia är nordiska förlaget som är ett gäng nassar som finansieras genom att sälja massa viktmakt-musik och andra nasseböcker. Visst man blir inte nazist av att läsa den men använder man så vinklad skit i en debatt så lär man ju bli förknippad med nassar.
Kan man läsa Expo så kan man läsa metapedia. Det är två ytterligheter och sanningen ligger antagligen i mitten. Kommunister o nazister är samma skit, båda tror att de har den enda sannaningen och mördar glatt personer som tycker annorlunda. Sen att Oisin på aftonbladet försöker förlöjliga det o kalla det "kålsuparretorik" ger jag inte ett piss för.
Citera
2014-04-30, 08:21
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
De som är bakom metapedia är nordiska förlaget som är ett gäng nassar som finansieras genom att sälja massa viktmakt-musik och andra nasseböcker. Visst man blir inte nazist av att läsa den men använder man så vinklad skit i en debatt så lär man ju bli förknippad med nassar.

Så vad tycker Du om att Wikipedia inte tar upp händelsen om Wallner alls, bra eller dåligt?
Citera
2014-04-30, 09:10
  #111
Medlem
siljaeuropa94s avatar
DN och Wallner är mycket bittra på att detta inte "glöms" på internet.
Citera
2014-04-30, 10:07
  #112
Medlem
men stod det inte om detta i tryckta tidningar vid tiden för domen? då är det väl bara att i Wikipedia hänvisa dit.

Jag tycker det är oerhört problematiskt att Wikipedia censurerar fakta som går att lätt bevisa, vem är det som ska sitta och vara domare över vad som är lämpligt att publicera på wikipedia?
Citera
2014-04-30, 10:40
  #113
Medlem
Paijters avatar
Någon som försökt skriva om honom på andra språk på Wikipedia?
Citera
2014-04-30, 11:25
  #114
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
DN och Wallner är mycket bittra på att detta inte "glöms" på internet.
Ja, Peter Wolodarski beklagade sig under ett Publicistklubbentillfälle över Google som inte rensar bort sånt som han vill. Något fulretoriskt i stil med "De (Google) har ett jättejobb att göra!". Googlar man på Jaques Wallner så kommer den förjävliga sanningen ju fram!
__________________
Senast redigerad av hashflash 2014-04-30 kl. 11:27.
Citera
2014-05-04, 02:16
  #115
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Inte första gången Wikipedia håller på så här, speciellt Svenska delen av Wikipedia som har ett koppel vänsterextremister som sköter det hela och original Wikipedia är väl ett vänstertroll som startade har jag för mig.

Här om någon vill läsa om mördaren Wallner var offers blod ännu skriker från marken efter rättvisa för någon rättvisa har inte givits i fallet då Wallner fortfarande lever:
(FB) Jaques Wallner mördade Magnus N. 1982

När Wallner väl är död, först då kan man säga att någon form av rättvisa skipats, så länge mördaren är i livet så ligger rättvisan där trampad och pissad på. Wallner borde göra det enda rätta och avliva sig själv helt enkelt, vill han göra världen en tjänst så gör han ett utvidgat självmord där han tar med sig Robert Aschberg i samma veva.
Citera
2014-05-04, 10:18
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
original Wikipedia är väl ett vänstertroll som startade har jag för mig.

Jag vet inte hur du definierar "vänstertroll", men jag skulle inte kalla någon som är Ayn Rand-fantast och gjort sig ekonomiskt oberoende på spekulationshandel för det: https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Wales

Även https://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Sanger deltog i grundandet av Wikipedia men är inte inblandad längre. Det står inget om hans politiska åsikter vad jag kan se dock.
Citera
2014-05-05, 11:21
  #117
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Inte första gången Wikipedia håller på så här, speciellt Svenska delen av Wikipedia som har ett koppel vänsterextremister som sköter det hela och original Wikipedia är väl ett vänstertroll som startade har jag för mig.

Här om någon vill läsa om mördaren Wallner var offers blod ännu skriker från marken efter rättvisa för någon rättvisa har inte givits i fallet då Wallner fortfarande lever:
(FB) Jaques Wallner mördade Magnus N. 1982

När Wallner väl är död, först då kan man säga att någon form av rättvisa skipats, så länge mördaren är i livet så ligger rättvisan där trampad och pissad på. Wallner borde göra det enda rätta och avliva sig själv helt enkelt, vill han göra världen en tjänst så gör han ett utvidgat självmord där han tar med sig Robert Aschberg i samma veva.
Finns på danska Wiki sedan några dagar tillbaka.
Citera
2014-05-05, 15:33
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Finns på danska Wiki sedan några dagar tillbaka.


"Denne sides indhold bærer præg af at være en maskinoversættelse og/eller meget dårligt og uklart formuleret (også kaldet "dåsedansk"). Det vurderes at sproget er så dårligt og eventuelt forkert eller til at misforstå, at det bør omskrives eller oversættes på ny."
Citera
2014-05-05, 15:38
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Ja, Peter Wolodarski beklagade sig under ett Publicistklubbentillfälle över Google som inte rensar bort sånt som han vill. Något fulretoriskt i stil med "De (Google) har ett jättejobb att göra!". Googlar man på Jaques Wallner så kommer den förjävliga sanningen ju fram!


Med felstavning och allt?
Citera
2014-05-15, 11:26
  #120
Medlem
Kan censur av detta slag grunda sig i det faktum att wikipedia är en judisk skapelse, grundat av James Yerucham Wales. Judar vet vi ju alla har en böjelse för vänsterextremism och annat, så i det hänseendet är det ju förståeligt att man mörkar vad vänsterextremister har för sig. Är inte Jacques Wallner själv jude förresten, vilket ytterligare skulle styrka tesen om att han har wikipedia på sin sida?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback