Köpte nyligen ett till Asus Gtx 560 TI DirectCu II till. På 900mhz, det gammla låg på 830mhz. Så kopplade helt enkelt in det, drog upp clocksen på det gammla till 900 och körde.
Sen drog jag på lan, fungerade fint. Sen kom jag hem, och märkte efter ett tag att fläktarna körde på som satan. Och det visade sig att mitt gammla 560 låg på 45 C och mitt nya på 28 C.
Efter att ha skruvat av båda såg jag att jag hade dem i i slot 2-3. Så bytade till 2-4 istället och satte på en fläkt på sidan som drar in kalluft till dom. Och kollade så att jag inte råkat sätta på cpu fläkten på fel håll så att den spruta varmluft på dom. Och blåste ut dammet från det. Och klocka ner dom till 830mhz.
Fortfarande samma problem, GPU1 (560 - 830mhz) ligger på 45C och GPU2 (560 - 900mhz nerklockat till 830) ligger på 28 C (Ska ligga på runt 35). Hade dom tvärtom innan, men då var det 900mhz kortet som var för varmt
Förstår verkligen inte vad som är felet, någon annan som har erfarenhet av SLI?
Värmeproblem är vad jag förstått en av nackdelarna med SLI/Crossire. Om du redan har en sidmonterad fläkt som blåser kall luft mellan dem så är det väl inte mycket mer du kan göra åt saken.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!