• 1
  • 2
2005-02-03, 21:15
Medlem
Arasalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Är det någon mer än jag som brukar ha salt på pannkakorna och extrasaltat smör på våfflorna <snip>?.

Inte salt annat än i pannkakssmeten, som tidigare nämnts, men däremot smör på våfflor är gott, det håller jag med om. Särskilt på ugnstorkade grova våfflor.

På tal om knepiga pålägg, nån som använder ketchup på blodpudding? Det är det knäppaste jag sett nån göra iaf. Salt på pannkakor är ju inget mot det...
Citera
2005-02-03, 21:18
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arasall
På tal om knepiga pålägg, nån som använder ketchup på blodpudding? Det är det knäppaste jag sett nån göra iaf. Salt på pannkakor är ju inget mot det...

*tar på skrytfejset*
Du, min morfar hade ketchup på chokladpuddingen!
Citera
2005-02-06, 04:41
Medlem
beos avatar
Pannkakor+rökt lax+gräslöksphiladelphia+nåt grovsaltkorn.
Kan säkert köras på våfflor också.
Alla klassiska skaldjursvarianter (skagen, romröra mfl) torde funka.

Jag gillar oftast inte smaken av smör rakt av. När man köper crepes (=rätt o slätt pannkakor) i det tysktalande området klickar de alltid på extra smör innan de drar på socker+kanel (mitt val oftast, banan+nutella, ost+skinka, grand marinier eller hallonmarmelad brukar också finnas) och detta är svårt att beställa bort. Tyskland delar trådskaparens uppfattning verkar det alltså som.

Har inte Holland sjukt mycket pannkaksvarianter? När jag var där i unga unga år vill jag minnas att jag tyckte det var som pizza, typ alla fyllningar fanns att få.
Citera
2005-02-06, 07:41
Medlem
typhios avatar
Min styvfar har pannkakor som pålägg på knäckemackor och sen toppar han med en illaluktande dansk ost (?svarta sara?) och hans fru, dvs styvmor, strör havssalt över pannkakorna och ibland även det där örtsaltet, ?trocomare?

Cheers
Citera
2005-02-06, 08:05
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Typhio:

Det lät inte alls dumt! Jag har haft både pannkakor och stuvade makaroner som pålägg på både rostat bröd och thekakor. Jättegott!
Citera
2005-02-06, 18:43
Medlem
Eans avatar
Har aldrig saltat pannkakor, däremot är det gott med salt på våfflorna.
Citera
2005-02-06, 18:53
Medlem
Makehastes avatar
Instinktivt låter det sjukt äckligt att salta pannkakor. Jag är närmast fundamentalist i min inställning till pannkakor och deras pålägg. Jag har bara socker. Punkt. Och jag ogillar starkt fläskpannkakor, ugnspannkakor och alla liknande påfund. ASKETISM 4 LIFE!
Citera
2005-02-06, 22:40
Medlem
mjvs avatar
Testa våfflor med geitost på (norsk getost,brun,den kändaste är nog den
från Gudbrandsdalen)
Jag har käkat det på X antal norska vägkrogar - lika gott varje gång.
Men som sagt: smaken är som röven - klöven!
Citera
2005-02-07, 16:50
Medlem
swecows avatar
japp, jag brukar ibland ha salt istället för äppelmos på pannkakan.
Citera
2005-02-07, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beo
Pannkakor+rökt lax+gräslöksphiladelphia+nåt grovsaltkorn.
Kan säkert köras på våfflor också.
Alla klassiska skaldjursvarianter (skagen, romröra mfl) torde funka.

Jag gillar oftast inte smaken av smör rakt av. När man köper crepes (=rätt o slätt pannkakor) i det tysktalande området klickar de alltid på extra smör innan de drar på socker+kanel (mitt val oftast, banan+nutella, ost+skinka, grand marinier eller hallonmarmelad brukar också finnas) och detta är svårt att beställa bort. Tyskland delar trådskaparens uppfattning verkar det alltså som.

Har inte Holland sjukt mycket pannkaksvarianter? När jag var där i unga unga år vill jag minnas att jag tyckte det var som pizza, typ alla fyllningar fanns att få.

Jojo Holland har SJUKT GODA varianter
vill minnas att min "bästis"(modern holländare) jag hade då jag var "liten"alltid hade med sig ngt slags kakor då hon kom hem därirån oxå som jag fullständigt älskade..de hette waaafer eller ngt..svårt att beskriva men de var runda,tunna(väld tunna)med sirap inuti.. ,satte i mig mängder
Ursäkta om jag gick OT nu...FLÅ'T
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in