2012-02-25, 09:06
Medlem
Jag har börjat ta Cymbalta istället för 100mg Sertralin om dagen (Sertralinen hjälpte inte alls) mot min depression, redan efter en dag tappade jag aptiten och kände lite yrsel ibland, detta försvann efter ett par dagar, dock äter jag mindre. Nu har det gått 1 1/2 vecka, och jag tycker jag märkar stor skillnad och är på bättre humör och har bättre livslust, är det placeboeffekt, eller funkar de så fort?
Citera
2012-03-01, 10:12
Medlem
eellens avatar
Jag försökte ta livet av mig efter 1 1/2 veckas cymbalta ätande, kallar den medicinen ifrån helvetet.
Citera
2012-03-01, 10:15
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyttnick
Jag har börjat ta Cymbalta istället för 100mg Sertralin om dagen (Sertralinen hjälpte inte alls) mot min depression, redan efter en dag tappade jag aptiten och kände lite yrsel ibland, detta försvann efter ett par dagar, dock äter jag mindre. Nu har det gått 1 1/2 vecka, och jag tycker jag märkar stor skillnad och är på bättre humör och har bättre livslust, är det placeboeffekt, eller funkar de så fort?
Det kan nog fungera efter en och en halv vecka, men att det är placebo-effekt är ju mycket troligare. Hur som helst spelar det ju ingen roll, då målet är att du ska må bättre. Jag har ätit den och många andra antidepressiva utan att känna av något särskilt. De flesta som blir bättre av sådan medicin blir det just av placebo-effekten, det råder det ingen tvekan om.
Citera
2012-03-01, 16:56
Medlem
länsmanns avatar
Citat:

Om du känner att det fungerar så fungerar det. Det är inviduellt hur man reagerar på mediciner. Vad har du för diagnos? Går du hos en allmän läkare eller psykatriker?
Citera
2012-03-04, 11:33
Medlem
Det är mot depression som jag måste genom innan jag kan göra en ADD-utredning. De första par dagarna var inte roliga utan aptit eller nåt annat; men nu efter 3 veckor känner jag faktiskt att jag mår bättre, istället för bara att vara i princip apatiskt, har jag börjat göra saker igen som jag tidigare har skitit i att göra, så nog verkar de funka.

Det är genom en vanlig läkare (en AT-läkare) tyvärr har hon slutad nu, jag skulle beställa en telefontid för en utvärdering och fick det tråkiga beskedet,äntligen hade jag fått en bra läkare som jag kan prata med, och så slutar hon. Nån ny telefontid gick det inte att få förrän i slutet på mars.
Citera
2012-03-04, 18:51
Medlem
Citat:
Det är mot depression som jag måste genom innan jag kan göra en ADD-utredning. De första par dagarna var inte roliga utan aptit eller nåt annat; men nu efter 3 veckor känner jag faktiskt att jag mår bättre, istället för bara att vara i princip apatiskt, har jag börjat göra saker igen som jag tidigare har skitit i att göra, så nog verkar de funka.

Det är genom en vanlig läkare (en AT-läkare) tyvärr har hon slutad nu, jag skulle beställa en telefontid för en utvärdering och fick det tråkiga beskedet,äntligen hade jag fått en bra läkare som jag kan prata med, och så slutar hon. Nån ny telefontid gick det inte att få förrän i slutet på mars.

jag känner samma som dig, har ätit i tre dagar nu. Aptiten var helt borta första dagen men nu börjar den komma tillbaka. Jag äter ändå men maten smakar inget gott och jag känner ingen egentlig hunger.

jag har redan nu problem att få erektion och antar det kommer bli värre. Hur känner du med potensen? Eller är du kvinna kanske?

jag får en skum "svimkänsla" när jag gäspar vilket är obehagligt.
Citera
2012-03-04, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clinto
jag känner samma som dig, har ätit i tre dagar nu. Aptiten var helt borta första dagen men nu börjar den komma tillbaka. Jag äter ändå men maten smakar inget gott och jag känner ingen egentlig hunger.

jag har redan nu problem att få erektion och antar det kommer bli värre. Hur känner du med potensen? Eller är du kvinna kanske?

jag får en skum "svimkänsla" när jag gäspar vilket är obehagligt.
Kvinna är jag inte däremot är jag singel och bryr mig inte så mycket, dessutom är jag gammal.
Yrseln har jag känt av lite grand; men inte så det stör. Jag sovar mycket bättre på natten, och det jag tycker är jobbigast är att jag ofta blir pissnödig, men när jag går på toan får jag bara fram några droppar utan "tryck".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in