• 1
  • 2
2012-02-25, 00:29
Medlem
stenvalls avatar
I en amerikansk undersökning man testade, hur kvinnor och män reagerade om en person av motsatta kön frågade om de vill 1. gå ut med mig? 2. komma till mitt rum? 3. Ha sex med mig? Noll procent av kvinnor svarade ja till den tredje frågan. Däremot 71 % av män svarade jakande till den tredje frågan. Detta betyder att om en kvinna frågar av tre män: ”Vill du ha sex med mig?” skulle hon få jakande svar med 98 % sannolikhet.

Kvinnor och män har olika attityder till tillfälligt sex. Deras attityder beror på deras sexroller som de har lärt sig när de har vuxit upp. Om man eliminerar sexroller försvinner också skillnaden mellan könen om deras attityder mot tillfälligt sex.

Om alla är ”hen” i framtiden är det så att en typisk hen kommer att ha 3000 sexpartner i sitt liv?

För män det skulle passa mycket bra att om de bara går runt och frågar av
biologiska kvinnor, "vill du ha sex med mig", att en man får alltid sex om han bara frågar av omkring tre kvinnor. Män skulle få så mycket tillfälligt sex som de bara vill. Om en man vill ha sex med olika kvinnor varje dag kan hen i princip ligga med 365 biologiska kvinnor i år. I tio år med 3600 biologiska kvinnor.

Jag undrar om att har någon berättat till föräldrar som sätter sina barn i ”könsneutral” dagis att deras ”hen” kommer att ha kanske tusentals sexpartner i sitt kommande liv?
Citera
2012-02-25, 00:37
Medlem
Stiffnippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stenvall
I en amerikansk undersökning man testade, hur kvinnor och män reagerade om en person av motsatta kön frågade om de vill 1. gå ut med mig? 2. komma till mitt rum? 3. Ha sex med mig? Noll procent av kvinnor svarade ja till den tredje frågan. Däremot 71 % av män svarade jakande till den tredje frågan. Detta betyder att om en kvinna frågar av tre män: ”Vill du ha sex med mig?” skulle hon få jakande svar med 98 % sannolikhet.

Kvinnor och män har olika attityder till tillfälligt sex. Deras attityder beror på deras sexroller som de har lärt sig när de har vuxit upp. Om man eliminerar sexroller försvinner också skillnaden mellan könen om deras attityder mot tillfälligt sex.

Om alla är ”hen” i framtiden är det så att en typisk hen kommer att ha 3000 sexpartner i sitt liv?

För män det skulle passa mycket bra att om de bara går runt och frågar av
biologiska kvinnor, "vill du ha sex med mig", att en man får alltid sex om han bara frågar av omkring tre kvinnor. Män skulle få så mycket tillfälligt sex som de bara vill. Om en man vill ha sex med olika kvinnor varje dag kan hen i princip ligga med 365 biologiska kvinnor i år. I tio år med 3600 biologiska kvinnor.

Jag undrar om att har någon berättat till föräldrar som sätter sina barn i ”könsneutral” dagis att deras ”hen” kommer att ha kanske tusentals sexpartner i sitt kommande liv?

Hade kvinnor haft en bild att visualisera till hade svarsfrekvensen på fråga 3 ökat. Kvinnor har inte sex med vem som helst utan att veta vissa attribut. Hade frågan varit "Skulle du vilja ha sex med <insert random flickkändis> hade svarsfrekvensen varit 98% "ja".
Citera
2012-02-25, 00:42
Medlem
johanness avatar
jag är rädd att den här undersökningen mest visar på mäns korttänkthet. hade de tänkt innan de svarade hade de kryssat i "vet inte". inte ens den mest desperata man är beredd att ha sex med vilken kvinna som helst.
Citera
2012-02-25, 00:44
Medlem
stenvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
Hade kvinnor haft en bild att visualisera till hade svarsfrekvensen på fråga 3 ökat. Kvinnor har inte sex med vem som helst utan att veta vissa attribut. Hade frågan varit "Skulle du vilja ha sex med <insert random flickkändis> hade svarsfrekvensen varit 98% "ja".

Forskningsraport
http://www.elainehatfield.com/79.pdf
Citera
2012-02-25, 00:46
Medlem
stenvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
jag är rädd att den här undersökningen mest visar på mäns korttänkthet. hade de tänkt innan de svarade hade de kryssat i "vet inte". inte ens den mest desperata man är beredd att ha sex med vilken kvinna som helst.

Det var "Flesh meeting", ansikte mot ansikte.
Citera
2012-02-25, 00:48
Medlem
johanness avatar
Citat:
Det var "Flesh meeting", ansikte mot ansikte.
ja. och?
Citera
2012-02-25, 01:08
Bannlyst
Det är ju jätte bra, då slipper hens mamma skämmas för att hon inte är den enda dekadenta slampan i familjen längre som ligger med vilken fjolla som helst som visar intresse
Citera
2012-02-25, 04:05
Medlem
Sir Dwains avatar
Det är alltså ett problem om feminism leder till mycket sex? Detta är något ont, som bör bekämpas?
(för övrigt är det en mycket tveksam slutsats)
Citera
2012-02-25, 10:08
Medlem
KlaraVisioners avatar
Det var mig en riktig tramsttråd det här. Feminister har inga ambitioner att stryka hon och han i SOAB och ersätta dessa med hen. Hen är ett ord som kan användas i stället för "den", "det", "hon", "han", "individen", "personen" och så vidare, när det passar. Personligen skulle jag bli mycket glad om detta ordet togs i bruk och skrevs in i SOAB. Jag tycker att det är frustrerande att i uppsatser - när jag skriver om generella företeelser - behöva formulera mig "individen upplever att blablabla" eller "personen kommer då med största sannolikhet blablabla" för att det inte finns ett könsneutralt ord som låter lika okonstlat som hon/han (dvs hen).
Citera
2012-02-25, 10:14
Medlem
Perriss avatar
Det låter ju helt fantastiskt, även om jag inte gillar pronomet hen, om det i alla fall kunde göra att vi pippade rackabajsarns mycket mer. Jag kan inte se någon anledning för oss som inte är religiösa att inte njuta av livet så mycket det går de korta, korta, ögonblick vi fått tillgång till denna värld.
Citera
2012-02-25, 10:47
Medlem
Ettan^s avatar
Du verkar utgå från att feminister ser sex som något negativt. Tvärtom är de väl mycket måna om att tabu-stämpeln ska tvättas bort från sex när det gäller kvinnor. Möjligheten att ligga runt utan att kallas hora, jämställdhet, alla är lika kåta, osv.

Men spontant tror jag inte att detta skulle bli verklighet även om man tog bort alla samhällskonstruerade könsroller. Jag tror att det finns en biologisk del av det hela som inte går att eliminera (om man inte lär kvinnorna att de ska uppskatta att ha sex med många random partners och liknande). Den manliga sexdriften är naturligt starkare.

http://www.webmd.com/sex/features/se...-women-compare
Citera
2012-02-25, 11:07
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Forskningsraport
http://www.elainehatfield.com/79.pdf

Har du en aktuellare rapport?

Denna är en rapport som berör jämförande undersökningar från 1978 och 1982 om man sitter ned och läser den ordentligt.
Nu är det anno 2012.
Så gärna färskare rapporter än en 30 år gammal studie om det skall ens finnas någon mening att diskutera hur det ser ut i dag anno 2012...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in