Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-24, 22:30
  #1
Medlem
[Infinite]s avatar
Hej, för ett tag sen började ja uppleva internetbrowsern seg och hade problem med att komma ut på nätet. Trodde det berodde på just browsern(firefox) och bytte till explorer, problemet har dock börjat uppstå även här. Firefox är inte bara seg vid uppstart det har svårt att ladda javaprogram aswell, detta problemet började igår. Vet inte om det har med virus och sånt att göra men ja har gjort scaningar och rensat bort det som kommit upp.

Problem nummer 2 är att tangenterna börjat slutat fungera, började idag. Nu funkar dom men för en stund sen var det jätteproblem med att försöka skriva något.

Vad är problemen relaterade till och hur går dom att lösa, (mer än att köpa en ny bärbar då förstås), finns det nån mjukvara som behöver uppdateras lite enkelt eller går det att köra något program som återställer/reparerar?
Citera
2012-02-25, 06:23
  #2
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI ► Windows
/Mod
Citera
2012-02-25, 09:00
  #3
Avstängd
Har du en säkerhetskopia av hårddisken går det att återställa. Jag rekommenderar att du formaterar hårdisken (hårdiskarna) och installerar Windows igen så skall nog ditt problem avhjälpas. Du har förmodligen råkat ut för virus. Vad kör du för virusskydd. Kolla i trådarna om virusskydd vad som är bäst för tillfället.
Citera
2012-02-25, 10:21
  #4
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racingkingen
Har du en säkerhetskopia av hårddisken går det att återställa. Jag rekommenderar att du formaterar hårdisken (hårdiskarna) och installerar Windows igen så skall nog ditt problem avhjälpas. Du har förmodligen råkat ut för virus. Vad kör du för virusskydd. Kolla i trådarna om virusskydd vad som är bäst för tillfället.
Hej Racingkingen, ok tack för hjälpen, vill bara notera att ja för inte allt för många veckor sedan gjorde en systemåterställning, hur länge ska jag behöva hålla på så här? Kanske jag vill ha något kvar på hårddisken, nu måste jag lägga det på en extern och lägga in det igen senare.
Racinkingen: Det är Norton och spybot-SD jag har kört med än så länge, vill inte betala för något, men finns det bättre anti-virus/wareprogram än Norton så let me know.
Peace.
Citera
2012-02-25, 10:52
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
Hej Racingkingen, ok tack för hjälpen, vill bara notera att ja för inte allt för många veckor sedan gjorde en systemåterställning, hur länge ska jag behöva hålla på så här? Kanske jag vill ha något kvar på hårddisken, nu måste jag lägga det på en extern och lägga in det igen senare.
Racinkingen: Det är Norton och spybot-SD jag har kört med än så länge, vill inte betala för något, men finns det bättre anti-virus/wareprogram än Norton så let me know.
Peace.
Det går utmärkt att flytta över filer till en externhårddisk. Men är det nedladdat material så sök igenom det en extra gång innan du flyttar tillbaka detta till datorn. Jag kör avast free och har aldrig haft problem med seg dator eller virus. Jag kör även ccleaner i bland. Men om du formaterar och installerar avast och inte besöker skumma sidor allt för mycket så borde du klara dig bra.
Vad har du för komponenter i datorn.
Citera
2012-02-25, 12:45
  #6
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racingkingen
Det går utmärkt att flytta över filer till en externhårddisk. Men är det nedladdat material så sök igenom det en extra gång innan du flyttar tillbaka detta till datorn. Jag kör avast free och har aldrig haft problem med seg dator eller virus. Jag kör även ccleaner i bland. Men om du formaterar och installerar avast och inte besöker skumma sidor allt för mycket så borde du klara dig bra.
Vad har du för komponenter i datorn.
Avast har jag kört med också förut, men är free-version verkligen så pålitlig alléna eller är det precis som du skriver kanske ett kompliment som ccleaner som tillsammans "gör susen"?

Komponenter, oj, det orkar jag inte gå in på nu tror jag
Citera
2012-02-25, 12:45
  #7
Medlem
[Infinite]s avatar
dubbelpost
Citera
2012-02-25, 16:01
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av [Infinite]
Avast har jag kört med också förut, men är free-version verkligen så pålitlig alléna eller är det precis som du skriver kanske ett kompliment som ccleaner som tillsammans "gör susen"?

Komponenter, oj, det orkar jag inte gå in på nu tror jag
Jag tycker att avast är fullt tillräckligt jag har klarat mig bra med det.
Citera
2012-02-26, 11:19
  #9
Medlem
[Infinite]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racingkingen
Jag tycker att avast är fullt tillräckligt jag har klarat mig bra med det.
Hur länge har du använt Avast och ccleaner alléna?
Citera
2012-02-26, 23:55
  #10
Medlem
TheReefs avatar
Ladda ner system care 5. Kör en Deep clean och en smart ram.
http://www.iobit.com/advancedsystemcareper.html
Citera
2012-02-27, 10:10
  #11
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Installera Java: http://www.java.com/sv/download/windows_ie.jsp
samt ev. Flashplayer: http://www.adobe.com/go/getflashplayer
Stäng sedan Internet Explorer samt starta den igen för att prova...
Citera
2012-02-27, 11:43
  #12
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Installera Java: http://www.java.com/sv/download/windows_ie.jsp
samt ev. Flashplayer: http://www.adobe.com/go/getflashplayer
Stäng sedan Internet Explorer samt starta den igen för att prova...
Du ger bara värre tips.. Men visst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback