Men dom är lite dyrare vad jag hittar.. Börjar runt 150 väl?
Kan säkert stämma. Om din budget ligger runt 100k så råder jag dig till att höja dig 50k till. Du får en bil som är underbar att pendla med. Samtidigt som den är billiga att både äga och köra.
Tror inte storleken har så stor betydelse för mig, var nog mest att man kan parkera gratis med Yarisen och att jag vill ha en bil som går och går och startar varje morgon. Men om det nu drar iväg på motorvägskörningen ändå så är jag ju helt klart öppen för stor bil också.. Ska bli spännande att prova imorgon!
Du måste ju inte välja en stor bil, men olika småbilar är olika bra på 120-motorväg. Eftersom luftmotståndet i motorväg är ganska likartad mellan små och större bilar så gäller det att man behöver en lagom stark motor för att få låg förbrukning. De allra minsta motorerna får arbeta i för dem ogynnsamt område och drar då kanske mer.
Tror jag har bestämt mig, blir en ny Kia Rio 2012 1,4 med pluspaketet. Verkar passa mina krav bäst och det känns som att man får mycket för pengarna också.. Plus att jag slipper köpa en begagnad bil när jag är så osäker på bilar i allmänhet
Jag skulle leta efter en fin BMW 5-serie eller Merca E-klass med fyrcylindrig diesel och automatlåda, svårt att få bättre komfort för pengarna och de mindre dieselmotorerna drar väldigt lite även i bilar av den storleken. Enda nackdelen med en budget på runt 100k är att du får kolla efter en lite äldre kärra som kommer ha rätt hög fordonsskatt pga högre utsläpp än en nyare bil.
Jag skulle leta efter en fin BMW 5-serie eller Merca E-klass med fyrcylindrig diesel och automatlåda, svårt att få bättre komfort för pengarna och de mindre dieselmotorerna drar väldigt lite även i bilar av den storleken. Enda nackdelen med en budget på runt 100k är att du får kolla efter en lite äldre kärra som kommer ha rätt hög fordonsskatt pga högre utsläpp än en nyare bil.
Mm, där har du nog helt rätt Grymt skönt.. Men har hört att BMW inte har så superbra kvalitet?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!