2026-02-08, 08:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LipKTeaExtasyFuck
Ingen roll alls, var en nörd egentligen. Det var bara kul att hänga med dem o knarka fram till Vattugränd när en person freakade ur o högg, sen blev det jobbigt hemmavid o tog avstånd från dem. Allmänt känt om du var med på den tiden.

Det var inte en person som högg, utan flera…
Citera
2026-02-08, 13:25
Medlem
Finns det några som ännu kallar sig för "familjen" i Borlänge? Denna gruppering har väl självdött precis som andra lösa sammanslutningar som FFL etc.

Efter att Aghvan Baghdasaryan åkte på sin 16 års volta vilka är det som styr Borlänges narkotikamarknad i Bandidos frånvaro? Aghvan volta börjar närma sig sitt slut? Det är väl 4-5 år kvar om han inte fått extra backning vilket inte är helt osannolikt då han fått en egen utslussningsstege i och med strafftiden och riksmottagningen.
Citera
2026-02-08, 13:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grannendarborta
Finns det några som ännu kallar sig för "familjen" i Borlänge? Denna gruppering har väl självdött precis som andra lösa sammanslutningar som FFL etc.

Efter att Aghvan Baghdasaryan åkte på sin 16 års volta vilka är det som styr Borlänges narkotikamarknad i Bandidos frånvaro? Aghvan volta börjar närma sig sitt slut? Det är väl 4-5 år kvar om han inte fått extra backning vilket inte är helt osannolikt då han fått en egen utslussningsstege i och med strafftiden och riksmottagningen.

Jag är kanske ingen expert, men detta med att olika grupperingar styr hela städer är enligt min uppfattning kraftigt överdrivet. De drömmer ofta om att göra det, men i praktiken går det sällan. De som försöker hamnar lätt i kostsamma krig.
Citera
2026-02-08, 13:32
Avstängd
Citat:

Men som svar på frågan, nej det finns nog ingen som kallar sig Familjen idag, men man pratar fortfarande om vissa aktörer som ”gamla Familjen” osv. Det hörde jag själv i Dalarna bara förra året eller så.
Citera
2026-02-08, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminellReporter
Jag är kanske ingen expert, men detta med att olika grupperingar styr hela städer är enligt min uppfattning kraftigt överdrivet. De drömmer ofta om att göra det, men i praktiken går det sällan. De som försöker hamnar lätt i kostsamma krig.

Nä men så är det, du har helt rätt. Många grupperingar trampar varandra på tårna när de börjar sälja på vad andra grupperingar anser vara "deras område". Aghvans volta är väl ett perfekt exempel på vad som kan bli resultatet av sådana "konflikter".

Tänkte mer att det finns vissa grupperingar som "anser sig ha rätten" till att sälja droger i vissa områden.

Citat:
Ursprungligen postat av KriminellReporter
Men som svar på frågan, nej det finns nog ingen som kallar sig Familjen idag, men man pratar fortfarande om vissa aktörer som ”gamla Familjen” osv. Det hörde jag själv i Dalarna bara förra året eller så.

Tack!
Citera
2026-02-17, 08:57
Avstängd
Citat:
Nä men så är det, du har helt rätt. Många grupperingar trampar varandra på tårna när de börjar sälja på vad andra grupperingar anser vara "deras område". Aghvans volta är väl ett perfekt exempel på vad som kan bli resultatet av sådana "konflikter".

Tänkte mer att det finns vissa grupperingar som "anser sig ha rätten" till att sälja droger i vissa områden.

Tack!

Yes, precis. Och vad jag tycker är så extra intressant med just den här J. Efrik är att han alltså är den som sedan flera år planerat att producera en film eller TV-serie om Familjen, men samtidigt mörkar sin egen inblandning i gängets narkotikahandel, samt helt råkar ”glömma bort” sin avgörande roll som anstiftare i ett mycket grovt våldsdåd som skedde i Falun under 1998 eller 1999. Det känns ju inte riktigt ärligt.

Dessutom är ”Tolla”/Efrik känd för att alltid bråka om att han vill ha cred för saker hit och dit, vikten av korrekt historieskrivning, osv. osv., så det är ju minst sagt ironiskt att han inte vill ha någon ”cred” för sin egen roll som gangster i den ökända Familjen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in