Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-03-07, 09:04
  #589
Medlem
studenten777s avatar
Spelade 2002-2005 då var på Antica med Carlos (hette stan så?)

Levlade först upp en 20 knight men insåg snabbt att huntandet inte var min grej.

Började thiefa i depoten (innan safe trade systemet kom) och för goldet så sålde det för riktiga pengar i skolan. Köpte en högre levlad och väl ansedd knight som var skapad spelets begynnelse. Med den trust som det medföljde tog thiefandet nya nivåer och sen blev det att logga in då och då för pk raida.

vad som fick mig att sluta var den där amuletten som gjorde att man inte tappade nåt när man dog.

Synd att dom skulle sätta in så mkt säkerhetsbälten
Citera
2021-05-30, 12:41
  #590
Medlem
AceOfHazes avatar
Började spela 97-98 när det bara var tyskar och några i skolan. Hade lustiga namn som PENCIL och dog-dirt. Lirade i skolan och man gick främst runt och pissade i flaskor, snodde hots från dark lik man pushade runt. Beholders under thais var demon, ghouls gav eplate och cycs tappades med parcels. Hann bli lvl 2 sen blev man dödad. Så modemtiden hemma på 1 timme var inte mycket värt. Tror jag blev lvl 10 med 80/80 innan man hackades. Battle shield hade 1 attack. Depot full av fireswords.. etc
Citera
2021-12-10, 22:18
  #591
Medlem
Har släppts två stycken avsnitt av en ”dokumentär” på youtube om tibias begynnelse. Väl värt att se om någon missat!
Citera
2022-07-27, 17:58
  #592
Medlem
äjss avatar
Spelet peakade under 7.1 för mig. Kör nu på en ot-server, www.classicot.com, som är en välunderhållen 7.1-server.

Rätt litet community, största majoriteten är svenskar och gamla antica/nova-snubbar (mig inkluderat).
Servern skulle må bra av lite fler folk, det är true jävla grind som gäller (precis som för 20 år sedan) - ingen exp boost eller dylikt trams (förutom något snabbare mana generation).
Citera
2022-10-07, 17:06
  #593
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
martin langbogen. antica. snodde typ 50-100k av värde från hans hus (ett av dom söder om thais DP med trädgård) runt 2002

Du finns med i en TibiCAM från 7.5, "Antica_War_Ankrahmun".

You lose 275 hitpoints due to an attack by Martin Langbogen.

Kanske finns uppladdad på Youtube nånstans
Citera
2022-10-07, 18:13
  #594
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Låter som ett spel som hade varit jättecoolt att göra en lite modernare version av, för mig då. Men jag kanske "svär i kyrkan" när jag säger så.
Citera
2022-10-08, 17:05
  #595
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goldsrc
Kanske finns uppladdad på Youtube nånstans

Här är du, uppe till höger: https://youtu.be/ohGLfkhinY0?t=1287
Citera
2022-10-08, 17:10
  #596
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Minns att de riktiga töntarna spelade tibia medans mer normala människor spelade diablo 2.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback