Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-23, 21:09
  #1
Medlem
sandronesta13s avatar
Tjena såg denna annons på en macbook pro 13 late 2011 för 7700kr. Tycker ni jag ska slå till eller är det en bluff?

http://www.blocket.se/malmo/Macbook_...m?ca=23_11&w=0
Citera
2012-02-23, 21:35
  #2
Medlem
Om man kollar dina tidigare inlägg så skulle man ju nästan kunna tro att du gör reklam för dina egna annonser ..
Citera
2012-02-23, 21:55
  #3
Medlem
macbook pro 13'' finns att få tag i väldigt billigt stulna atm, många gymnasieskolor i landet delar ut dessa till eleverna. I kompisens skola blev 15 stycken stulna under bara en månad
Citera
2012-02-24, 08:58
  #4
Medlem
sandronesta13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumsak
macbook pro 13'' finns att få tag i väldigt billigt stulna atm, många gymnasieskolor i landet delar ut dessa till eleverna. I kompisens skola blev 15 stycken stulna under bara en månad

Jag bryr mig inte om den är stulen eller köpt med kortbedrägeri, vill bara inte köpa den och sen öppna den och se att det är en "kina" kopia, hur stor är chansen att det finns macbook pro kopior, som det finns på iphone 4.
Citera
2012-02-25, 03:59
  #5
Medlem
Skyddad-identitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandronesta13
Jag bryr mig inte om den är stulen eller köpt med kortbedrägeri, vill bara inte köpa den och sen öppna den och se att det är en "kina" kopia, hur stor är chansen att det finns macbook pro kopior, som det finns på iphone 4.
Att köpa tillgripna föremål är förenat med stora risker för köparen enligt*lagen om godtrosförvärv av lösöre.*Den som köper stöldgods idag löper större risk än tidigare att straffas. Det går inte som*tidigare att hävda god tro vid köp av stöldgods.*
Tycker du verkar ganska dum i huvudet med tanke på vad du skriver.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback