Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-20, 14:13
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golvattnaren
Jag ville inte säga nått innan rätten för det kunde ha skadat mig, dels genom hot och handlingar. Dels så kunde medgärningsmänn diktat ihop en historia. Naturligtvis hade jag upp en plan med andra än mig själv om detta.

Det pratades även om att det skulle hållas nya förhör när jag hade bestämt mig, men jag vägra det. Det hade resulterat att dom kunde diktat i ihop ett försvar.

Du kanske kunde tänka dig om jag vart en som håll på med trolleri och trollera. Att det hade kommit in ett gäng hemliga killar utan namn, som gav mig ett par 100tusen, lyxvilla i Geneve,nytt medborgarskap.

Men så var det inte.

Hur det gått till och hur mitt skydd ser ut vill jag naturligtvis inte prata om.

Jag har ingen anledning att "outa" mig för att bevisa min trovärdighet för dig, men det är det som krävs för att övertyga dig. Kan jag inte hjälpa dig.

Någon som har fler frågor?
Citera
2015-03-19, 18:32
  #650
Avstängd
Informatörer - Hur träffar ni era hanterare?

https://www.youtube.com/watch?v=Z_n0caBt_V4
I det här klippet säger polisen att de sitter utanför hans bostad och vill in.
Är det alltid så polisen jobbar,eller träffas ni i mörka gränder om nättera?

Har ni upplevt att polisen erbjudit er kontanter och föremål om ni så att säga åker ut till polisen för ett möte?
Citera
2015-03-19, 18:51
  #651
Medlem
Killen är ingen snitch.
Han fuckade med polisen o dom är ganska tjuriga på det här klippet.
Tomtar troll o bra poliser trodde man på som barn.

Alla tjällare borde det vara skottpengar på.


Hoppas Robban dyker upp o frågar vad jag menar med ovanstående.
Citera
2015-04-16, 02:20
  #652
Medlem
elgecys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
För mig är lojalitet en dygd och det betyder extremt mycket för mig att jag kan lita på mina nära vänner. Det gäller allt från små hemlisar till som i TS fall (även om jag inte sysslar med den typ av kriminalitet som hen beskriver). Minns t.ex. vid ett tillfälle när jag var liten. Vill inte återge händelsen men kan sammanfatta det som att min bästis gjort något dumt, vid den tiden av proportion, som han bakom min rygg sedan skylde på mig. Stod rakryggad inför klassen och tog emot en avhyvling från vår gemensamma lärare med klassens dömande blickar medan min "bästis" satt som en storögd liten råtta längst bak och glodde. Väldigt stolt idag över att jag inte skylde ifrån mig trots att det kanske hade varit rätt sak att göra. Orimligt att ta någon annans skit sådär, det kan dock diskuteras i andra sammanhang. Händelsen har satt spår och jag har inte förlåtit min dåvarande bästis. Vet att det hänt massa hemska saker i hans liv i vuxen ålder, vilket är en tröst.

Jag tycker det är stor skillnad att som medbrottsling skvallra och som brottsoffer skvallra, kan du inte hålla med?

Ni vet väl var förrädare och svikare slutligen hamnar?



https://sv.wikipedia.org/wiki/Den_gudomliga_komedin

Helt rätt! Mycket viktigt att hålla hårt på vissa oskrivna kodex. : )
Citera
2015-08-27, 00:51
  #653
Medlem
fluffypuffys avatar
Iskallt tyst tråd.

I slutet på del 2, ..känns som regelrätta hot verkligen när han pratar om familjemedlemmar och om dessas vänner osv. Om hur denna enhet av Polisen kartlägger och jobbar.

del 2

Sinnessjuk situation vi lever i, verkligen.

Vore intressant att se lite "informatörer" svara i tråden om sin situation
Citera
2015-08-27, 01:06
  #654
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StraightToHail
Vi har kommit på 2 stycken i den lösa umgängeskretsen.

Dom har erkänt under vissa förhållanden att dom informerar polisen om ditten och datten.

Under tiden dom gör detta så lever dom som vanligt och knarkar och begår brott.

Polisen är mycket väl medvetna om detta.

Är det så att målen helgar medlen?

Situationen vi lever i är rena rama vilda västern.
Samtliga pundare och småkriminella som hamnar i ett polisförhör testas mellan raderna ifall denne kan vara av polisens underrättelsetjänsts intresse (GSI typ)
Som de flesta vet är många pundare och folk som hamnat snett i livet av svag karaktär, vilket får dem att tacka ja till erbjudande om fri gång mot utbyte av tjänster och information.
Verkligheten vi lever i är alltså att det inte går att lita på NÅGON förutom din närmaste familj.
Att sälja ett par begagnade vinterdäck utan att det sker genom "systemet" kan i framtiden kanske bli en kriminell handling, och då generera pengar på din "kompis" konto, av information denne gett.
Extremt exempel, men jag vill bara försöka visa för alla feeble-minded, speciellt de som jobbar med detta inom Polisen, att konsekvenserna det får på våra liv som människor...är inge bra.
Men vi vet ju att detta är helt i sin ordning och preciis enligt planerna så det är väl bara att fortsätta titta på och skåda förfallet

Del 1

Del 2
Citera
2015-08-27, 02:02
  #655
Medlem
johanness avatar
trådar sammanfogade
/mod
Citera
2015-08-27, 07:00
  #656
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Iskallt tyst tråd.

I slutet på del 2, ..känns som regelrätta hot verkligen när han pratar om familjemedlemmar och om dessas vänner osv. Om hur denna enhet av Polisen kartlägger och jobbar.

del 2

Sinnessjuk situation vi lever i, verkligen.

Vore intressant att se lite "informatörer" svara i tråden om sin situation


Ts kanske har flyttat till frankrike och öppnat cafe
Citera
2015-11-29, 00:28
  #657
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golvattnaren
Någon som har fler frågor?

Jag har plöjt genom tråden och min slutsats är att du aldrig jobbat aktivt med polisen mot betalning oavsett valuta, eller har jag missat något?
Citera
2019-06-18, 17:44
  #658
Medlem
Är det straffbart att avslöja poliser och polisinformatörers identiteter? Vad är straffet i så fall?
Citera
2019-06-19, 17:18
  #659
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Ordningsvakternas
Är det straffbart att avslöja poliser och polisinformatörers identiteter? Vad är straffet i så fall?

Upp till 2 års fängelse
Citera
2020-10-18, 13:33
  #660
Avstängd
Berätta mer.

Som sagt, ett klassiskt sätt att hitta läckor i alla sammanhang är ju att dela ut information som kan spåras till en viss individ. Då kan man ju sen se vem som läkt med stor sannolikhet. Används ju för att jaga spioner.
__________________
Senast redigerad av butterflykniv 2020-10-18 kl. 14:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback