Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-22, 19:23
  #1
Medlem
Jaha, då är det dags igen. G4S rånade utanför SEB på Linnégatan. Fullt pådrag med allt polisen har. Mopeder efterspanas....
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-i-linnestaden
Citera
2012-02-22, 19:34
  #2
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Jaha, då är det dags igen. G4S rånade utanför SEB på Linnégatan. Fullt pådrag med allt polisen har. Mopeder efterspanas....
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-i-linnestaden

Är Dvärgtvillingarna från Tynnered på rymmen
Citera
2012-02-22, 20:29
  #3
Medlem
G-punktens avatar
Tungt! Någon som har koll på hur mycket som brukar transporteras i dem där G4S bilarna?
Citera
2012-02-22, 20:35
  #4
Medlem
HouseOfSands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Tungt! Någon som har koll på hur mycket som brukar transporteras i dem där G4S bilarna?

Om bilarna använder sig av G4S nya standard på värdetransportsbehållare totalt 0kr i användbara pengar då det är nästan omöjligt att inte färga sedlarna när man bryter upp en sådan box.

Det ända användbara som moppekillarna fick med sig var antagligen lite växel.
Citera
2012-02-22, 21:03
  #5
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseOfSand
Om bilarna använder sig av G4S nya standard på värdetransportsbehållare totalt 0kr i användbara pengar då det är nästan omöjligt att inte färga sedlarna när man bryter upp en sådan box.

Det ända användbara som moppekillarna fick med sig var antagligen lite växel.

Ja men om dem hade nycklar/kod/kort. Hur mycket brukar transporteras?
Citera
2012-02-22, 21:15
  #6
Medlem
HouseOfSands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Ja men om dem hade nycklar/kod/kort. Hur mycket brukar transporteras?

Helt ärligt, ingen aning. Beror lite på om de hämtade pengar från affärer eller om de var ute och laddade bankomater.

Var dom ute för att ladda bankomat såhär inför en lönehelg så är det inte omöjligt att det var en ansenlig summa. Vet dock inte hur det ser ut i gbg vad gäller omsättningen eller kapaciteten på en bankomat så det kan vara allt från tusentals kronor till hundratusentals.
Citera
2012-02-22, 21:29
  #7
Medlem
brisingrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseOfSand
Helt ärligt, ingen aning. Beror lite på om de hämtade pengar från affärer eller om de var ute och laddade bankomater.

Var dom ute för att ladda bankomat såhär inför en lönehelg så är det inte omöjligt att det var en ansenlig summa. Vet dock inte hur det ser ut i gbg vad gäller omsättningen eller kapaciteten på en bankomat så det kan vara allt från tusentals kronor till hundratusentals.
Det gällde en värdetransport till SEB-banken. Kan förmodligen ha rört sig om pengar för kontantuttag samt till bankomat som brukar finnas i anslutning till banken. Med andra ord, en hel del pengar så här före löning.
Citera
2012-02-22, 21:30
  #8
Medlem
Med största sannolikhet mötte jag gärningsmännen på mopeden, mitt emellan banken och där mopeden hittades. De körde mitt i vägen, utan hjälm.

För mindre än en timma sedan rånades ett solarium här i Linné också. Vågar de stanna i området så det skulle kunna vara samma gärningsmän?
Citera
2012-02-22, 21:42
  #9
Medlem
sibbanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseOfSand
Om bilarna använder sig av G4S nya standard på värdetransportsbehållare totalt 0kr i användbara pengar då det är nästan omöjligt att inte färga sedlarna när man bryter upp en sådan box.

Det ända användbara som moppekillarna fick med sig var antagligen lite växel.

Vet du med säkerhet att det inte går att bryta upp väskorna utan att pengarna färgas?
Känns rätt konstigt att man skulle ta risken att göra en sån här grej utan goda förhoppningar att komma åt cashen. Yxa på exakt rätt ställe så går låset upp?
Citera
2012-02-22, 21:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweb
Med största sannolikhet mötte jag gärningsmännen på mopeden, mitt emellan banken och där mopeden hittades. De körde mitt i vägen, utan hjälm.

För mindre än en timma sedan rånades ett solarium här i Linné också. Vågar de stanna i området så det skulle kunna vara samma gärningsmän?
Besvikna över att de inte fick upp värdeväskan rånade de ett solarium på Vegagatan ett par timmar senare...
Det är nog ändå inte så troligt....
Citera
2012-02-22, 22:03
  #11
Medlem
sibbanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Besvikna över att de inte fick upp värdeväskan rånade de ett solarium på Vegagatan ett par timmar senare...
Det är nog ändå inte så troligt....

Hahahaha håller med, det känns väl inte så troligt! Värdetransport känns lite mer planerat och proffsigt, robba ett solarium känns som nåt man gör om man är i desperat behov av pengar, t.ex. till droger!
Citera
2012-02-22, 22:10
  #12
Medlem
The.other.sides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweb
Med största sannolikhet mötte jag gärningsmännen på mopeden, mitt emellan banken och där mopeden hittades. De körde mitt i vägen, utan hjälm.

För mindre än en timma sedan rånades ett solarium här i Linné också. Vågar de stanna i området så det skulle kunna vara samma gärningsmän?
Hur såg de ut?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback