Citat:
Ursprungligen postat av Mandic!
Jag tror också mer på Herr Gaba P. Gillar den bättre. Kan dock tänka mig att den "bytts ut" en hel del mot Lyrica numera, med tanke på att det är Lyricas föregångare, kan man säga. Men visst fan ska det gå att få Gabapentin utskrivet.
OCD som i diagnostiserade tvångstankar och/eller tvångshandlingar? SSRI, amigo. Och terapi!
Inte tvångshandlingarna skönt nog

Eller inte mer än att jag inte kan göra något med siffran "13". Te.x ha på volym 13, inte göra 13 armhävningar osv.. Mer groteska bilder som kan uppstå socialt, eller jobbiga känslor som "nu vet han/hon exakt vad jag tänker, nu sänder jag iväg dåliga vibbar" då per automatik får jag negativa tankar. Eller om jag te.x håller i ett barn: "tänk om jag tappar barnet med flit" osv.. Lite lätt paranoia också, samt GAD, dvs konstant oro och ångest mer eller mindre vilket har lett till lite social fobi = benso-bruk

. har lite svårt med känslolivet också te.x känner mig rätt "tom" innombords, dvs svårt att känna glädje, sorg ect.. Vet inte exakt vad jag har för diagnos, men har i alla fall fått: Tvångstankar, depression, GAD, lättare vaneföreställningar som jag vet. Håller på med en fullständig utredning nu(ÄNTLIGEN). Tagit tre-fyra år att komma hit! Även fast jag haft kontakt med säkert ett tiotal olika kuratorer, doktorer och psykologer tidigare. Vart på akutpsyk 2ggr tex. Ungefär så mer eller mindre.
MEN nu får jag äntigen får man seriös hjälp...
Fyfan för stafettläkare från baltikum...
På tal om SSRI, gick på Sertralin i ett halvår. Skjälpte mer än hjälpte helt klart! Blev sämre av skiten.. Hoppas jag bara inte får någon slags biopolär-diagnos nu bara
Så i grund och botten borde man väl inte hålla på med droger igentligen

Men vad gör man när psykvården är bajs och herr ågren aldrig lämnar en...?
Aja, ska föreslå Gapapentin i alla fall, ska ju funka rätt bra mot GAD och OCD.
Mvh Amigo!