Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-22, 17:13
  #1
Medlem
Brookuss avatar
Uttråkad afrofob som ville busa till det lite? Eller en organiserad rasistliga som vill baktala "Orka vara neger"-negern? Kan mycket väl vara starten på en global komplott...

Hur som helst så har händelsen skapat chockvågor i Gävle. Ingen i samhället har undgått detta grova brott. En massmedial storm väntar mot den stundande(?) rättegången mot afrofoben/afrofobligan.


Citat:
Hets mot folkgrupp på Facebook

En 15-årig flicka i Gävle ska ha fått sitt konto på Facebook kapat under kvällen 14 februari. Någon ska ha ändrat hennes profilbild till en färgad man som håller upp en lapp med texten ”orka vara neger” och skrivit flera rasistiska okvädingsord på hennes sida.

Polisen rubricerar anmälan som hets mot folkgrupp och dataintrång.

http://arbetarbladet.se/nyheter/gavl...pp-pa-facebook

Bilden ifråga:
http://www.mollys.se/wp-content/20101206-203712.jpg


Är mörkertalet på denna typ av kränkande chockbrott enormt? Toppen på ett isberg?
Hur kommer det sig att just denna flicka blev utvald?
Kan de förmodade ligan stoppas?
Fler synpunkter?
Citera
2012-02-22, 17:17
  #2
Medlem
Det är därför vi borde utvandra allihopa. Vi kan lika gärna ge landet till Åkesson och gänget, de kan få det.
Jag vill inte ha det längre.
Citera
2012-02-22, 17:24
  #3
Medlem
Ford.Fairlanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
Fler synpunkter?
Ja.

Vem fan vill inte vara neger liksom? Hatar att jag är född vit, vill hellre ha stora läppar och en större kuk samt inte behöva så jävla mycket solfaktor varje sommar och när man åker utomlands.
Med det vill jag säga att orka bry sig om nån byter bild till en negerbild på ett horforum som facebook. Facebook suger.

Aiiiit?
Fo shizzle my nizzle!!!
Citera
2012-02-22, 18:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ford.Fairlane
Ja.

Vem fan vill inte vara neger liksom? Hatar att jag är född vit, vill hellre ha stora läppar och en större kuk samt inte behöva så jävla mycket solfaktor varje sommar och när man åker utomlands.
Med det vill jag säga att orka bry sig om nån byter bild till en negerbild på ett horforum som facebook. Facebook suger.

Aiiiit?
Fo shizzle my nizzle!!!

Vem fan vill vara svart egentligen? Vita människor har den mest fascinerande historia av någon "ras" på jorden och de absolut starkaste nationerna är vita nationer. Ur ett kulturellt perspektiv så måste jag påstå att den vita kristna kulturen är bland de bästa, även om jag gillar min kultur en gnutta mer

Ont: Larvigt att anmäla för en sådan skitsak. Ta det som det är istället, ett litet bus, i klass med att busringa.
Citera
2012-02-22, 18:33
  #5
Medlem
UngeHerrMasks avatar
Hahahahahaha, det var ju roligt ju! Den bilden sparar jag. Utan media hade jag aldrig fått bilden Tack!
Citera
2012-02-22, 18:41
  #6
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfterEightz
Vem fan vill vara svart egentligen? Vita människor har den mest fascinerande historia av någon "ras" på jorden och de absolut starkaste nationerna är vita nationer. Ur ett kulturellt perspektiv så måste jag påstå att den vita kristna kulturen är bland de bästa, även om jag gillar min kultur en gnutta mer

Jag tycker att många östasiatiska kulturer är jämförbara med de vitas kulturer. De är sämre i vissa avseenden, men i mina ögon lyckas östasiaterna bättre med vissa saker. Jag tycker det är tacksamt att ha de östasiatiska länderna att jämföra sig med, så att man inte blir för hemmablind. Sedan kan jag inte påstå att det kristna är det som ligger närmast hjärtat. För mig utgör den grekiska antiken, Renässansen och Upplysningstiden som den vita kulturens höjdpunkter.

Sedan har vi den klassiska frågan: "Would you rather be black or crippled?" (Family Guy)
Citera
2012-02-22, 18:47
  #7
Medlem
grovsmides avatar
Betyder det att polisen kan definiera folkgruppen negrer?
Citera
2012-02-22, 19:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Jag tycker att många östasiatiska kulturer är jämförbara med de vitas kulturer. De är sämre i vissa avseenden, men i mina ögon lyckas östasiaterna bättre med vissa saker. Jag tycker det är tacksamt att ha de östasiatiska länderna att jämföra sig med, så att man inte blir för hemmablind. Sedan kan jag inte påstå att det kristna är det som ligger närmast hjärtat. För mig utgör den grekiska antiken, Renässansen och Upplysningstiden som den vita kulturens höjdpunkter.

Sedan har vi den klassiska frågan: "Would you rather be black or crippled?" (Family Guy)

Östasiatiska kulturer är väldigt bra, men faller ganska kort i jämförelse med Europas kultur. Självklart, antiken är del som är mest fascinerande av den vita mannens historia, Rom är något jag har stort intresse för själv.

Allt de svarta egentligen har är att de har stora kukar, något vissa hävdar är en myt skapad av porrindustrin, samt att de kan rusa snabbt och hoppa högt, vilket stämmer. Men ingen kan förneka att vita mannens historia, kultur och så vidare är så mycket mer spännande än den svarta mannens. Detta är inte rasism utan realism, deal with it
Citera
2012-02-22, 20:46
  #9
Medlem
Gotenkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiteII
Det är därför vi borde utvandra allihopa. Vi kan lika gärna ge landet till Åkesson och gänget, de kan få det.
Jag vill inte ha det längre.
Går inte ge nått ni redan gett bort till en miljon araber och somalier ^^ .

OT: Att folk reagerar så "chockerande" negativt på en photoshoppad bild är ju mer skrämmande, än vilket budskap bilden har.....
Citera
2012-02-23, 00:43
  #10
Medlem
Ett grovt brott när någon tar sig in på en användare på en community? Inte direkt någons bankaffärer...
Visst ett brott men grovt är bara löjligt.
Citera
2012-02-23, 11:35
  #11
Medlem
SingleStars avatar
ORka va facebookkontoägare.

Bilden är väl samma som fanns på http://www.419eater.com/index.php
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback