Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-27, 11:24
  #505
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Absolut inte. Halvledaren och transistorn är produkter av den vetenskap baserad på vågteori och eter som bedrevs under 1800-talet och början av 1900-talet av riktiga vetenskapsmän som Joule, Faraday, Thomson, Michelson, Morley, et. al..

Det var först när Einstein och media dansade in på banan som masspsykosen och vanföreställningarna tog vid. Sen dess har fysiken förvandlats till en religion med ”kvanta” som har div övernaturliga förmågor som att kröka tiden och känna huruvida vi observerar dom eller inte och ändra sitt beteende utifrån det. Dessa små filurer är i sanning övernaturliga varelser. Precis som gamla tiders Gudar…

Dioder och transistorer, som utgör grunden för informationstekniken, fungerar på grund av kvantmekanik och inget annat!

Einstein tyckte att kvantfysiken var en styggelse och liknade det hela vid att "Gud inte spelar tärning", så det blir lite märkligt när du nämner hans namn när du förgäves letar efter namnet på vem som gav upphov till teorin.

Krökningen av rumtiden är en del av Einsteins relativitetsteori, en teori som inte är förenlig med kvantmekaniken, så varför drar du egentligen upp denna fråga?

Är du helt säker på att det inte är din minst sagt bristfälliga utbildning och oförmåga till att utöva källkritik som åter spelar dig ett spratt när du framför helt felaktiga argument inom ett ämne som du inte alls begriper dig på?

En annan möjlighet är att du just nu är inne i ett dårskov och helt enkelt glömt ta din medicin?!

Du väljer!


P.S Hur kan du avgöra att Joule, Faraday, Thomson, Michelson, Morley är riktiga vetenskapsmän? Du har ju nämligen genom dina idiotinlägg bevisat att du vet minst lika lite om deras teorier som om kvantfysik! Bara en sån sak som att dra in den avlivade myten om etern i en diskussion om vetenskap.
__________________
Senast redigerad av LaurentiusLucidor 2018-04-27 kl. 11:40.
Citera
2018-04-27, 12:20
  #506
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Var själv vänlig att förstå att den research jag gjort kring bl.a. Månlandningarna, Atombomber och 9/11 övertygat mig om att dessa är hoaxes som genomförts med hjälp av ett globalt kontrollerat media. USA och Ryssland kontrolleras av samma personer. Syftet med dessa hoaxes är att hon hålla oss i tukt och förmaning precis som på kristendomens tid.

Och du får gärna tro på tomten och att Jesus gick på vattnet och att Atombomber existerar. Jag gör det inte utifrån den bevisning som finns.


Oj så smart du måste vara eftersom du går mot strömmen när det gäller att "hållas under tukt" under kristendomens gissel även om man som jag, gått ur Svenska kyrkan och är ateist!

Men vänta nu, dina inlägg i de tre trådar du listar här ovan visar ju på att du är en fullständig idiot som knappt kan ha gått ut grundskolan med några som helst betyg då de kunskapsluckor du har i respektive ämnen är stora som parallella Universa!!

Med detta inräknat så betyder det inte så mycket vilken "research" du utfört och hur övertygad du är av vad du kommit fram till, då du fortfarande i slutänden är en obildad nolla som endast är kapabel till att snicka ihop smått pinsamma halmgubbar som inbegriper Tomten och Jesus gående på vattnet, då ingen ändå tror på dessa fenomen.
Citera
2018-04-27, 12:36
  #507
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
OK. Du kallar en fysisk lag för "flum". Det går nog inte att nå dig. Om en ekvation "bevisar" för dig att raketer skapar framdrift när det motbevisats I kontrollerade experiment så är det nog inte mycket att göra åt din verklighetsuppfattning.


Hur förklarar du det faktum att någon som står på en skateboard och slänger en medicinboll bakåt kommer att förflyttas framåt helt enligt Newtons tredje lag som du uppvisat att du totalt missförstått?

Du påstår att medicinbollen reagerar mot luftens molekyler i rakettråden.
Hur överförs i så fall "kraften" från bollen till personen på skateboarden utan att ta till den märkliga kvantfysik du precis bashat i tråden?
Citera
2018-04-27, 13:55
  #508
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Absolut inte. Halvledaren och transistorn är produkter av den vetenskap baserad på vågteori och eter som bedrevs under 1800-talet och början av 1900-talet av riktiga vetenskapsmän som Joule, Faraday, Thomson, Michelson, Morley, et. al..

Det var först när Einstein och media dansade in på banan som masspsykosen och vanföreställningarna tog vid. Sen dess har fysiken förvandlats till en religion med ”kvanta” som har div övernaturliga förmågor som att kröka tiden och känna huruvida vi observerar dom eller inte och ändra sitt beteende utifrån det. Dessa små filurer är i sanning övernaturliga varelser. Precis som gamla tiders Gudar…

Och av detta är den enda möjliga slutsatsen att vi inte har samma sorts humor. Hoppas att iaf du har kul.
Citera
2018-04-27, 18:41
  #509
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Och av detta är den enda möjliga slutsatsen att vi inte har samma sorts humor. Hoppas att iaf du har kul.
Det har jag och det är trevligt att ha återupptäckt den vetenskap som är verklig och som följer den vetenskapliga metoden. Men det är naturligtvis samtidigt tråkigt att det mesta av vad vi kallar vetenskap idag, inklusive kvantfysiken, är lögner och trams. The Age of de-enlightenment har pågått hela 1900-talet och det lär väl ta ett tag till innan mänskligheten lyckas kravla sig ur det här gigantiska kaninhålet. Men jag är övertygad om att det sker en dag. Medeltiden tog ju slut den med.
Citera
2018-04-27, 20:22
  #510
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Det har jag och det är trevligt att ha återupptäckt den vetenskap som är verklig och som följer den vetenskapliga metoden. Men det är naturligtvis samtidigt tråkigt att det mesta av vad vi kallar vetenskap idag, inklusive kvantfysiken, är lögner och trams. The Age of de-enlightenment har pågått hela 1900-talet och det lär väl ta ett tag till innan mänskligheten lyckas kravla sig ur det här gigantiska kaninhålet. Men jag är övertygad om att det sker en dag. Medeltiden tog ju slut den med.


Den som står för lögnerna och tramset är föga förvånande DU!

Ditt tramsande om magi, Tomten och Gud får sin förklaring om man betänker din brist på bildning. Clarkes tredje lag som säger:

Citat:
Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Det kanske är dags för dig att återgå till att börja använda reservoirpenna och bläck helt enligt ditt glorifierande av 1800-talsteknologi Patrixx när du vägrar att använda dig av vad du anser vara "magi"?!
Citera
2018-06-22, 11:23
  #511
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Absolut inte. Halvledaren och transistorn är produkter av den vetenskap baserad på vågteori och eter som bedrevs under 1800-talet och början av 1900-talet av riktiga vetenskapsmän som Joule, Faraday, Thomson, Michelson, Morley, et. al..

Det var först när Einstein och media dansade in på banan som masspsykosen och vanföreställningarna tog vid. Sen dess har fysiken förvandlats till en religion med ”kvanta” som har div övernaturliga förmågor som att kröka tiden och känna huruvida vi observerar dom eller inte och ändra sitt beteende utifrån det. Dessa små filurer är i sanning övernaturliga varelser. Precis som gamla tiders Gudar…
Kvantfysiken?
Jag är intresserad mer av detta ämne. Jag tror själv atombomben inte är verklig. Finns inga tydliga demonstrationer på atombomben. Jag är inte lika idiot som andra, som litar blint på ord av auktoritärer.
Citera
2018-06-22, 12:02
  #512
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Kvantfysiken?
Jag är intresserad mer av detta ämne. Jag tror själv atombomben inte är verklig. Finns inga tydliga demonstrationer på atombomben. Jag är inte lika idiot som andra, som litar blint på ord av auktoritärer.
En atombomb fungerar i teorin. En atombomb har mer energi än dess vikt, motsvarande än en konventionell bomb.

att inte tro att atombomber finns, är lite som att tro ICA på hörnet inte finns.
Citera
2018-06-22, 13:16
  #513
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Teori på teori på teori. Visa detta då, på film. Men nää strunt i det, vetenskap ska handla om tro enbart eller hur. Doh!
Finns gott om filmer från test av kärnsprängningar, här är en med en samling av flera tester av vätebomber.

Vätebomber tänds av en mindre plutoniumladdning för att få upp temperaturen till där fusionsprocessen startar. Det här var innan ovanjordssprängningar förbjöds genom internationellt avtal.
Citera
2018-06-22, 13:39
  #514
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Teori på teori på teori. Visa detta då, på film. Men nää strunt i det, vetenskap ska handla om tro enbart eller hur. Doh!
Är du så jävla korkad att du inte ens kan ta fram en film på en kärnvapenexplosion på Youtube? Men en massa dynga om platta jorden och annat skit hittar du minsann. Hur fan är du skapt? Seså, sök! Schas!
Citera
2018-06-22, 13:53
  #515
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Om ni ser filmer Slimepeople (1963) så får ni se vad atombomber kan ställa till med.
Citera
2018-06-22, 14:04
  #516
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Finns gott om filmer från test av kärnsprängningar, här är en med en samling av flera tester av vätebomber.

Vätebomber tänds av en mindre plutoniumladdning för att få upp temperaturen till där fusionsprocessen startar. Det här var innan ovanjordssprängningar förbjöds genom internationellt avtal.
Riktigt patetiskt att folk nöjer sig med detta som bevis.
En riktig demonstration bör gå till så här ungefär:
1) Åk med flygplanet med atombomben som man ser klart och tydligt.
2) Flygplanet släpper atombomben(videon följar HELA VÄGEN oklippt till marken)
3) Det exploderar, oklippt none-stop tills "svampen" blir formad.

Det man ser på videona i verkligheten
1) Man ser vitt. Eller svart. Poängen: väldigt luddigt, man vet inte vad man ser
2) Ett moln
3) Klart

TILL EXEMPEL:
Man vet härmed inte ifall det är MASSVIS av granater som exploderas=bildar molnet=man påpekar här att det är av atombomben=Du är grundlurad.

Som sagt. Ni folk som tar detta som ett starkt bevis saknar all sund förnuft.
__________________
Senast redigerad av Kungadolf 2018-06-22 kl. 14:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback