Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-03-01, 15:42
  #13
Medlem
KemiRockarFetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Förmodligen en av de mest knasiga trådar hittills.


Tycker den är rätt intressant av den anledningen att man kan diskutera varför
man uppenbart lagt ut många fejkade a-bombs videos på nätet och man kan även titta djupare in
i bombningen av de två städerna 1945 samt studera noga den ritning på a-bomb som sägs ha använts vilken uppenbart är totalt fejk.

Jag tror kärnvapen existerar pga att teorin för det så vitt jag kan bedömma är äkta men det är det här tråden handlar om. Att gå genom viss geopolitisk propaganda och ställa det mot fakta. Det du väljer att göra är att blunda för att titta på detajler för du redan bestämt dig för att propagandan man lagt ut är fakta, du har väl gått på att de gasade ihjäl 6 milj judar under WW II också fast faktan säger max 600 tusen?
Citera
2012-07-18, 01:05
  #14
Medlem
o-oBENGTo-os avatar
Tack för länkarna. Det här är en otroligt intressant tes och väldigt viktig att reda ut..

jag är faktiskt jävligt kritisk till kärnvapen men har givetvis långt ifrån tillräckligt med underlag...
jag har en hypotes om att fungerande kärnvapen inte existerar och att det enbart ett är judiskt politiskt maktspel och skrämselpropaganda som främst gynnar israel..

..tack vare kärnvapen och strategier som 'samson option' som inte är speciellt okänd så kan man föra ett enormt maktspel på politisk nivå...
samtidigt vore det oerhört svårt att avslöja för något land som inte har kärnvapen och själv testat likt nord korea och Iran, Iraq och de länder som inte är styrda av judar. * Dessa länder saknar kunskapen men befarar att maktländer som USA, Ryssland, UK, Frankrike, Israel sitter på dessa vapen.
Varför i helvete skulle inte Saddam vara förmögen att få ihop ett enda kärnvapen..?

att bygga ett kärnvapen enligt ekrända teorier är långt ifrån omöjligt.. men det är värdelöst utan sitt anrikade uran i rätt tillstånd. att anrika uranet hålls inom väldigt få kretsar och sägs vara fruktansvärt svårt att framställa.. och därmed information som inte är så svårt att kontrollera. Och hela kärnvapen branschen styrs av mängder med judar. Hela Manhattan Project var lett och styrt av judar..

Vidare bygger kärnvapenteorin på relativitetesteorin av Einstein (biggest fraud ever, JEW) där denna teori är hårt kritiserad och helt avfärdad av bla. hitler. Likaså finns det så vitt jag vet inga konkreta belägg för att Tyskland försökte bygga kärnvapen.

faktum är att kärnvapen endast använts i krig 2 gånger i historian, Hiroshima och Nagasaki, och dessa är båda hårt ifrågassata av vittnesmål och flygbilder som säger att det var en klassisk bombraid ala Dresden. Och samtliga videos på "provsprängningar" är lika debunkade som månlandingen gjorda av patetiska modeller och TNT..

Och i vanlig ordning sprids nästan all rädsla och antagande kring kärnvapen från hollywood.. som rakt igenom är judiskt..


Är det ingen annan som studerat denna teorin?

Jag befarar att detta inte är rätt publik för att ens föra en objektiv diskussion i frågan.
För att inte låta helt från vettet kan det vara på sin plats att först studera det betydligt mer uppenbara maktspelet i vår samhällsstruktur:
https://www.flashback.org/t1812911


Återkommer när jag har lite mer kött på benen i detta ämne.
Citera
2012-07-18, 02:34
  #15
Medlem
Nefuss avatar
Om det nu bara var vanliga bomber över Nagasaki och Hiroshima, hur förklarar man radioaktiviteten?

Om det nu "bara" var bombmattor, hur fick man tusentals soldater att hålla tyst om att de flugit över Japan och bombat?
Citera
2012-07-18, 03:27
  #16
Medlem
Flikens avatar
Kan vi inte få hit någon fysiker från vetenskapsforumet som kan förklara för dessa människor varför de har fel?
Citera
2012-07-18, 04:08
  #17
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KemiRockarFett
Tycker den är rätt intressant av den anledningen att man kan diskutera varför
man uppenbart lagt ut många fejkade a-bombs videos på nätet och man kan även titta djupare in
i bombningen av de två städerna 1945 samt studera noga den ritning på a-bomb som sägs ha använts vilken uppenbart är totalt fejk.

Jag tror kärnvapen existerar pga att teorin för det så vitt jag kan bedömma är äkta men det är det här tråden handlar om. Att gå genom viss geopolitisk propaganda och ställa det mot fakta. Det du väljer att göra är att blunda för att titta på detajler för du redan bestämt dig för att propagandan man lagt ut är fakta, du har väl gått på att de gasade ihjäl 6 milj judar under WW II också fast faktan säger max 600 tusen?
Kärnvapen är en verklighet som lyckligtvis varken du eller jag har behövt uppleva, men konspirationsteorierna arbetar på det psykologiskt strukturerade sättet i syftet att skapa en trovärdig illusion vilken ofta mentalt svaga människor naturligtvis enkelt utsätts för. Läs lite om Hegels filosofi angående tes, antites och syntes.
Jag gillar särskilt Einsteins åsikter om dessa bomber och hur fel det var att använda dem.

Offtopic: Var har du läst eller hört att 6 miljoner judar gasades ihjäl? Detta är väl snarare en uppskattad summa som gäller totala siffror av dödade judar i antal? Jag är bara nyfiken, det var några år sedan jag gick i skola eller ens läste om andra världskrigets genocid så jag kanske har missmint information.
Citera
2012-07-18, 05:11
  #18
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Om det nu bara var vanliga bomber över Nagasaki och Hiroshima, hur förklarar man radioaktiviteten?

Om det nu "bara" var bombmattor, hur fick man tusentals soldater att hålla tyst om att de flugit över Japan och bombat?


Och hur förklarar man att seismografiska institut runt om i världen b.la Uppsala alltid lyckat registrera alla provsprängningar.
Citera
2012-08-01, 01:11
  #19
Medlem
o-oBENGTo-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Och hur förklarar man att seismografiska institut runt om i världen b.la Uppsala alltid lyckat registrera alla provsprängningar.

Existerar inga seismografiska mätningar från vare sig Hiroshima eller Nagasaki trots att dessa hade mängder med seismografiska mätbaser. Det har heller aldrig påvisats någon radioaktiv strålning från Hiroshima eller Nagasaki. Människor flyttade snabbt tillbaka och byggde upp städerna på nytt.
Lyssna på vittnesmålen. Sen krävs det inte tusentals personer som konspirerar utan kanske ett trettiotal på plats tillsammans med den judiska makten.

Provsprängingar är en annan femma. I vissa fall är det patetiska modeller i andra fall är de fullskaliga sprängningar med ca 25 kubik TNT och då registrerar seismografiska mätningar dessa.
Vänligen dedikera 5 minuter åt länkarna nedan så kan jag garantera att man inte blir lika övertygad.

-

Då ska vi se, lite mer kött har jag även om jag inte är 100% övertygad. Dock nästan helt övertygad.

Bäst sidor just nu:
1. http://heiwaco.tripod.com/bomb.htm (prova annars denna heiwaco.tripod.com/bomb.htm)
2. http://big-lies.org/NUKE-LIES/www.nu...topic80cc.html
3. http://www.cddc.vt.edu/host/atomic/t...ojtrinity.html

Bäst videos:

Citat:
Hiroshima and Nagasaki were simply destroyed by US conventional B29 napalm carpet terror bombing raids like Tokyo, Yokohama, Nagoya and 90+ other Japanese cities in 1945. The Hiroshima bomb never existed because it didn't work.


Uranium-235 (U-235) is a metal and doesn't cost very much and is not rare. About 53 000 tons of uranium is produced annually 2012.

A friend of mine at Freiberg, Saxony (DDR until 1990) worked for Wismuth AG, 1948-1958, that produced 10.000 tons of uranium for USSR. Those were the times. Wismuth AG was 100% owned by the KGB (USSR secret intelligence/security agency). The USSR used the DDR uranium in their nuclear power stations.

KGB knew the US atomic bomb was a fake as KGB had spies everywhere in the USA fooling FBI for years. So USSR produced their own communist atomic bomb! It didn't cost them a kopek. It was just proletarian propaganda. It was never built.

However uranium-235 (U-235) makes up only 0.72% of normal uranium metal and has to be separated from the remainder (mostly uranium-238) in special factories which makes uranium-235 (U-235) a little more expensive. An uranium-235 (U-235) atom has three neutrons less than an uranium-238 atom. To, e.g., obtain 61 kg of pure uranium-235 (U-235) metal you need about 8 400 kg or 8.4 ton of uranium to separate the uranium-235 (U-235) from. How to separate uranium-235 (U-235) from uranium-238? Well, one way is that you have to treat the uranium with fluorine, F, so it becomes a gas - UF6 - and then, in gas separators you separate the lighter U-235 F6 molecules from the little (three neutrons) heavier U-238 F6 molecules! And then you remove the fluorine again and have pure, metal uranium-235 (U-235). Voilà! Then you cast and machine the target rings and projectile rings of uranium-235 (U-235) in any workshop. Uranium-235 (U-235) is a metal like iron that can be shaped into target rings and projectile rings. Imagine drilling a dia 1" hole in a target ring. Aren't you worried it will EXPLODE?

It is, however 2012 - 67 years later, still TOP SECRET, what US factory managed to separate U-235 from 10 tons of U-238 by gas separation and then making it, the U-235, a 72 kg metal slab again and what workshop manufactured and drilled the U-235 metal target rings and projectile rings in 1945! Reason apparently being that no such workshop or technology existed at that time, 1942-1945, and no rings were ever manufactured. Some people say Clinton Engineer Works, 20 miles west of Knoxville, TN, produced the rings but it is just propaganda. The rings would otherwise be nice atomic museum show pieces! But ... it was all stupid PROPAGANDA! Talking about atomic museums - there is one at Albuquerque, NM! It produces a lot of proganda about US nuclear bombs and the nonsense done nearby 1945. It is supported by US Congress! Imagine that - a museum full of lies supported by the US Government. 2012! But Albuquerque is just a dump in the New Mexico desert.

Only fools believe that metal in contact with metal explodes

Only fools like Mr. R Oppenheimer and badly informed people like most politicians believe that uranium-235 metal in contact with uranium-235 metal in the shape of target rings or projectile rings ... or any metal in mechancial contact with itself - will produce ... an atomic explosion: that 4x1026 or 6x1024 metal U-235 nuclei in some uranium-235 (U-235) target rings or projectile rings fission exponentially in nanoseconds into fragments and release energy is just fantasy, I am happy to inform!

There is no scientific evidence anywhere in above reports that an atomic device of any kind exploded in New Mexico July 16, 1945 due to mechancial, compressive contact! The Los Alamos Scientific Laboboratory was just a military camp to produce disinformation in war by underpaid physicists and students. Who invented the above 'bomb' is not known.


--

PS. angående "Förintelsen®" läser du från inlägg #16 här:
https://www.flashback.org/t1812911p2
__________________
Senast redigerad av o-oBENGTo-o 2012-08-01 kl. 01:25.
Citera
2012-08-03, 13:12
  #20
Medlem
Så det ni säger är att fission och fusion är skitsnack? För senast jag tittade så drevs mestadels av din dator av fission. Det är samma konstruktion på ett kärnkraftverk fast utan en okontrollerad explosion.
Citera
2012-08-03, 13:47
  #21
Avstängd
Kjamizs avatar
Varför skulle det inte finnas atombomber? Bomb som bomb, storleken har ingen betydelse
Citera
2012-08-08, 01:18
  #22
Medlem
o-oBENGTo-os avatar
Inser att detta är helt fel ände att försöka upplysa människor om det självklara judiska Zionistiska inflytandet i media, politik och finans. Finns sammanfattat här:
Kommer man inte förbi den tröskeln så är det såklart omöjligt att förstå hur denna eventuella bluff skulle vara möjlig att hemlighetshålla.

Påstår ni att ni med 100% säkerhet kan intyga att dessa ädre filmer inte är fullständigt fake och att nyare filmer inte förmår använda motsvarig teknik än en vanlig Hollywood studio?

Vill ni tillföra denna tråd något så bemöt gärna inlägg #23:
https://www.flashback.org/sp38588852
__________________
Senast redigerad av o-oBENGTo-o 2012-08-08 kl. 01:20.
Citera
2012-08-08, 02:18
  #23
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-oBENGTo-o
Inser att detta är helt fel ände att försöka upplysa människor om det självklara judiska Zionistiska inflytandet i media, politik och finans. Finns sammanfattat här:
Kommer man inte förbi den tröskeln så är det såklart omöjligt att förstå hur denna eventuella bluff skulle vara möjlig att hemlighetshålla.

Påstår ni att ni med 100% säkerhet kan intyga att dessa ädre filmer inte är fullständigt fake och att nyare filmer inte förmår använda motsvarig teknik än en vanlig Hollywood studio?

Vill ni tillföra denna tråd något så bemöt gärna inlägg #23:
https://www.flashback.org/sp38588852
Du kan ju se kratern från provspräningen av Tsar Bomba tex, tror du på allvar att man fraktade ut femtio miljoner ton TNT och sprängde av det för att främja en judisk bluff (notera att det också var ett antisemitiskt land som skulle främjat detta). Förstår du hur mycket femtio miljoner ton TNT är?
Citera
2012-08-08, 02:28
  #24
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-oBENGTo-o
Inser att detta är helt fel ände att försöka upplysa människor om det självklara judiska Zionistiska inflytandet i media, politik och finans.

Påstår ni att ni med 100% säkerhet kan intyga att dessa ädre filmer inte är fullständigt fake och att nyare filmer inte förmår använda motsvarig teknik än en vanlig Hollywood studio?

Vill ni tillföra denna tråd något så bemöt gärna inlägg #23:
https://www.flashback.org/sp38588852
Det är helt fel ställe ja. Att du ändå passar på att länka till något i den frågan visar vilken störd människa du är.

Jag tar trots det mig an dina påståenden i inlägg 23 och numrerar dem så vi kan hålla samman diskussionen fortsättningsvis:
Citat:
1. Existerar inga seismografiska mätningar från vare sig Hiroshima eller Nagasaki trots att dessa hade mängder med seismografiska mätbaser.
2. Det har heller aldrig påvisats någon radioaktiv strålning från Hiroshima eller Nagasaki.
3. Människor flyttade snabbt tillbaka och byggde upp städerna på nytt.

4. Provsprängingar är en annan femma. I vissa fall är det patetiska modeller i andra fall är de fullskaliga sprängningar med ca 25 kubik TNT och då registrerar seismografiska mätningar dessa.
1. Var fanns seismograferna i Hiroshima och Nagasaki? Fanns de i det bombade området är det inte så konstigt att inget är sparat åt eftervärlden. Peka ut deras placering i förhållande till "ground zero" så kan vi göra en rimlighetsbedömning. Du är väl här medveten om att båda dessa bomber exploderade högt över markytan, 500-600 m höjd? Då får man inte den seismiska våg som annars kan registreras jorden runt. Även senare provsprängningar på Bikini har passerat obemärkt på fjärran seismografer. Har du funderat på att titta på en barograf istället? När provsprängningarna av miljöskäl började utföras under jord blev det bra skak på seismografer världen över.

2. Nedfallet var inte så stort och det är av två skäl. a) Atombomber ger inte alls den långlivade kontamination som man får vid en kärnkraftsolycka. Dels innehåller en bomb inte på långa vägar så mycket klyvbart material som härden i ett kraftverk, dels "förbränns" mycket av det i explosionsögonblicket. b) Det var frånlandsvind vid båda bombningarna varför det mesta av nedfallet hamnade i havet. Tyvärr började det regna över Hiroshima senare på dagen, annars hade de klarat sig bättre men nu gjorde regnet att det blev en del nedfall där ändå.

Här kan du läsa om cancerfall i Hiroshima från bombningen och många år efteråt: http://www.oasisllc.com/abgx/effects.htm
och om radioaktivitetens snabba avtagande: http://www.pcf.city.hiroshima.jp/kid...uestion12.html

3. Se ovanstående

4. För det första har det funnits filmer på provsprängningar långt innan filmtekniken var bra nog för att förfalska dessa men det är en bisak, film behövs inte för att bevisa detta, det är bara grädde på moset.

25 m³ alltså 40 ton TNT registreras inte på fjärran seismografer. Det är vardagsmat i den civila gruvnäringen. Här smäller man 25 ton (förmodligen ANFO) och det är inget speciellt med det. Jag bevittnade en sådan sprängning i våras på några hundra meters håll. Kändes inte det minsta men det var en häftig syn.

Inser du vilka mängder med provsprängningar som har gjorts världen över? Du kan ju glo här så länge du orkar så kanske du får en uppfattning. Tusentals personer, allt från skoputsare till generaler och presidenter har bevittnat sådana. Seismografer och barografer världen över har registerat dem. Vi har mätt upp deras radioaktiva nedfall. Bevisen är fullständiga.

Jag har utöver det besökt två ryska kärnvapenbaser. Denna paranoida jätte till diktatur (avser främst sovjettiden) med minimal insyn från väst satsade alltså resurser för att, för att, för att vad Bengt? Skulle de lura västmakterna att de hade vapen så hade det räckt med de vanliga potemkinkulisserna, jag såg riktiga baser, jag var nere 40 m under jorden.

Jag såg förstås ingen provsprängning men det är helt djävla hål i huvudet att tro att man lägger dessa resurser på ingenting. Sovjet om några hade alla möjligheter att lura både sin egen befolkning och omvärlden, ändå gjorde de detta på riktigt.

1961 sprängde de Tsar Bomba på 50 Mt över Novaya Zemlya. Den seismiska vågen från den kunde registreras hur den svepte runt jordklotet tre gånger. Fönsterrutor gick sönder i både Finland och Norge. Det var inte trotyl. Idiot!
__________________
Senast redigerad av skunkjobb 2012-08-08 kl. 02:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback