Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-21, 20:09
  #1
Medlem
meramans avatar
JAg har avinstallerat en tidigare version av office 2007 32 bitars och vill installera en 2010 64 bitars. Men installationsprovrammet avbryter och säger att det finns 32 bitars office kvar i systemet. Jag letar men hittar inget och har som sagt avinstallerat sedan tidigare.

Jag antar att det är några skräpfiler som ligger kvar i systemet och gör livet surt för mig. Men hur hittar jag dessa skitfiler och tar bort dem så jag kan köra in 64 bitars?
Citera
2012-02-21, 20:14
  #2
Medlem
Gorillabass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
JAg har avinstallerat en tidigare version av office 2007 32 bitars och vill installera en 2010 64 bitars. Men installationsprovrammet avbryter och säger att det finns 32 bitars office kvar i systemet. Jag letar men hittar inget och har som sagt avinstallerat sedan tidigare.

Jag antar att det är några skräpfiler som ligger kvar i systemet och gör livet surt för mig. Men hur hittar jag dessa skitfiler och tar bort dem så jag kan köra in 64 bitars?


Prova att ta bort det som finns kvar ,ed CCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner
Citera
2012-02-21, 20:25
  #3
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Prova att ta bort det som finns kvar ,ed CCleaner
http://www.piriform.com/ccleaner

CCleaner hittar inget men installationsskivan till office säger fortfarande att det finns rester av 32 bitars office kvar...
Citera
2012-02-21, 20:31
  #4
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Hur utförde du din avinstallation? Var med Windows egna lägg till/ta bort eller var det någon 3-partsprogram, te.x Revo Uninstaller?

Troligtvis så ligger det hänvisningar kvar under registret som orsakar detta. Man kan manuellt ta bort den/dessa filer, men kräver lite kunskap över registret. Tar bort man en sträng som har hänvisning till ett annat program eller till Windows så kan du själv räknar ut efterföljden.

Har du något bra registerprogram?
Citera
2012-02-21, 20:36
  #5
Medlem
meramans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hur utförde du din avinstallation? Var med Windows egna lägg till/ta bort eller var det någon 3-partsprogram, te.x Revo Uninstaller?

Troligtvis så ligger det hänvisningar kvar under registret som orsakar detta. Man kan manuellt ta bort den/dessa filer, men kräver lite kunskap över registret. Tar bort man en sträng som har hänvisning till ett annat program eller till Windows så kan du själv räknar ut efterföljden.

Har du något bra registerprogram?

jag använde windows lägg till/ta bort och nej jag har inget speciellt registerprogram
Citera
2012-02-21, 20:54
  #6
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Då kan du prova detta och jag förutsätter att du har Office kvar på skiva eller på ett USB-minne.

Installerar in Office igen och får du val att lägga filerna i samma katalog som innan så välj ja. Hämta hem Revo Uninstaller. Lägg in detta program och där avinstallerar du en fullständig avinstallation. Välj alla filer sedan och raderar dessa. Kör därefter med CCleaner och efter detta så startar du om datorn. Provar igen då installationen av Office x64.

Det finns även en annan metod. Kör en systemåterställning och välj då en tidpunkt där du har Office 32Bit. Hämta hem Revo där och gör en avinstallation och kör på ovan efter avinstallationen.

Edit: Windows egna och inbyggda avinstallation är urusel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback