Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-21, 11:21
  #1
Medlem
Någon som har en aning om vam flickan i Söderhamn är som anmälde en våldtäkt som inte har ägt rum?
Flickan riskerar böter eller/och fängelse i upp till ett år.
Jag vet inte, men jag känner att hennes straff är töntigt.
Ljuga om något allvarligt, och riskerar en liten böter?
Citera
2012-02-21, 11:24
  #2
Medlem
Argrashs avatar
Lika töntigt som att våldtäktsmän får 1 år på dagiskåken.
Citera
2012-02-21, 11:24
  #3
Medlem
Hoylers avatar
Vad är ett passande straff då?

antar att hon tidigare är ostraffad?
Citera
2012-02-21, 11:27
  #4
Medlem
Med tanke på att man riskerar att förstöra någon oskyldigs liv pga falska anklagelser skulle jag vilja tillsätta tvångströja av något fint slag.
Citera
2012-02-21, 11:30
  #5
Medlem
Nja, alla som suttit instängd ett par dagar vet hur jobbigt det är. 1 år är nog ett OK straff, tänk på att samhället får betala för att hon sitter där.
Visst borde killen hon anklagade få våldta henne på riktigt som lite extra krydda på straffet men så lär det väl knappast bli.
Men när hon kommer ut så vet även alla om att hon ljög om våldtäkten och kommer se ner på henne och förhoppningsvis ser någon sin chans här och våldtar henne och när hon anmäler det så tror ingen henne.
Citera
2012-02-21, 11:44
  #6
Medlem
vet inte säkert men jag tror inte det hänt ännu att någon tjej fått fängelse för falsk tillvitelse, stannar nog oftast vid böter eller villkorligt vilket är ett hån mot en som blir falskt anklagad. Det är ett satans otyg med tjejer som gör det, både mot de tjejer somm verkligen blivit våldtagna och mot de killar/män som drabbas av psykfallens anklagelser. Ännu värre för de som dessutom döms på falska anklagelser..
Citera
2012-02-21, 11:45
  #7
Medlem
epost72s avatar
En länk skadar ju inte...
Kvinna ljög om våldtäkt
Citera
2012-02-21, 11:45
  #8
Medlem
I stort sett ingen som kommer undan med 1år för våldtäkt. Minimistraffet är 2år och medelstrafftiden överstiger det...
Citera
2012-02-21, 11:51
  #9
Medlem
epost72s avatar
Fast det verkar iofs som att hon inte angivit någon.
Utan det handlar om falsklarm.

Vilket förringar förseelsen en aning iaf.
Citera
2012-02-21, 11:52
  #10
Moderator
Elrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
En länk skadar ju inte...
Kvinna ljög om våldtäkt

Vad konstig sak att ljuga om ifall de inte ens var någon annan där. Missförstå mig rätt nu, man ska aldrig ljuga om våldtäkt eller så. Det hade varit mer logiskt ifall hon varit med någon/några killar gjort någonting och sen ångrat sig, men att anmäla och sen ha varit enda personen på plats (om det nu stämmer) är bra märkligt.
Citera
2012-02-21, 11:56
  #11
Medlem
tack för länken, ja då handlar det ju "bara" om falsklarm... och det är lindrigare än falsk tillvitelse..så det blir inte mycket av det. men hon verkar behöva en sväng till psyk för det måste ju va fel i planeten när man får ett sådant ryck.. när det dessutom är spårsnö..
Citera
2012-02-21, 14:00
  #12
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humpedumpen
tack för länken, ja då handlar det ju "bara" om falsklarm... och det är lindrigare än falsk tillvitelse..så det blir inte mycket av det. men hon verkar behöva en sväng till psyk för det måste ju va fel i planeten när man får ett sådant ryck.. när det dessutom är spårsnö..
Att det enbart stannade vid falsklarm är vakna och kritiskt tänkande poliser.
Om polisen tagit tjejens ord som sanning och lyckats hitta två killar i närområdet. Och tjejen pekat ut dessa så hade detta vuxit .
Så tjejen bör dömmas efter samma skala som brottet hon hittat på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback