Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-12-31, 09:13
  #817
Medlem
Minns när man satt och körde Quake, Dungeon Keeper eller rollercoaster tycoon, damn vilken känsla.. tyvärr är vi väl vinklade utav vår nostalgi än något annat. Jämför man spel för spel är spelen idag helt klart bättre och håller högre klass.
Citera
2019-12-31, 12:00
  #818
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
Många spel har åldrats bra, men mycket var skit förr, nostalgibrillorna är bara väldigt starka för många personer.

Skulle rekommendera att testa From Softwares spel för den som söker något som ändå känns mer 80-90tal men i modern tappning. Dark souls serien/Bloodborne/Sekiro.
Jag tycker inte att dom känns särskilt old-school annat än svårighetsnivån. Ori-spelen däremot skulle jag vilja säga är något som känns som 90-tal fast det är modernt. Cuphead lika så.
Citera
2019-12-31, 14:31
  #819
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tycker inte att dom känns särskilt old-school annat än svårighetsnivån. Ori-spelen däremot skulle jag vilja säga är något som känns som 90-tal fast det är modernt. Cuphead lika så.

Tänker mer på uplägget med hur bonfires är i princip checkpoints, hur du behöver applicera trial and error i större usträckning än i många andra moderna speö, samt memorera fiender/leveldesign.

Ori och Cuphead är sjukt roliga spel, men vill också tillföra Hollow knight då! Ett helt otroligt 30+ timmars metroidvania med minst lika magiska (skrämmande) miljöer som Ori. Något som alla bör testa.
Citera
2019-12-31, 14:36
  #820
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
Tänker mer på uplägget med hur bonfires är i princip checkpoints, hur du behöver applicera trial and error i större usträckning än i många andra moderna speö, samt memorera fiender/leveldesign.
Fast exakt alla spel som har "gameplay" som USP följer det mönstret. Exakt alla. Men i övrigt så är det ett väldigt modernt spel. Mer Ninja Gaiden till Xbox och framåt än Ninja Gaiden till NES så att säga.

Citat:
Ori och Cuphead är sjukt roliga spel, men vill också tillföra Hollow knight då! Ett helt otroligt 30+ timmars metroidvania med minst lika magiska (skrämmande) miljöer som Ori. Något som alla bör testa.
Det har jag faktiskt inte spelat.
Citera
2019-12-31, 14:39
  #821
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Fast exakt alla spel som har "gameplay" som USP följer det mönstret. Exakt alla. Men i övrigt så är det ett väldigt modernt spel. Mer Ninja Gaiden till Xbox och framåt än Ninja Gaiden till NES så att säga.


Det har jag faktiskt inte spelat.

Gör dig själv en tjänst och ladda ner det ASAP utvecklat av ett par australienare och är väldigt billigt, känns nästan som ren stöld då jag köpte det på rea för 100kr.
Citera
2019-12-31, 14:42
  #822
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingmeister
Gör dig själv en tjänst och ladda ner det ASAP utvecklat av ett par australienare och är väldigt billigt, känns nästan som ren stöld då jag köpte det på rea för 100kr.
Jag orkar sällan spela den typen av spel nu för tiden. Att bara klara något eller få högre poäng har jag gjort så många tusentals timmar att det helt enkelt inte triggar något hos mig längre.
Citera
2020-02-04, 03:22
  #823
Medlem
Tyckte att förr så hade man bättre storyline till spelen och det var mer rewarding att klara av ett spel. Njuter inte av lika mycket av dagens spel, visst finare grafik men har inte samma inlevelse så att säga.
Citera
2020-02-05, 12:25
  #824
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ti3Mp0
Tyckte att förr så hade man bättre storyline till spelen och det var mer rewarding att klara av ett spel. Njuter inte av lika mycket av dagens spel, visst finare grafik men har inte samma inlevelse så att säga.
Och vad innebär "förr" för dig? Jag skulle vilja säga att GTA V har bättre story än Fallout 2, och då älskar jag verkligen FO2.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback