Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-20, 13:43
  #1
Medlem
raajtans avatar
Hejsan allihopa!

För ungefär 5 minuter sedan så ringde telefonen här hemma och det stod "okänt/dolt nummer" på displayen (då mina föräldrar brukar ha det). Självklart så svarar jag och humöret går från topp till botten då det är en telefonförsäljare. Jag brukar aldrig svara när det är telefonförsäljare, jag bara låter det ringa, eller så trycker jag grön telefon och röd telefon direkt.

Men, nu till frågan. Får telefonförsäljare ringa med dolt nummer? Hur är reglerna angående detta?


Kan även säga att han ringde från 118700, som verkar vara ett lureriföretag.
http://www.rejta.se/omdome/574237/11...%26+Telefon+AB

mvh
__________________
Senast redigerad av raajtan 2012-02-20 kl. 13:50.
Citera
2012-02-20, 13:47
  #2
Medlem
Lillbrandts avatar
Nej det får dem inte.

http://www.idg.se/2.1085/1.353577/ha...ljare-pa-plats
Citera
2012-02-20, 13:52
  #3
Medlem
raajtans avatar
tack för snabbt svar! Det uppskattas.
Citera
2014-02-09, 18:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raajtan
Hejsan allihopa!

För ungefär 5 minuter sedan så ringde telefonen här hemma och det stod "okänt/dolt nummer" på displayen (då mina föräldrar brukar ha det). Självklart så svarar jag och humöret går från topp till botten då det är en telefonförsäljare. Jag brukar aldrig svara när det är telefonförsäljare, jag bara låter det ringa, eller så trycker jag grön telefon och röd telefon direkt.

Men, nu till frågan. Får telefonförsäljare ringa med dolt nummer? Hur är reglerna angående detta?


Kan även säga att han ringde från 118700, som verkar vara ett lureriföretag.
http://www.rejta.se/omdome/574237/11...%26+Telefon+AB

mvh

Menar du att du är så feg att du inte vågar säga ifrån? haha. Dom kommer ringa till dig tills dom får ett NEJ TACK. Eftersom du inte har mod till det så är väl det inte så konstgt att dom ringer till dig hela tiden. Jag har då inga problem att bli av med en telefonförsäljare. Om du inte är intresserad SÄG DET DÅ!
Citera
2016-05-03, 11:27
  #5
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Advisor har börjat att ringa från dolt nummer,
Enligt försäljaren för att fler svarar då.
Vilken instanns kan man anmäla dessa?
Citera
2017-03-17, 14:12
  #6
Medlem
Bumpar tråden!!
Har två missade samtal idag ifrån dolt nummer. Då det kan vara min vc blir jag lite tveksam och oroad. Läser att det inte är lagligt att ringa ifrån dold om det gäller telefonförsäljning, men får för mig att det hänt mig nyligen ändå...
Någon som det senaste varit med om dolda samtal ifrån telefonförsäljare?


mvh tacksam för svar!
Citera
2017-03-17, 20:52
  #7
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yanki
Bumpar tråden!!
Har två missade samtal idag ifrån dolt nummer. Då det kan vara min vc blir jag lite tveksam och oroad. Läser att det inte är lagligt att ringa ifrån dold om det gäller telefonförsäljning, men får för mig att det hänt mig nyligen ändå...
Någon som det senaste varit med om dolda samtal ifrån telefonförsäljare?


mvh tacksam för svar!

Vad är VC, annat än venture capital?
Citera
2017-03-20, 08:16
  #8
Medlem
vårdcentral
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback