Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-06, 19:49
  #325
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esscuess
Tycker det fanns rätt mycket av den varan även då.
När du var 6-9 år ?. Var det jag syftade på. Man levde ju bara i nuet hela tiden. Åt mat utan att få ångest över alla hälsofaror som är med allt man äter nuförtiden oro för ekonomi arbetslöshet familj sjukdomar osv fanns ju inte då som barn. Man gick till skolan hade kul kom lekte med kompisar åt la sig. Typ så. Läste aldrig nyheter om all skit som pågår i världen. Utan levde i sin egna lilla bubbla. Bekymmerslöst.
Citera
2015-10-06, 19:55
  #326
Medlem
Psyktabus avatar
Minns vanilla wow, jag var bara en liten pöjk och en hel ny värld öppnades. Minns att jag blev vän med en snubbe och vi sprang runt i westfall som små noobs, han skulle fixa en "as frän" röd bandada till mig. Tänker fortfarande på den jäveln ibland..tider <3
Citera
2015-10-06, 19:56
  #327
Medlem
Esscuesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
När du var 6-9 år?

Ja. Ens bekymmer bestod däremot av andra saker. Det är inte ett problemfritt paradis att vara barn.
Citera
2016-04-28, 00:35
  #328
Medlem
Jag har dom senaste 2 dagarna varit riktigt deppig, detta då jag satt och gick igenom gamla bilder på datorn och hittade WoW screenshots från "boss kills" under vanilla/TBC, efter det så sökte jag på guildens namn och hittade även några gamla filmer av våra kills på Youtube, som t.ex. Nefarian.
Av detta så blev jag helt översvämmad av gamla goda minnen och en sjuk saknad av den känslan som WoW då gav och alla dom som man lärde känna och spelade med i åratal, jag blir seriöst gråtfärdig när jag tänker på det.
Vanilla/TBC var helt klart några av dom roligaste åren i mitt liv, men efter TBC så förstörde dom tyvärr spelet mer och mer för varje expansion som kom, något som jag verkligen HATAR Blizzard för (spelar ej längre p.g.a. det).

PS, här är jublet när vi fick ner Nefarian :')

https://youtu.be/JEO0SBbowXk
__________________
Senast redigerad av Plopp123 2016-04-28 kl. 00:41.
Citera
2016-04-28, 09:04
  #329
Medlem
skrudiss avatar
Det sämsta/bästa med nostalgiska minnen är att de sällan går att återuppleva, tänkbart genom att åter spela spelen. Kanske har det med åldern att göra, att det är lättare som barn att leva sig in i spelen, eller så är det jag som tappat det intresse jag en gång hade.

Men jag saknar ändå att spela, framför allt N64 eller de gamla pc-spelen jag hade. Antingen var det känslan att komma hem efter skolan, eller min favorit: lyxen att umgås med någon äldre, såsom kusin eller även min systers dåvarande och se dem spela. Jag tror att det var en blandning av trygghet och samhörighet, att sitta uppe en kväll i mörkret och uppleva lite Dreamcast, Half-Life, Carmageddon eller annat spel. Den känslan minns jag så väl och hur tillfreds jag kände mig. Och det är ofta en lärdom att bära med sig som vuxen, hur barn ser upp till en och inte behöver mycket för att trivas.
Citera
2016-05-08, 15:49
  #330
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xunder
Jag säger bara Quake II alltså.. Glömmer aldrig när man satt med sina polare och "lanade"... Tror det var 1999 eller 2000 vi körde hårt på Quake II... Satan skoj det spelet var alltså..

Annars finns det många spel jag bruka sakna att lira:

1. Unreal Tournament 99

2. Ghost Recon (Äldre versionerna)

3. Operation Flashpoint

4. Half-Life 1, opposing force och Blue shift..

5. Age of Empires 2

osv..

Lirade Quake 2 massor med polarna! Ett riktigt mästerverk och bra uppföljare till Quake 1. Minns att det kom ut precis vid årsskiftet 1997-1998. 1999 var det Quake 3 Areana som gällde.

Half Life 1 från 1998 håller jag faktiskt inskrivande stund på att spela. Mitt mål är att varva det innan helgen är slut...Opposing Force och Blue Shift har jag inte spelat men dock har jag hört talas om båda dessa två...

Jag har både Ghost Recon 1 och 2 installerade på min speldator. Har dock inte ägnat någon tid åt dem...

Operation Flashpoint var riktigt hypat när det kom ut. Man pratade framförallt om grafiken. Idag ser den grafiken så ålderdomlig ut...

Unreal Tournament från 1999 händer det att jag lanar meot polarna med! Tycker faktiskt att det spelet än håller idag, trots att jag föredrar det nyare Unreal Tournament från 2007 (Unreal Tournament 3).
Citera
2016-05-08, 15:59
  #331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sappy
Säger som så många andra; Goldeneye 007!! Singleplayer var underbart svårt men framförallt multiplayer var så jävla kul. Varför existerar inga spel som Goldeneye nu för tiden? Pumpande grym musik blandat med perfekt kontroll, bandesign och vapenkänsla.

Andra spel jag saknar från barndomen:

Super Mario Kart (snes)
Diddy Kong Racing (n64)
Zelda OoT (tyvärr idag hopplöst föråldrat, men när det kom och SP gav det 100/100 var det ren magi)
Duke Nukem 64! (jävligt bra konsolversion med multiplayer, co-op och massvis med banor + bottar med aim från helvetet).

Om du nämner Goldeneye till Nintendo 64 tycker jag även att du borde nämna Perfect Dark som var riktigt grymt FPS om inte det bästa till Ninendo 64 (delad 1a med Goldeneye)...
Citera
2016-08-02, 17:17
  #332
Medlem
Det fina är att det går att spela om alla dom gamla spelen med Emulatorer till PC/Windows o sedan använda ps4 handkontroll och bara njuta

Problemet är att de gamla spelen SUGER riktigt hårt nu efter 20år när spel som UC4, LOU m.m. finns...
Citera
2016-08-02, 19:45
  #333
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
Det fina är att det går att spela om alla dom gamla spelen med Emulatorer till PC/Windows o sedan använda ps4 handkontroll och bara njuta

Problemet är att de gamla spelen SUGER riktigt hårt nu efter 20år när spel som UC4, LOU m.m. finns...

Håller inte med dig! Det finns många spel som än håller idag... Tänker exempelvis på Super Nintendo: Super Mario World, Donkey Kong, Mortal Kombat I-III, Street Fighter, Super Metroid, Zelda A Link to the Past tycker jag än håller idag...

Nintendo 64: Goldeneye, Perfect Dark, Ocarina of Time, Donkey Kong 64, Mario 64 är spel som håller än idag.

Titta på PC under 90-talet: Command and Conquer, Command and Conquer Red Alert, Duke Nukem 3D, Quake 1, Quake 2, Quake 3 Arena, Half Life, Unreal Tournament, Starcraft etc..

Alla ovanstående spel håller än idag fast visst är spel såsom The Divison, Starcraft 2, Battlefield 4, Battlefield Hardline, Star Wars Battlefront, Call of Duty etc spel som har en helt annan effekt och grafik jämfört med de äldre spelen...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback