Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-15, 15:08
  #385
Medlem
Anton171s avatar
Hej Flashback,

För vissa är jag ett välkänt ansikte, för vissa inte. Det var väldigt länge sedan som jag var aktiv här (om man ens kan räkna att jag var aktiv tidigare i den här journalen) och mycket har hänt i mitt liv sedan dess. Jag ska försöka att beskriva delar som har påverkat mig mycket i mitt liv och som är anledningen till att mitt liv ser ut som det gör. Jag har varit väldigt inaktiv på Flashback då jag känt att det inte ger mig något men jag har ändå känt att kärleken till Flashback har gjort att dragningskraften gjort att jag är här igen. Det är tråkigt att så många har slutat med att vara aktiv här sen jag var det men sådant är livet. Här nedan kommer en lite uppdatering om vad som har hänt i livet.

Jag flyttade ner till Sveriges ghetto nummer ett, Malmö. Konstigt nog trivs jag väldigt bra här nere, men det kan också ha att göra med att jag endast rör mig i områden där det bor svenskar. Man ska dock vara på det klara att man enligt min åsikt inte bör skaffa familj i denna stad utan då får man vända sig till kranskommunerna istället. Jag har även träffat den mest fantastiska kvinna som jag nånsin har träffat. Jag trivs otroligt bra med henne och känner verkligen att allt känns fantastiskt bra.

Nu är det ju så att denna journal inte ska handla om mitt privatliv utan mer om den träning jag faktiskt utför. Jag har haft problem med ryggen väldigt länge och det har varit många turer på sjukhus hit och dit och det känns som att ingen har velat sagt något för ingen ville chansa. Jag har iaf fått diagnosen spondylartrit som är en reumatisk sjukdom och något som jag kommer att bära resten av livet. Den påverkar mig ibland då jag upplever stelhet i SI-lederna (ingen annanstans i kroppen) samt smärta och får då svårigheter med att göra saker. Däremot är det sällan numera som jag upplever smärta då jag rör på mig relativt mycket dagligen (strax över 10 000 steg per dag) samt tränar fyra gånger i veckan. Det som är som medicin mot lederna är att köra på cross-trainer eller att cykla, att springa är uteslutet då det kan trigga igång inflammation i lederna i ryggen och kan göra något djävulskt ont.
Citera
2018-03-15, 15:11
  #386
Medlem
Anton171s avatar
Såhär tränar jag numera:

Måndag: 20 min cykling eller crosstrainer följt av ett underkroppspass och sedan stretchning

Tisdag: 20 min cykling eller crosstrainer följt av ett överkroppspass och sedan stretchning

Onsdag: Vila

Torsdag: 20 min cykling eller crosstrainer följt av ett underkroppspass och sedan stretchning

Fredag: 20 min cykling eller crosstrainer följt av ett överkroppspass och sedan stretchning

Lördag: Vila

Söndag: Vila

Mitt fokus på träningen är att ha lagom med vikt på stången, jag håller mig cirka runt 10 set per muskelgrupp per vecka, 6-25 reps per övning och väldigt god kontakt med den muskeln som är avsedd att arbeta. Att köra tungt funkar inte längre i min träning på grund av att det kan trigga igång ryggen och därför har jag inte det i min träning. Det finns även vissa övningar som kan trigga igång ryggen mer än andra och dessa är knäböj, marklyft och utfall (särskilt utfall) men jag hoppas att jag kan börja köra dessa övningar någon gång fast då bara träna lätt. Jag tränar aldrig till fail utan jag håller mig 1-2 reps ifrån.

Kosten fokuserar jag på följande: 160-240g protein per dag, 500g grönsaker och frukt varje dag, jag försöker att ligga runt kaloribalans, max 500g rött kött per vecka, max 300g ris per vecka, endast godsaker på fredagar och lördagar samt tillskott i form av omega3 varje dag. Fördelning mellan kolhydrater och fett bryr jag mig inte om, jag äter tillräckligt mycket av båda.

Syftet med att skriva detta inlägg är för att på något sätt börja göra en journal nu på riktigt då mina förutsättningar inte är densamma som förut och kommer aldrig att bli det igen. Jag fokuserar på det friska och det jag kan göra istället för att gå och gräva ner sig över det som man inte kan göra. Jag kommer inte att uppdatera varje dag men minst en gång i veckan tänker jag att jag mäktar med.

På återseende!
Citera
2018-03-28, 08:42
  #387
Medlem
Anton171s avatar
Hej igen,

Nu var det ett tag sedan som jag skrev i denna journal men syftet för mig att börja skriva igen är inte att skriva efter varje pass utan mer uppdatera två gånger i månaden kanske. Jag har varit utomlands men jag har tränat på ändå och ryggen mår mycket bra för tillfället. Idag är det vilodag men jag längtar redan tills imorgon då det vankas underkropp. Jag kommer att köra benpress, bensparkar med ett ben i taget, lårcurls, vader samt mage. Sitter på jobbet nu och ska väl försöka börja att koncentrera mig till hundra snart igen....

Vi hörs!
Citera
2018-04-22, 21:49
  #388
Medlem
Anton171s avatar
Träningen går riktigt bra för tillfället där vikterna ökar och min rygg mår väldigt bra. Jag tycker att det är förbaskat roligt och jag längtar efter nästa träningspass hela tiden. Det som jag tycker är skillnaden mot mina pass förr i tiden är att jag inte ligger lika nära fail som förut och det gör att jag återhämtar mig snabbare och inte sliter ut mitt CNS lika mycket. Med detta i bakgrunden så leker livet med mig för tillfället och jag njuter av allt. Jag kommer att göra ett nytt inlägg senare om några dagar men så länge, på återseende!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback