Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-11-29, 23:39
  #13
Medlem
ruskkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Det går förmodligen bra att röka och det finns thc kvar, sålänge det inte har varit blött.

Men om det varit blött då?

Jag funderar på vad jag ska göra med det.
Citera
2017-11-29, 23:47
  #14
Medlem
Jofs avatar
Gömde brunt i en radioapparat . Glömde bort det. Mekade med den efter några år. Och gissa vad jag hittade. Inget fel på det heller. Men något vetenskapligt bevis för det finns ju inte. Kanske var det glädjerus av en oväntad gåva.
Citera
2017-11-30, 02:18
  #15
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskkatt
Men om det varit blött då?

Jag funderar på vad jag ska göra med det.
Skänk bort haschet till någon bekant som är stoner. Det är ändå cirka 50 gram så någon blir säkert glad över det. Och den som får det kan ju bara provröka en bit och se om det funkar och om det gör det är allt frid och fröjd och den personen behöver inte oroa sig över julrökat detta året.

Är det vattenskadat och inte har någon effekt kvar är det inte värre än att slänga det i närmsta soptunna så är det problemet löst. Vore förresten kul att se bild på ditt "strandfynd" så om du har lust kan du väl lägga upp en bild på haschet. I Spanien finns mycket bra hasch så det kan mycket väl vara något dunderhasch som du har hittat.
Citera
2017-11-30, 08:06
  #16
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruskkatt
Det kanske låter lite märkligt, men jag hittade just ~50g hasch när jag var ute och gick på stranden i södra Spanien. Vet inte alls hur länge det legat, men plasten är sliten. Kan det finnas något THC kvar i det? (Röker inte själv, så har inte så bra koll.)

Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Det går förmodligen bra att röka och det finns thc kvar, sålänge det inte har varit blött.
THC är inte vattenlösligt så att haschet har legat i vatten gör absolut inget.
Finns extremt bra haschsorter som man ju faktiskt gör genom att bada cannabisen i isvatten under 30-60 minuter (Min egen tidsåtgång då jag gör ishasch).
Citera
2017-12-01, 15:05
  #17
Medlem
skoningens avatar
Inga problem att frysa det några år. Lägger du det i rumstemp räkna med att det tappar några % potens per år, beroende på temp, packning osv.
Citera
2017-12-03, 16:14
  #18
Medlem
Yahnoovass avatar
Förstår inte.. Ska ni frysa in en femma?

Ingenting man behöver tänka på om man inte sitter på flera kilon.. Inte tror jag en vanlig brukare, sitter på mer än 50g som max. Inte behövs det frysas in.. plasta dock in det fint så slipper det stinka
Citera
2017-12-03, 19:58
  #19
Medlem
Puffpazzs avatar
Hmm, jag slutade med att plasta in då jag har fått för mig att plasten innehåller nåt som inte är bra. Haha fan vad osmart det lät.. hur som helst jag har en glasburk som jag förvarar mitt i, och man behöver inte frysa in om man bara sitter på några femmor. Hittade inte min exakta burk men det liknar den här; https://smoketower.com/roktillbehor/...ice&order=DESC
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback