Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-02-01, 10:07
  #1
Medlem
yckojs avatar
En fråga till Er på forumet som verkar ha insikt i begreppet "rasfrämling":

Vad definierar en rasfrämling? Är en rasfrämling någon som skiljer sig utseendemässigt från vita nordbor? Folk från det södra Europa; italienarna, portugiserna, spanjorerna osv- är dessa människor också rasfrämlingar? Om jag skulle skaffa barn ihop med en italienska- skulle barnet då bli en rasfrämling? Med en fransyska då? Räknas tyskar, österrikare, holländare och belgare in i kategorin rasfrämlingar? Folk från Östeuropa antar jag hör till rasfrämlingarna eller är personer från Tjeckien och Polen av samma ras som oss??

Detta är en seriös undran och inget försök att smutskasta Er ideologi, jag är genuint nyfiken.

Till moderator: Om frågan har hamnat fel så flytta den gärna.
Citera
2005-02-01, 10:40
  #2
Medlem
En rasfrämling är en person av icke-kaukasisk ras. Européer i huvudsak är således inte rasfrämlingar.
Citera
2005-02-01, 10:43
  #3
Medlem
yckojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlMartell
En rasfrämling är en person av icke-kaukasisk ras. Européer i huvudsak är således inte rasfrämlingar.

Om så är fallet, borde inte då invandrare från europeiska länder (Kroatien, Slovakien, Serbien-Montenegro och så vidare) behandlas som bröder när de kommer hit?
Citera
2005-02-01, 10:50
  #4
Medlem
Jo, det är våra bröder. Men som nationalist så hävdar man varje folks rätt till sitt eget land, och det är den poängen som tycks ha svårt att förstås i andra politiska ideologier. En sund invandring är en låg invandring, och av enbart rasfränder.
Citera
2005-02-02, 15:57
  #5
Medlem
Nukleofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlMartell
En sund invandring är en låg invandring, och av enbart rasfränder.
varför enbart av rasfränder?
Citera
2005-02-02, 18:22
  #6
Medlem
uranuz_hertzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nukleofil
varför enbart av rasfränder?

Enligt nationalister så är gränser statiska och absoluta. Den nationella enheten hotas av främlingar till staten/folket.
Absolut BS för de flesta, ideologi för vissa...
Citera
2005-02-02, 21:37
  #7
Medlem
tamaguchis avatar
.....

Citat:
Den nationella enheten hotas av främlingar till staten/folket.
Absolut BS för de flesta, ideologi för vissa...

Civilisationens fortbestånd hotas genom invandring av folkgrupper som inte är genetiskt predisponerade för att leva organiserat och civiliserat. Folkgrupper vilka är genetiskt predisponerade för att leva organiserat och civiliserat kan komma hit men jag tror inte de har någon större lust att komma hit i någon större utsträckning eftersom de förmodligen trivs bäst hemma i sitt eget samhälle.
Citera
2005-02-03, 01:02
  #8
Medlem
Nukleofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamaguchi
Civilisationens fortbestånd hotas genom invandring av folkgrupper som inte är genetiskt predisponerade för att leva organiserat och civiliserat. Folkgrupper vilka är genetiskt predisponerade för att leva organiserat och civiliserat kan komma hit men jag tror inte de har någon större lust att komma hit i någon större utsträckning eftersom de förmodligen trivs bäst hemma i sitt eget samhälle.
Vad det är som avgör om man kan leva organiserat och civiliserat antar jag är intelligensen. Men finns det några bevis för att det är ärftligt?
Citera
2017-01-03, 06:02
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KarlMartell
En rasfrämling är en person av icke-kaukasisk ras. Européer i huvudsak är således inte rasfrämlingar.
Korrekt. En person utan 100% europeiskt ursprung är en rasfrämling.
Citera
2017-01-03, 09:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yckoj
En fråga till Er på forumet som verkar ha insikt i begreppet "rasfrämling":

Vad definierar en rasfrämling? Är en rasfrämling någon som skiljer sig utseendemässigt från vita nordbor? Folk från det södra Europa; italienarna, portugiserna, spanjorerna osv- är dessa människor också rasfrämlingar? Om jag skulle skaffa barn ihop med en italienska- skulle barnet då bli en rasfrämling? Med en fransyska då? Räknas tyskar, österrikare, holländare och belgare in i kategorin rasfrämlingar? Folk från Östeuropa antar jag hör till rasfrämlingarna eller är personer från Tjeckien och Polen av samma ras som oss??

Detta är en seriös undran och inget försök att smutskasta Er ideologi, jag är genuint nyfiken.

Till moderator: Om frågan har hamnat fel så flytta den gärna.

Någon som inte kan vara "rasist".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback