Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-19, 12:27
  #1
Medlem
supmah5s avatar
Nu har jag trasslat till det..!

Jag köpte en sata hårddisk och installerade win7 på den. När jag startade datorn blev jag alltid tillfrågad om jag ville köra win7 som var installerad på den gamla hårddisk eller win7 på nya sata hårddisken.

Sedan formatterade jag gamla hårddisken, för jag tänkte att den används ju inte längre...Men då kunde inte datorn starta för den hittade inte något operativsystem att starta längre.

Nu har jag installerat win7 på gamla hårddisken igen men då kommer inte frågan upp längre, utan den kör helt enkelt win7 på den gamla hårddisken direkt.

Kan jag göra nåt eller är jag körd?
Citera
2012-02-19, 12:35
  #2
Medlem
GL-terrors avatar
Det här kanske kan vara till hjälp, http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...uter-multiboot
Citera
2012-02-19, 12:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supmah5
Nu har jag trasslat till det..!

Jag köpte en sata hårddisk och installerade win7 på den. När jag startade datorn blev jag alltid tillfrågad om jag ville köra win7 som var installerad på den gamla hårddisk eller win7 på nya sata hårddisken.

Sedan formatterade jag gamla hårddisken, för jag tänkte att den används ju inte längre...Men då kunde inte datorn starta för den hittade inte något operativsystem att starta längre.

Nu har jag installerat win7 på gamla hårddisken igen men då kommer inte frågan upp längre, utan den kör helt enkelt win7 på den gamla hårddisken direkt.

Kan jag göra nåt eller är jag körd?

testa koppla ur den gamle disken och starta sen datorn med w7 skivan och kör en startreparation

mvh
t
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback