Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-19, 10:12
  #1
Medlem
Jag har just köpt mig en ny laptop och jag är jättenöjd. Det är många inställningar och val som ska göras så här i början bl a säger "Åtgärdscentret" att jag bör "konfiguerera säkerhetskopiering" och när jag följer instruktionerna frågar programmet efter "mål för säkerhetskopia". Det verkar som det vill att jag bränner en kopia till DVD.
Jag förstår inte vad det är som säkerhetskopieras? Jag har gjort bränt recovery DVDer redan.
Är detta samma sak?
Citera
2012-02-19, 10:22
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Recovery är är en s.k fabriksåterställning. Datorn blir i det skick som den var när den lämnade fabriken.

Säkerhetskopia/systemavbildning, en s.k ghost är när man väl har fått datorn i det skick som man vill ha den i då kan man utföra en systemavbildning. Man kanske avinstallerar bort massa onödiga program då många tillverkare inom mjukvara har ett avtal med tillverkaren för hårdvaran, te.x Asus, HP, Acer, med flera.

Denna kopia kan man trigga in om man nu vill göra en ominstallation. Det kan man även göra med en recovery, men då får man med alla onödiga program igen.
Citera
2012-02-19, 14:58
  #3
Medlem
Toppen! Nu förstår jag vad som är vad. 1000-tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback