Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-19, 08:55
  #1
Medlem
Vad är orsaken till att datorn fryser när jag stänger av datorn och den installerar en uppdatering? Tvingas alltså trycka av på knappen. Startade sedan om datorn och stängde av igen, då installerades uppdateringen utan problem. Har det något med hårdvaran att göra eller helt enkelt W7 som krånglar? Om uppdateringen installerades när jag tryckte av på knappen, kan jag se detta på något sätt? Eller tror ni det var samma uppdatering som när jag stängde av datorn rätt?
Citera
2012-02-19, 09:30
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daroo
Vad är orsaken till att datorn fryser när jag stänger av datorn och den installerar en uppdatering? Tvingas alltså trycka av på knappen. Startade sedan om datorn och stängde av igen, då installerades uppdateringen utan problem. Har det något med hårdvaran att göra eller helt enkelt W7 som krånglar? Om uppdateringen installerades när jag tryckte av på knappen, kan jag se detta på något sätt? Eller tror ni det var samma uppdatering som när jag stängde av datorn rätt?

kolla kontrollpanelen>>windows update>>visa uppdateringshistorik

mvh
t
Citera
2012-02-19, 10:07
  #3
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad heter denna uppdatering? Se kB-numret i historiken.
Citera
2012-02-19, 10:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad heter denna uppdatering? Se kB-numret i historiken.
Ska titta sen.
Citera
2012-02-19, 12:29
  #5
Medlem
qrizzes avatar
Menar du att datorn hänger sig helt och håller eller att det bara står stäng inte av datorn bla.bla.bla då den uppdateras vid avstäning?

Jag hade själv detta problem vid 4 st datorer i fredags när jag körde windows update. Lät det bara stå på och efter en stund eller ja ett tag så gick allt igenom.
Citera
2012-02-19, 16:36
  #6
Medlem
Nästa gång jag stängde av installerades uppdateringen på någon sekund endast, kollade uppdateringshistoriken och då står det att samma uppdatering blev först "Misslyckad" sen "Slutförd" eller liknande. Hmm skumt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback