Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-19, 02:25
  #1
Medlem
RaketDoriss avatar
Hej, kortfattat: Jag träffa en tjej på en dejting sajt för drygt 1.5 år sedan.
Vi blev snabbt vänner och hon var väldigt på, lite för på kanske men på ett extremt charmigt sätt
Vi blev tsm i 5-6 månader. Tyvärr var de långdistans (jag Göteborg, hon Stockholm) så hon dissa mig för en äldre koll som så bor där. sen efter några månader lät Jag henne bli vän med mig, var extremt sårbar (hon var den första tjejen Jag varit kär i) så självklart sa Jag ja till det. Vi träffades i sommras och spenderade en utekväll tillsammans. Jag kunde inte slita blicken från henne. Blev nästan förälskad igen, hon är som en drog. Då Sa jag inget om vad Jag kände för Jag trodde det skulle sabba våran fina kompis relation.

Nu i skrivande stund ligger Jag hemma hos henne på soffan (spenderat helgen här) och Jag har blivit förälskad igen, känner mig helt lost utan henne vid min sida. Hon har de finaste leendet Jag skådat och allt sådant.

Nu till frågan: bör Jag berätta det här och kanske förlora den enda riktigt tjej kompisen jag har eller ska Jag låta de vara? Det gör så ont i mig när hon berättar om killar som hon är intresserad av och diverse saker.
Jag ber om hjälp flashbackare, vad ska Jag ta mig till? Finns de någon som suttit i en liknande sitts?

Mvh en ledsen själ.
Citera
2012-02-19, 02:29
  #2
Medlem
Eeries avatar
Sorry, men det fungerar inte. Du kommer må väldigt dåligt, bli svartsjuk, känna ett behov av att kontrollera henne som du inte borde osv.

Berätta för henne vad du känner för henne. Blir det du och hon, bra. Säger hon att det aldrig kommer bli ni två så får du tyvärr tala om för henne att du inte kan vara hennes vän då du tycker för mycket om henne. Är hon normalt funtad så kommer hon förstå.
Citera
2012-02-19, 02:33
  #3
Medlem
Havremopedens avatar
Om jag var du hade jag velat ha en lättnad av att ha berättat, oavsett vad som händer med eran relation.. du är helt enkelt förälskad, och ju mer du hänger med henne kommer din hjärna att bosätta sig vid tanken av dig och henne.. det är INTE bra för dig!


Gör det enda rätta, prata med henne om detta och förklara läget. Du gör det själv en tjänst
Citera
2012-02-19, 10:26
  #4
Medlem
RaketDoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Sorry, men det fungerar inte. Du kommer må väldigt dåligt, bli svartsjuk, känna ett behov av att kontrollera henne som du inte borde osv.

Berätta för henne vad du känner för henne. Blir det du och hon, bra. Säger hon att det aldrig kommer bli ni två så får du tyvärr tala om för henne att du inte kan vara hennes vän då du tycker för mycket om henne. Är hon normalt funtad så kommer hon förstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
Om jag var du hade jag velat ha en lättnad av att ha berättat, oavsett vad som händer med eran relation.. du är helt enkelt förälskad, och ju mer du hänger med henne kommer din hjärna att bosätta sig vid tanken av dig och henne.. det är INTE bra för dig!


Gör det enda rätta, prata med henne om detta och förklara läget. Du gör det själv en tjänst

Så jäkla svårt bara. Att säga upp kontakten med den som rädda mig från mina problem, drogade rätt mycket innan jag träffa henne och hon hälpte verkligen mig att ta mig ur det. Ingen annan brydde sig. Bara hon.

Tror Jag kommer känna mig Tom utan henne dock :/
Samtidigt letar jag efter andra tjejer men jag jämför dem alltid med henne vilket är väldigt dumt. Men Jag tänker att om Jag hittar någon annan så försvinner hon kanske ur tankarna och vi kan återigen vara sjukt bra kompisar. Jag vet att hon inte släpper mig som kompis i första taget, vi har gått fram & tillbaka från att vara vänner till att inte ha någon kontakt alls.

Är de något alternativ som skulle möjligtvis fungera?
Mvh Raketen
__________________
Senast redigerad av RaketDoris 2012-02-19 kl. 10:31. Anledning: stavfel
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback