Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-25, 14:34
  #24169
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Har börjat se om denna eminenta serie, är halvvägs genom säsong 3 och har 2 frågor som jag inte minns om man får svar på längre fram:

1, Vad var grejen med männen som satt och huttrade i ett snölandskap och såg på en skärm att Desmond sprängt The Hatch? Hur visste de vad de skulle leta efter?

2, Hur kan The Others veta så mycket om de som precis har kraschlandat? Hur kan de veta att Sawyer dsgen innan han innan planet lyfte sköt den man han trodde lurat hans föräldrar?
Som svar på din andra fråga så vill jag minnas att The Others hade en passagerarlista av överlevarna, och på så vis kunde ta reda på allt om alla.
Citera
2021-12-12, 20:28
  #24170
Medlem
Jack blir så skadad å är på gränsen att dö. De människor som visar sig i serien är bara fantasi. Han är på gränsen till levande död och håller sig vid liv tack vare sin fantasi dröm över att överleva. Tillslut så finns inget annat än att han dör slutligen. Därav det konstiga slutet. Med Hurley å ben. Motsatser men ändå välvilliga. Ben som kämpar för överlevnad och Hurley som är nöjd oavsett rikedom nöjer sig att acceptera att döden är kommen. Allt är Jacks dröm när han håller på att dö. Tyvärr långdragen process. Samma blick när han kraschar och den han dör. Men absolut det finns en stund då vi alla kommer till om vi ska till himmelen eller helvete. Det är vad jack funderar över under hans plågsamma död.
Citera
2021-12-12, 20:30
  #24171
Medlem
De första 2 säsongerna var bra. Sen började den spåra ur. Framförallt de sista 1 1/2 säsongerna var bara röriga och konstiga. Hoppar i tid fram och tillbaka. Personer som är död levde och kom tillbaka i livet..
Citera
2022-03-27, 13:46
  #24172
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elocone
De första 2 säsongerna var bra. Sen började den spåra ur. Framförallt de sista 1 1/2 säsongerna var bara röriga och konstiga. Hoppar i tid fram och tillbaka. Personer som är död levde och kom tillbaka i livet..
Rekommenderar alla som går runt med nostalgiska känslor att se om serien istället se denna två timmar långa recap och / eller denna video som är den första av två 60 min långa som utforskar frågan ”om och i så fall när gick Lost ned sig?” (Min översättning.) Efter att ha sett första 40 min av recap och första delen som behandlar om och när serien gick ner sig så vidmakthöll jag min känsla av nostalgi och känner samtidigt att jag inte har tid, ork eller behov av att se om serien. Lärde mig också en del nytt jag helt missade när det begav sig.

Lost är på ett personligt plan antagligen den största popkulturella erfarenheten i mitt liv ändå. Jag började att se Sopranos när jag bodde hemma med farsan och avslutade serien när jag flyttat hemifrån och bodde utomlands och jag var med från början med Game of Thrones och båda serierna är objektivt sett bättre men Lost är fan att mig den största upplevelsen. Minns Lost-forum.se och 4815162342.com samt detta forum.
Citera
2022-05-19, 01:47
  #24173
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Finns den att streama nånstans? Var längesedan man såg det.

Man var ju unik i tråden på den tiden det bagav sig och hade alltid rätt om mina teorier.
__________________
Senast redigerad av Gigant_Superman 2022-05-19 kl. 01:47. Anledning: Fel
Citera
2022-05-19, 13:43
  #24174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Finns den att streama nånstans? Var längesedan man såg det.

Man var ju unik i tråden på den tiden det bagav sig och hade alltid rätt om mina teorier.

Finns att streama på Disney+.
Citera
2022-05-19, 15:03
  #24175
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Finns den att streama nånstans? Var längesedan man såg det.

Man var ju unik i tråden på den tiden det bagav sig och hade alltid rätt om mina teorier.
Vilka teorier la du fram? Enkelt att leta på, show us.

Serien finns på Disney.
Citera
2022-08-07, 15:37
  #24176
Avstängd
Vattenkammad123s avatar
Som sagt de två första säsongerna är riktigt bra. Fräscht, nyskapande och spännande med cliffhangers där man inte kunde vänta på att slå igång nästa avsnitt.

Men jävlar vad den gick ner sig i de senare säsongerna, som de trasslade in sig själva. Verkligen katastrof där mot slutet.

Förstår dock många av er, nostalgikänslorna när man först såg den osv.
Citera
2023-09-11, 11:58
  #24177
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-Y-F
Vilka teorier la du fram? Enkelt att leta på, show us.

Serien finns på Disney.
Teorier om vad som händer i kommande avsnit och varför och vad som låg bakom. Förutsade med stor precision.
Citera
2023-09-19, 12:44
  #24178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Ja verkligen! Århundradets tapp av bollen. Världens bästa upplägg för årtusendets serie men de lyckades inte komma på hur de skulle knyta ihop trådarna på slutet så de gjorde detta CP-slut. Känns som de resonerade: "äh, vi klarar inte av att förklara alla konstigheter vi lagt till, så vi gör ett jättekonstigt slut och låtsas som om det var meningen hela tiden, och att vi ville ge tittarna nått stt fundera vidare på." Tydligen påstod skaparna att de hade slutet klart för sig tidigt i serien - yea, right!

Sen att vissa drabbats av Stockholmssyndromet och till varje pris ska försvara skaparnas floppe och tycka det var så braaa gör ju inte saken mindre irriterande. Vi som såg klart serien var ju alla "kidnappade" av hur bra serien var i början, vissa kan liksom inte greppa hur uselt den slutade.

Fan! Såg fram emot att se om serien redan efter ett par sässonger, hade varit coolt när man viste vissa svar. Nu har serien liksom släpats ut och begravts på baksidan i skymningen i stället för att bli det mästerverk det höll på att bli.
Japp. Totalt oförståeligt att någon någonsin kunnat tänka sig att se om skiten.
Citera
2023-09-19, 12:52
  #24179
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dundersnyting
Japp. Totalt oförståeligt att någon någonsin kunnat tänka sig att se om skiten.

Sjukt att det är 20 år sedan redan, försökte se om den för ett antal år sedan men la ner efter 2-3 avsnitt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback