Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-18, 19:15
  #1
Medlem
Dawlishs avatar
Ja, som rubriken lyder så har jag tydligen hamnat i en sådan. Jag skulle behöva lite råd från vad gäller min "situation".

För ett tag sedan började jag dejta en kille som råkar bo en våning under mig, vi pluggar dessutom på samma universitet (vi bor i studenthus). Allt var jättemysigt och fint, vi sågs nästan varje dag i någon månad, gick på promenader, umgicks och allt som hör till. Ett par veckor efter att vi började dejta låg vi med varandra (och det var jättebra), och fortsatte umgås som vanligt efter det. Det enda kruxet är att vi inte kysstes när vi skildes åt eller sågs. Han kunde liksom sitta och hålla om mig, och vara allmänt söt, men det kändes som att han kanske inte riktigt vågade kyssa mig. Trodde jag.

I varje fall, för ett par dagar sen har han börjat prioritera lite annorlunda, och hänga med sina vänner istället för att träffa mig som han gjorde innan. Och tidigare idag snackade vi lite löst om ingeting speciellt, och sen skrev jag att om han blev hungrig senare, får han gärna titta förbi, för jag har lagat alldeles för mycket mat (tidigare har han skämtsamt klagat på att jag inte bjuder upp honom när jag lagar för mycket mat). Hans svar var följande "du är en riktigt god vän du. jag ska dock iväg och göra andra saker ikväll, men annars hade vi setts! Ha en bra kväll."

Och det var lite så här.... jaha. Så vad tycker ni pojkar (och flickor), markerade han att han inte vill något mer med mig med dessa ord? Han kanske tänker att han nu fått ligga, så han behöver inget mer? Vad tycker ni?
Citera
2012-02-18, 19:33
  #2
Medlem
ProfessorAs avatar
Fråga honom vad han tycker det är nog lättast så. Fortsätt höra av dig till honom tills du fått ett vettigt svar på vad han vill. Han kanske bara är trög? (det kan jag vara ibland – är kille).
Citera
2012-02-18, 20:17
  #3
Medlem
Fråga han?
Citera
2012-02-18, 20:29
  #4
Medlem
gurkmajjas avatar
Du är en KK.
Citera
2012-02-18, 20:30
  #5
Medlem
B-rudars avatar
Killar gillar raka puckar, säg som det är, var ärlig och hoppas på att han också är ärlig.
Citera
2012-02-18, 21:25
  #6
Medlem
Kaustis avatar
Om en kille säger "Du är en god vän" så menar han att du är en god vän. Män har inte det här behovet att lägga ut hintar som man måste reflektera i veckor över utan vi säger bara som det är. Han ser dig som ett KK, inget mer.
Citera
2012-02-18, 22:23
  #7
Medlem
MsHims avatar
Det låter definitivt som att du hamnat i the friendzone, men samtidigt var han ju söt och höll om dig?

Det enda vettiga jag kan komma på är att prata med honom.
Citera
2012-02-19, 10:12
  #8
Medlem
Pingalocas avatar
kk gissar jag på. Fast med betoning på kompis då ni verkar ha umgåtts endel som vänner oxå. Fast det är som i tidigare kommentarer. Killar är raka å säger som det är utan massa långsökta omvägar (oftast).
Citera
2012-02-19, 12:30
  #9
Medlem
Du har dragit ut på det för länge.

Han vad ju uppenbarligen intresserad tidigare. Men då ni drog ut på det, och ingen av er gjorde "the move" så blev han less och gick vidare.
Det är min teori iaf. Säg vad du vill/känner till honom så kanske det löser sig.
Citera
2012-02-19, 12:49
  #10
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheCommander
Du har dragit ut på det för länge.

Han vad ju uppenbarligen intresserad tidigare. Men då ni drog ut på det, och ingen av er gjorde "the move" så blev han less och gick vidare.
Det är min teori iaf. Säg vad du vill/känner till honom så kanske det löser sig.

Du har nog rätt. men är inte det helt åt helvete om det är tjejen som slänger sig på killen och kysser honom? jag har ju liksom väntat in honom på det planet, att han ska ta det första steget.

att säga hur man känner efter en månads dejtande tycker jag är lite overkill, speciellt då vad jag känner är att jag tycker om honom väldigt mycket, inte mer än så, men vill absolut inte hamna i kk-facket. jag har alltid ansett mig vara flickvänsmaterial.
Citera
2012-02-23, 01:22
  #11
Medlem
Dawlishs avatar
Okej, om vi säger så här då. Killen säger "jag tycker om dig mycket, vill fortsätta att träffa dig. MEN jag vill inte ha något seriöst".


KKzone?
Citera
2012-02-23, 12:13
  #12
Medlem
miqqqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Okej, om vi säger så här då. Killen säger "jag tycker om dig mycket, vill fortsätta att träffa dig. MEN jag vill inte ha något seriöst".


KKzone?
KK. Killen försöker vara schysst och säga att han inte är intresserad av något annat än att ligga. Ärligt och bra tycker jag! (jag avskyr de som låtsas vara intresserade av något seriöst när de bara vill ligga)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback