Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-17, 09:38
  #1
Medlem
Mr.Bellamys avatar
Jag vet inte om det är för att jag aldrig har reflekterat över det, men i dag när jag läste ett par artiklar på Di.se så reagerade jag över att de skriver "...,skriver Dagens industri." i artikeln.

I vanliga fall skriver man ju så om andra tidningar som man har fått nyheten från, men varför gör Di så här? Så att man verkligen inte ska undgå att det är dem som skrivit artikeln för en gångs skull?

Länkar:

Citera
2012-02-17, 09:50
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Bellamy
Jag vet inte om det är för att jag aldrig har reflekterat över det, men i dag när jag läste ett par artiklar på Di.se så reagerade jag över att de skriver "...,skriver Dagens industri." i artikeln.

I vanliga fall skriver man ju så om andra tidningar som man har fått nyheten från, men varför gör Di så här? Så att man verkligen inte ska undgå att det är dem som skrivit artikeln för en gångs skull?

Länkar:


Det handlar om att di.se och dagens industri har två separata redaktionella organisationer och i praktiken är två olika enheter.
Citera
2012-02-17, 11:41
  #3
Medlem
Mr.Bellamys avatar
Det förklarar saken. Tack så mycket!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback