Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-15, 10:42
  #1
Medlem
Nu vet jag inte om detta är en bra idé eller om det går att lösa men där av tråden.

Kan någon köra en Flashback podcast?

Någon som sitter och snackar strunt och går igenom roliga och intressanta trådar och ger sin feedback och kunskap inom de olika ämnena som presenteras. Sen kan folk maila kanske ringa in till programmet för att göra sin röst hörd.

Alltså en podcast enbart om det som händer just nu på Flashback. vad tycker ni om detta? Skulle ni lyssna?

Skulle kunna bli roligt.
Citera
2012-02-15, 11:08
  #2
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Nu vet jag inte om detta är en bra idé eller om det går att lösa men där av tråden.

Kan någon köra en Flashback podcast?

Någon som sitter och snackar strunt och går igenom roliga och intressanta trådar och ger sin feedback och kunskap inom de olika ämnena som presenteras. Sen kan folk maila kanske ringa in till programmet för att göra sin röst hörd.

Alltså en podcast enbart om det som händer just nu på Flashback. vad tycker ni om detta? Skulle ni lyssna?

Skulle kunna bli roligt.


låter ju onekligen intressant, men vad skulle sändningstider vara och jaa.. hur hade du tänkt strukturera upp en bra podcast dag?
Citera
2012-02-15, 11:11
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
låter ju onekligen intressant, men vad skulle sändningstider vara och jaa.. hur hade du tänkt strukturera upp en bra podcast dag?

Vet inte hur det fungerar men kan vem som helst sätta upp en podcast eller egen radioshov?

Tänk dig en ashberg fast för flashback. Varje onsdag kl 19:00 går man igenom veckans roligaste, mest spännande och givande trådar och inlägg.
Citera
2012-02-15, 11:45
  #4
Medlem
Heeklas avatar
Jag skulle lyssna!
Citera
2012-02-15, 13:08
  #5
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Låter onekligen intressant!

Dåså, någon som känner sig manad att dra igång en podcast?
Citera
2012-02-15, 13:44
  #6
Medlem
Haha sjukt roligt !! =) Kan hjälpa till med att sponsra om det behövs pengar !
Citera
2012-02-15, 19:04
  #7
Medlem
Ingen som är sugen på detta på förhand lyckade projekt?
Citera
2012-02-15, 20:57
  #8
Medlem
AmericanMRs avatar
Jag hade helt klart prenumererat på denna podcast.
Citera
2012-02-15, 21:01
  #9
Moderator
impieteers avatar
Flashback radio fanns ju förr. Eller Backflash som den kallade sig för att inte låta för officiell.
https://www.flashback.org/sok/flashback%20radio
https://www.flashback.org/sok/backflash%20radio

En podcast fungerar säkert mycket bättre eftersom lyssnarna slipper passa en tid, den kan klippas ner till ett lyssningsbart format och man slipper prestandaproblemen som uppstår när en radio ska streamas till flera hundra samtidigt.
Citera
2012-02-15, 21:21
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Flashback radio fanns ju förr. Eller Backflash som den kallade sig för att inte låta för officiell.
https://www.flashback.org/sok/flashback%20radio
https://www.flashback.org/sok/backflash%20radio

En podcast fungerar säkert mycket bättre eftersom lyssnarna slipper passa en tid, den kan klippas ner till ett lyssningsbart format och man slipper prestandaproblemen som uppstår när en radio ska streamas till flera hundra samtidigt.

Vi får hoppas att någon tar tag i taktpinnen och arbetar vidare. Fins dett något intresse eller tankar från FBs sida?

Det behöver bara vara ett kortare program på en timme i veckan eller varannan vecka. Lite som Filip och Fredrik.
Citera
2012-02-15, 21:24
  #11
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Vi får hoppas att någon tar tag i taktpinnen och arbetar vidare. Fins dett något intresse eller tankar från FBs sida?

Det behöver bara vara ett kortare program på en timme i veckan eller varannan vecka. Lite som Filip och Fredrik.

Nä, någon "officiell" podcast tror jag inte kommer att ske, däremot finns det ju absolut plats för en communitypodcast för den som orkar ta tag i det. Det är ju bara att hålla till i en tråd i Laidback.
Citera
2012-02-15, 21:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nä, någon "officiell" podcast tror jag inte kommer att ske, däremot finns det ju absolut plats för en communitypodcast för den som orkar ta tag i det. Det är ju bara att hålla till i en tråd i Laidback.

ok, vi får vänta osh se om det kommer in någon med kunskapen att genomföra detta. Ett förlag på namn Kli-Max radio - Ert Klimax i etern
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback