Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-22, 09:30
  #253
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheAwesomeChris
Jag orkar inte läsa igenom hela tråden.
Men är det någon här som har provat 30mg nässpray? Hur mycket effekt är det? Har beställt efter det nu men är lite rädd att jag ska bli för brun som man blir av sprutor enligt mig. Verkar som att typ alla beställer efter 10mg nässpray.

Ursäkta mig men om du tror att sättet att tillföra kroppen melanotan avgör hur brun du blir så är du inte riktigt eftertänksam......
Det är DOSERING och KVALITET på preparat som avgör effekten. Du kan mixa ner din dos för subq-injektion så pass att du inte märker någon effekt alls eller mixa upp din dos för transdermalt upptag i näsan så pass att några sprut gör dig brun som choklad.
Tänk efter lite.

Det absolut bästa sättet att bruka melanotan på är via subkutan injektion då du kan bestämma EXAKT vilket upptag du vill ha av substansen. Blir du för brun så får du minska dosen genom att antingen minska mängden lösning du injicerar eller minska koncentrationen på lösningen.
Nässpray är efterblivet.


Mvh,

-Alfred
Citera
2018-08-23, 08:52
  #254
Medlem
Tycker nässpray är ett bra alternativ om man vill slippa illamående, köpte mina på melanotankliniken.se och mer än nöjd men visst dem är inte lika effektiva som inject. men absolut tillfredställande resultat.
Citera
2018-08-23, 09:23
  #255
Medlem
-KarlAlfreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Tycker nässpray är ett bra alternativ om man vill slippa illamående, köpte mina på melanotankliniken.se och mer än nöjd men visst dem är inte lika effektiva som inject. men absolut tillfredställande resultat.

Återigen så är detta DOSRELATERAT. Precis som du själv beskriver det - nässpray inte lika "effektivt" som subkutan lösning. Tar man mindre dos subkutant så kan man minimera eller helt bli av med illamåendet. För mig kan det till och med variera på samma dosering.

Köp alltså INTE MT2 Nässpray i tron om att slippa illamående. Det kan komma på nässpray också, har alltid gjort för mig, dock mindre påtagligt än vid injektion men effekten på melaninproduktionen är även den mindre påtaglig.
Försök ät en liten bit mellanmål innan och drick några klunkar vatten då och då om man har besvär med illamåendet.


Mvh,

-Alfred
Citera
2018-08-24, 07:22
  #256
Medlem
Okej chefen
Citera
2021-04-30, 06:56
  #257
Medlem
Lyfter en gammal tråd lite,
Men vad kör man för dosering vid nasalt?
Har 20mg blandat med 4ml vatten i en otrivin flaska som ger 0,067ml per dusch...
Lite mycket eller? Mer vatten? 1 eller 2 duschar i uppladdningsfasen?
Citera
2021-05-17, 19:18
  #258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liksteel
Lyfter en gammal tråd lite,
Men vad kör man för dosering vid nasalt?
Har 20mg blandat med 4ml vatten i en otrivin flaska som ger 0,067ml per dusch...
Lite mycket eller? Mer vatten? 1 eller 2 duschar i uppladdningsfasen?
Du får testa dig fram.. Har du bra pigment sen innan kanske det räcker med 0,067. Du kommer märka om du behöver öka eller minska. Ta innan du solar solarium.

Rent spontant skulle jag ändå köra 2 sprut totalt. Varje dag i en vecka se om det ger något. Efter tre dagar borde du se skillnad, gör du inte det öka till 4 per dag. Sola helst ute eller inne 2-3 gånger också annars går de långsamt såvida du inte har fått jäkligt bra grejer.
Citera
2021-06-11, 20:28
  #259
Medlem
hwi1as avatar
okej nu har jag nog läst halva stora mello tråden och den här, men jag blir inte helt klok på det.

så jag tänkte såhär, någon vänlig själ kanske kan hjälpa mig med ett "mello" schema som är utifrån mina omständigheter så jag slipper testa mig fram (om jag ska vara helt ärlig är jag lite nervo)

så jag är närmare 30 än 20, man, medel längd och medelbyggd.
jag vill ha en schysst men verkligen inte överdriven bränna, jag har aldrig testat mello förut och jag har precis fått hem min första färdigblandade nässprej som jag beställde på fs.

tanken är att jag drar igång med första sprutet imorgon, hur lägger jag upp de?
vissa snackar om upptrappning med typ 3-4-5-6 sprej i en vecka för att kickstarta, vill jag de om jag bara vill se lite fräsch ut?

ska jag köra 2 sprut eller räcker de med 1?

de jag beställde är: Melanotan2 Nässpray 20mg - 400 kr kostade de vilket jag förstått är relativt billigt (tror dock verkligen inte jag blivit blåst då säljaren såg seriös ut.) om priset är relevant i fråga.

tack för svar

*edit* vill lägga vikt vid att jag vill att de ska se naturligt ut - blir i vanliga fall inte värst brun
__________________
Senast redigerad av hwi1a 2021-06-11 kl. 20:30.
Citera
2021-06-19, 07:53
  #260
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hwi1a
okej nu har jag nog läst halva stora mello tråden och den här, men jag blir inte helt klok på det.

så jag tänkte såhär, någon vänlig själ kanske kan hjälpa mig med ett "mello" schema som är utifrån mina omständigheter så jag slipper testa mig fram (om jag ska vara helt ärlig är jag lite nervo)

så jag är närmare 30 än 20, man, medel längd och medelbyggd.
jag vill ha en schysst men verkligen inte överdriven bränna, jag har aldrig testat mello förut och jag har precis fått hem min första färdigblandade nässprej som jag beställde på fs.

tanken är att jag drar igång med första sprutet imorgon, hur lägger jag upp de?
vissa snackar om upptrappning med typ 3-4-5-6 sprej i en vecka för att kickstarta, vill jag de om jag bara vill se lite fräsch ut?

ska jag köra 2 sprut eller räcker de med 1?

de jag beställde är: Melanotan2 Nässpray 20mg - 400 kr kostade de vilket jag förstått är relativt billigt (tror dock verkligen inte jag blivit blåst då säljaren såg seriös ut.) om priset är relevant i fråga.

tack för svar

*edit* vill lägga vikt vid att jag vill att de ska se naturligt ut - blir i vanliga fall inte värst brun

Jag har själv börjat med min andra kur nasalt..
Ang dosering så gör jag iaf som så att jag kör denna gång, med att spraya 1,5-2 sprut per dag.. det verkar funka bra, jag tar ibland 2,5 spray men kan då få lite huvudvärk, jag tar på kvällen vid läggdags så jag sover bort ev skallebank...
Som du vet så är nasalt mindre effektivt, och därför råder jag dig till att prova dig fram med dosering... Känner du inga biverkningar på 1 sprut, höj till 2... Känner du inga biverkningar på 2 sprut, höj till 3... Men fördela då till kanske 1 sprut på morgonen och 2 till vidd läggdags...
Det är så jag gjort tidigare och även nu...
Det är ju uppladdnings fas... När du uppnått önskat resultat så taggar du ner och sänker till ett par gånger i veckan...
Haka inte upp dig på att alla skriver uppladdningsfas på 2 veckor... Du kan behöva mindre... Eller mer dagar...
Det är lättare att dosera med injects... Då kan jag tänka mig att det stämmer bättre med 14 dagar... Beroende på hudtyp...
Men när vi kör nasalt så vaskar vi o tappar mycket effekt...
Citera
2021-06-19, 19:51
  #261
Medlem
Tycker det är dumt att hålla på med uppladdningsfas etc om man ändå tänkt köra året runt som jag gör. Mitt är utspätt 2ML totalt per vial som man ska göra och jag tar enbart 0.05ml per vecka med solarium efterår och är brun som en jävla pepparkaka. På tok för brun enligt de flesta normala människor.

Sen är jag inte en mes som är rädd för att sätta en subkutan injektion. Men nässpray är väl samma typ av idioter som hellre kör AAS i tablettform och totalt förstör sin lever än att injicera skiten. Er dröm är väl att tren ska komma i nässpraysform, annars kan det ju kännas lite pundigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback