• 1
  • 2
2012-02-13, 22:32
Medlem
Tjenare!

I morgon är det som alla vet, alla-hjärtansdag, och i detta feministiska samhälle så kanske man vågar vänta sig något av tjejen, och äta upp chokladen man köpt själv.

Eller är jag helt ute och cyklar? Nu ska det ju vara lika så då ska väll kvinnorna också kanske vara "tvungna" att ge något?
Citera
2012-02-13, 22:37
Medlem
Vem fan bryr sig om sånt där ur ett feministiskt perspektiv? Klart som attan du ska ge din kvinna både choklad och rosor. Förvänta dig ingenting tillbaks dock.
Citera
2012-02-13, 22:38
Avstängd
micro113s avatar
Eller också är man svensk i Sverige och firar inte amerikansk dynga .... bara en tanke.

Citat:
I Sverige har firandet av S:t Valentin och Alla hjärtans dag inte förekommit i någon större utsträckning förrän på 1960-talet, då det lanserades av kommersiella skäl och genom amerikansk kulturell påverkan. NK-varuhuset försökte lansera seden, men det tog tid innan firandet blev mer än det hjärtformade gelégodiset. Under 1990-talet tog dock firandet fart (kanske som en följd av uppmärksamheten i skolorna) och har funnit sin plats som Alla Hjärtans dag i den svenska högtidskalendern
http://sv.wikipedia.org/wiki/Alla_hj%C3%A4rtans_dag

Man behöver ju inte gå på allting....
Citera
2012-02-13, 22:39
Medlem
fjungen33s avatar
Varför ge något alls på denna patetiska dag i ett modernt samhälle 2012, kille som tjej. Okej att 14- åringar springer runt med hjärtan rosor nalle mm. Men vuxna som kommer hem med en ros, för det säger almanackan, rätt patetiskt och osexigt.

Alla hjärtans dag = kommersiellt jippo där butikschefen gnuggar sina giriga händer mot varandra.
Senast redigerad av fjungen33 2012-02-13 kl. 22:42.
Citera
2012-02-13, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Vem fan bryr sig om sånt där ur ett feministiskt perspektiv? Klart som attan du ska ge din kvinna både choklad och rosor. Förvänta dig ingenting tillbaks dock.

Okej, jag hoppas du gör det, för det är väll en av få gånger du kan hoppas på ligg. Eller så är du bosatt i Solna med 16 katter.
Citera
2012-02-13, 23:17
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjungen33
Varför ge något alls på denna patetiska dag i ett modernt samhälle 2012, kille som tjej. Okej att 14- åringar springer runt med hjärtan rosor nalle mm. Men vuxna som kommer hem med en ros, för det säger almanackan, rätt patetiskt och osexigt.

Alla hjärtans dag = kommersiellt jippo där butikschefen gnuggar sina giriga händer mot varandra.

Jupp ser inte heller vitsen att fira alla hjärtans dag. Har aldrig gjort det och kommer aldrig att kunna göra det. Finns fan ingen värre "sötsliskig dag".
Sex får min man utan att ge mig en bunt blivande komposter (snittblommor) eller presenter...
Citera
2012-02-13, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11fingrar
Okej, jag hoppas du gör det, för det är väll en av få gånger du kan hoppas på ligg. Eller så är du bosatt i Solna med 16 katter.
Varken eller, en katt hade inte suttit fel dock. Vad är det för fel på choklad och rosor? Det jag menade att du inte skulle förvänta dig tillbaks är choklad eller rosor. Är sambo så jag behöver inte köpa mig kärlek, till skillnad från.
Citera
2012-02-13, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Jupp ser inte heller vitsen att fira alla hjärtans dag. Har aldrig gjort det och kommer aldrig att kunna göra det. Finns fan ingen värre "sötsliskig dag".
Sex får min man utan att ge mig en bunt blivande komposter (snittblommor) eller presenter...
Det är bra att du ger sex som en gåva, det är nästintill hans rättighet som försörjare och din livskamrat.
Citera
2012-02-14, 00:00
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av willbew
Varken eller, en katt hade inte suttit fel dock. Vad är det för fel på choklad och rosor? Det jag menade att du inte skulle förvänta dig tillbaks är choklad eller rosor. Är sambo så jag behöver inte köpa mig kärlek, till skillnad från.
Det är inget fel på choklad och rosor, fast om man ger det enbart för att handlarna har kommit på ett sätt att tjäna pengar så kan man väl lika gärna avstå...
Personligen tycker jag det blir bäst när det är oväntat och utan särskild anledning mer än att personen vill visa uppskattning/kärlek just då..
Citera
2012-02-14, 00:02
Medlem
känner en person som brukade/brukar ge sin fru halsband för sisådär 20-30.000 kr varje hjärtans dag.
det kvinnor vill ha tydligen.
Citera
2012-02-14, 00:18
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
känner en person som brukade/brukar ge sin fru halsband för sisådär 20-30.000 kr varje hjärtans dag.
det kvinnor vill ha tydligen.
Nej, det låter lite väl.... Vad skall hon med alla dessa halsband till? Hon kan väl inte gärna bära mer än ett i taget i alla fall ... okej två kanske. Vad gör hon med resten?
Citera
2012-02-14, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det låter lite väl.... Vad skall hon med alla dessa halsband till? Hon kan väl inte gärna bära mer än ett i taget i alla fall ... okej två kanske. Vad gör hon med resten?
Halsband och armbanden? Denna kvinna har dessa i ett skrin, bruka ha dem på middagar och högtider - familjemiddagar. Säger inte att denna kvinna fått halsband/armband varje år, men vet att hon har mer än 15 st iallfall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in