Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-21, 23:35
  #169
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
Varför inte? Åsyftar du risk för berikning av invandrare? Hoppas inte Bromma "goes down that road"...

Inte alls, jag är helt för blandad bebyggelse med allt vad det innebär. Däremot vill jag inte bo mitt uppe i en jättestor byggarbetsplats i tio år :P
Citera
2017-11-03, 17:54
  #170
Medlem
simmarn_2004s avatar
någon som har koll på vad som sker med ombyggnaden av Brommaplan? Blir den av och vad kommer den innebära? När blir allt klart?
Citera
2017-11-07, 14:41
  #171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
någon som har koll på vad som sker med ombyggnaden av Brommaplan? Blir den av och vad kommer den innebära? När blir allt klart?

googla, finns massor med info. eller följ min länk i tidigare inlägg och extrapolera därifrån.
Citera
2017-11-08, 02:40
  #172
Medlem
Kuypers avatar
I Ålsten hade jag definitivt kunnat tänka mig att bo, om det nu räknas som Brommaplan
Citera
2017-11-08, 18:13
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuyper
I Ålsten hade jag definitivt kunnat tänka mig att bo, om det nu räknas som Brommaplan
Det räknas inte, men himla fint och bra där
Citera
2017-11-08, 19:38
  #174
Medlem
Själva Brommaplan är något av Brommas rövhål, med många missbrukare, tiggare och kriminella. De bor inte nödvändigtvis i närheten men de gillar att hänga där. Själv skulle jag mycket hellre välja Traneberg som bostadsort.
Citera
2018-01-14, 09:05
  #175
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simmarn_2004
någon som har koll på vad som sker med ombyggnaden av Brommaplan? Blir den av och vad kommer den innebära? När blir allt klart?

Nej det är lagt på is. Du kanske har läst något om att det inte finns fler, nya, kreditvärdiga köpare för nybyggnation? Minst 12 stora projekt har stoppats i Sthlms län. Nu bävar byggherrarna för vad som hända skall när marknaden översvämmas av redan påbörjade projekt under 2018. Många av dem i riktiga C-lägen i söderort.
Citera
2018-01-21, 01:35
  #176
Medlem
simmarn_2004s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Nej det är lagt på is. Du kanske har läst något om att det inte finns fler, nya, kreditvärdiga köpare för nybyggnation? Minst 12 stora projekt har stoppats i Sthlms län. Nu bävar byggherrarna för vad som hända skall när marknaden översvämmas av redan påbörjade projekt under 2018. Många av dem i riktiga C-lägen i söderort.

Men denna ombyggnad handlade väl inte så mycket om nya bostäder, snarare en restaurering av tunnbellbanestationen, ett nytt köpcentrum, m.m.? Förvisso kanske det du avser med nybyggnation i det här sammanhanget?

Källa på att det är lagt på is?
Citera
2019-01-04, 09:33
  #177
Medlem
Andersdamaans avatar
JM har äntligen gett upp! Brommaplan kommer att förbli Brommaplan!!
__________________
Senast redigerad av Andersdamaan 2019-01-04 kl. 09:46.
Citera
2022-02-09, 03:18
  #178
Medlem
Skarparattarns avatar
Vad är det för kärringar som påstår att Brommaplan är farligt? Är ni gjorda av blött papper eller? Aldrig känt mig otrygg i Brommaplan varken på morgonen eller natten rent trams.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback