Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-04-24, 13:38
  #481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novelty
Hög chans att det inte blir rätt, man måste vara lite pro för och köra utan AF i Sveriges klimat, speciellt i Zon 3.. Anledningen varför är för att AF blommar snabbare, (kort sommar i sverige) och att den inte behöver 18h sol i 2 månader därefter 12h sol för och blomma, om man skulle sätta ut blommor som inte är AF så skulle blomman märka, "oh shit, det är bara 8h sol, höst redan? dags och bygga blommor" sedan dör din planta pga att den gör blommor för tidigt. icke-AF funkar nog i skåne och andra zon 1, om jag inte minns fel. Blommorna är det man vill ha föresten, men om det är för tidigt med ingen riktig stamm så kommer den inte palla trycket.

Det här var ju lite felaktigt.. Det är problematiskt att odla icke AF i norden pga den korta sommaren. De börjar blomma för sent, inte för tidigt, och hinner inte blomma klart före det blir för kallt och fuktigt.
Citera
2012-04-24, 13:56
  #482
Medlem
suspectrums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thyzor
Jag skulle köpa 10 stycken också har dock inte råd med det så det vart 5! Har du odlat dem förr? isåfall hur mycket skulle du gissa att man får per planta? 10-20?
Blir förstå gången någonsin jag odlar så har ingen koll på hur mycket det blir, men jag har fått intrycket av att man kan få upp mot 40g med NL
Citera
2012-04-24, 14:18
  #483
Avstängd
Noveltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogstokigturk
Det här var ju lite felaktigt.. Det är problematiskt att odla icke AF i norden pga den korta sommaren. De börjar blomma för sent, inte för tidigt, och hinner inte blomma klart före det blir för kallt och fuktigt.

Nej, icke-AF blommar inte på ålder utan soltimmar... Om man skaffar sticklingar på några icke-feminized så brukar man ta en stickling av varje blomma och köra 12/12, då kommer buds fram om det är en hona eller ballz om det är en kille . Har inte grym koll på det här, mer mina tankar än fakta. Låter rimligt för mig iaf annars får du motbevisa med källa. Att folk kör 12/12 med sticklingar (som är små) och ger buds är ju som vädret i sverige..


Föresten, northern lights är risky business om man vill göra en stealth grow
__________________
Senast redigerad av Novelty 2012-04-24 kl. 14:24.
Citera
2012-04-24, 16:43
  #484
Medlem
Neontomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novelty
Nej, icke-AF blommar inte på ålder utan soltimmar... Om man skaffar sticklingar på några icke-feminized så brukar man ta en stickling av varje blomma och köra 12/12, då kommer buds fram om det är en hona eller ballz om det är en kille . Har inte grym koll på det här, mer mina tankar än fakta. Låter rimligt för mig iaf annars får du motbevisa med källa. Att folk kör 12/12 med sticklingar (som är små) och ger buds är ju som vädret i sverige..


Föresten, northern lights är risky business om man vill göra en stealth grow

Det var just det han skrev, att dem blommar vid soltimmar
Varför är NL risky om man vill köra stealth?

NL är en av de bästa strainsen ifall man vill köra stealth!
Citera
2012-04-24, 17:32
  #485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fan-sjelv
Okej tack för svar! Kanske testar båda t.o.m. Antar att det skiljer sig en del i köldtålighet mellan strains. När tror du jag tidigast kan sätta ut? Temperatur? Här uppe är inte all snö borta än, tar nog ett par veckor ca tills dess.

Blir nog inte så mycket SOG kanske, tänkte nog sätta ca 10 frön och hoppas då på att ett par-tre av dom ploppar upp och knoppar ut i gigantiska buds offantligt rika på flertalet knarkämnen vilka skickar dig upp i molnen!


ja, nu vet jag inte riktigt vart du bor ( orkar inte kolla heller ) men om du bor uppåt i landet låt oss säga ovanför sundsvall och umeå så skulle jag nog lugna mej iallafall minst 1 månad - 1 och en halv innan jag sätter ut dom, vet ju inte hur era sommrar brukar se ut men ändå och om du sätter ut tio frön och gror dom innan kan du nog räkna med att iallafall 6 st tittar upp, men de där har väll lite med att göra angående strains också Men lycka till ! lägget du upp dagbok kommer jag lätt följa, nyfiken på de där med ön
Citera
2012-04-24, 19:12
  #486
Medlem
Pissmyror, bra eller dåligt att ha i närheten?
Citera
2012-04-24, 21:16
  #487
Avstängd
Noveltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neontomte
Det var just det han skrev, att dem blommar vid soltimmar
Varför är NL risky om man vill köra stealth?

NL är en av de bästa strainsen ifall man vill köra stealth!

Whaaa? Tycker NL blir för stor och ser mycket mer ut som en "knarkhaschplanta" än Short Rider som blir kort och buskig? SR ser ju delvis lite ut som LR #2?
Citera
2012-04-24, 22:11
  #488
Medlem
TorstenFlincks avatar
Har ca 20 frön från nåt weed jag handlat förut. Nu undrar jag om det går att sätta dom i Sthlmsområdet i dagarna. Enligt prognosen så ska det vara plusgrader en lång tid framöver och det lär ju inte sjunka i temperatur något mer, rätt logiskt. Då är frågan, ska jag bara kasta ut dom någonstans eller gräva ner dom ett par cm?
Citera
2012-04-24, 22:13
  #489
Avstängd
Noveltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenFlinck
Har ca 20 frön från nåt weed jag handlat förut. Nu undrar jag om det går att sätta dom i Sthlmsområdet i dagarna. Enligt prognosen så ska det vara plusgrader en lång tid framöver och det lär ju inte sjunka i temperatur något mer, rätt logiskt. Då är frågan, ska jag bara kasta ut dom någonstans eller gräva ner dom ett par cm?

Vira fröna i blött toalettpapper och sätt det på en mörk plats / element, när fröna har kläckts går du ut och trycker ner dem med roten (som sticker ut) nedåt i marken, någon centimeter eller så.
Citera
2012-04-24, 22:23
  #490
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novelty
Vira fröna i blött toalettpapper och sätt det på en mörk plats / element, när fröna har kläckts går du ut och trycker ner dem med roten (som sticker ut) nedåt i marken, någon centimeter eller så.

Hade tänkt blöta och det nu ikväll och lägga i en snusdosa. Men frågan är om det är värt då jag inte är säker på att det går att plantera nu? Är det frostfritt på natten som gäller eller?
Citera
2012-04-24, 22:39
  #491
Avstängd
Noveltys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorstenFlinck
Hade tänkt blöta och det nu ikväll och lägga i en snusdosa. Men frågan är om det är värt då jag inte är säker på att det går att plantera nu? Är det frostfritt på natten som gäller eller?

Ja, beror även givetvis på vart du bor någonstans, slutet av april/början av maj är en bra plan.
Citera
2012-04-24, 23:06
  #492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novelty
Vira fröna i blött toalettpapper och sätt det på en mörk plats / element, när fröna har kläckts går du ut och trycker ner dem med roten (som sticker ut) nedåt i marken, någon centimeter eller så.

Felfel!

Du ska ha "roten" uppåt. Eftersom det är stammen och inte roten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback