• 2
  • 3
2012-02-16, 01:46
Medlem
Scubbles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det finns nog många karlar med skägg som inte är feminster, det är jag övertygad om.
Haha, det tror jag med. Men nu är jag inte bög.
Citera
2012-02-16, 06:48
Medlem
Har för begränsad erfarenhet av lebbar för att uttala mig om dem. De man lägger märke till är ju de som sticker ut, och då rör det sig ofta om kortklippt hår, övervikt, skogshuggarskjorta etc. Tror inte majoriteten ser ut så.

Radikala feminister är i min erfarenhet rätt fula. Om det är hönan - de blir feminister för att de är fula - eller ägget - de blir fula för att de är feminister - vet jag inte, men de känns rätt ofta som de antingen är Glassfabriken-skabb som aldrig sett ett löparspår, eller skitnödiga hipsters. Som aldrig sett ett löparspår. Just risig kropp verkar vara legio.
Citera
2012-02-16, 10:03
Bannlyst
Radikala feminster ser inte ut som tjejer. Lesbiska tjejer ser ofta jävligt maskulina ut. Tur att man slipper vara med dessa!
Citera
2012-02-16, 10:51
Medlem
Kanske inte fula men definitivt trista och ofeminina (ironiskt nog) till utseendet.
Citera
2012-02-16, 11:01
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Jag tycker precis tvärtom, hon är både snyggare och trevligare i verkligheten än man kan tro när man ser henne på TV till exempel.

Tja vad är det man brukar säga...
Smaken är som baken tu delad.

Citat:
En väldigt intelligent, kvick och rolig kvinna när hon kliver ner från debattstolen och möter folk direkt.

Nu har ju jag inte haft den äran/oäran att diskutera med henne privat så där kan jag inte uttala mig om.

Dock så är ju vissa politiker bra människor "bakom debatten" även om man inte delar deras åskådning.
Citera
2012-02-16, 13:55
Medlem
lendrygghs avatar
Jag upplever inte feminister eller lesbiska som fulare än andra kvinnor bara för att dom är feminister eller lesbiska. Deras åsikt och sexualitet är visserligen inte min, men jag förstår inte varför meningsskiljaktighet skulle ha någon som helst hämmande effekt på utseendet.

Jag har dessutom upplevt för få lesbiska och feministiska kvinnor för att kunna uttala mig om dom i generella termer, det enda jag möjligtvis kan anse som "fult", om jag rannsakar mitt samvete, är deras lobbyverksamhet, men där känns "fult" inte som rätt ordval eftersom det inte beskriver något som är utseendemässigt. Idéerna har i mitt tycke ingenting med (ytlig) skönhet att göra. Insidan och utsidan behöver inte vara avhängiga av varandra.
Citera
2012-02-16, 17:41
Medlem
SMBHs avatar
Fula åsikter = Fula människor. Jag brukar inte dömma boken efter omslag, men så fort personen vädrat sina åsikter så tycker jag att de är attraktiva i en skala från "liberal--->kollektivism--->konservatism". Enkelt uttryckt.

Så ja, eftersom feminister oftast har fula åsikter så anser jag att dom är mindre attraktiva än gemene människa.

TS: Jag håller med om din bild att många av dom har dåliga erfarenheter av män.
Senast redigerad av SMBH 2012-02-16 kl. 17:43.
Citera
2012-02-16, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaFlickan
En fråga till er män..upplever ni att radikalfeminister och lesbiska kvinnor som fulare och allmänt mer oattraktiva än andra kvinnor/tjejer? Om så är fallet varför?

Själv har jag fått den uppfattningen att många av dessa tjejer/kvinnor verkar lida av någon slags mansskräck och inte allt för få verkar ha extremt dåliga erfarenheter av män(många verkar dessutom ha väldigt problematiska förhållanden till sina pappor) och tycker faktiskt även som tjej att radikalfeminister och lesbianer faktiskt är märkbart fulare och mer manhaftiga än andra kvinnor/tjejer (som kollektiv naturligtvis, klart det finns undantag på individnivå) Eller är det kanske så att det är denna grupp man lägger märke till? kanske finns det många radikalfeminister och lesbiska tjejer som ser mer "vanliga" ut och därför avskiljer sig/ni dessa inte lika mycket från oss andra?

Vad säger ni radikalfeminister och lesbiska tjejer själva..ligger det nåt i detta? Vad tycker ni om män i allmänhet och hur är era relationer till era pappor och andra manliga släktingar? Berätta!

Lesbiska... vill jag inte ens tänka på. Jag mår illa av dem om jag tänker "rent generellt" på dem, så sådan är min spontana känsla gällande lesbiska.

Och angående feminister så har jag upplevt, varav jag dejtat ett par sådana tjejer, att de är väldigt analytiska och egocentriska. De sätter sig själv väldigt ofta på en piedestal, och hugger ofta verbalt likt en giftorm om man säger någonting som kan tolkas på ett negativt sätt. Och då vill nämnas att det kan vara väldigt långsökta mothugg.

Så hädanefter, om jag träffar en feministisk tjej i framtiden tänker jag inte vara nådig mot henne. Är det könskrig de vill ha så ska de få det. Haver hur mycket mansförakt de vill, det finns alltid de som föraktar mer.
Citera
2012-02-16, 22:33
Medlem
Svar: Ja

De saknar en kromosom.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto