Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2005-01-30, 04:43
  #1
Medlem
Bloodhounds avatar
Lägger denna beskrivning av min kväll här på övriga droger pga. att den innehåller en massa blandat gott.



Började med att jag var med en kompis hemma och käkade en god middag bestående av fläskfilé i dijon sås. Väldigt gott. Går in på mitt rum sen och skall försöka ragga upp kvällens godsaker. Ringer killen som har min öl hemma hos sig men han är nere vid järntorget och det är skabbigt. Ringer en kompis som skall fixa Imovande men dom måste vi hämta ute i backa. Jobbigt som fan tänker vi men okej.



Går ut ifrån mig och röker en rätt rejäl holk innan vi sätter oss på vagnen. Blåser snabbt ner till järntorget och hämtar nycklarna, får lite bärs av killen och åker sedan tillbaka hem där vi kommer in i hans lägenhet och kan hämta våra öl. Sen sätter vi oss och företar den långa färden ut till Backa där vi tillslut kan plocka upp 4 st imovane 7.5 or. Har under tiden blivit rätt full och vill vara lite försiktig med imovanen då jag inte tagit dom innan så jag och min kompis delar på en halv. Sätter oss på bussen in och när vi är framme i brunnsparken så börjar dom sätta in. Är riktigt gosig och känner att detta gillar jag så vi tar raskt varsin till. Dricker mera bärs och åker vidare mot att träffa våra kamrater som sitter på Pustervik och dricker bärs.



Nu börjar allt sätta in ordentligt, med holken i ryggen smyger sig imovanen på oss och bäddar in oss i ett trevligt rus tillsammans med ölen. Har inte leget på mig så jag blir dissad på pusterviksbaren och tänker vafan. Dock kommer mina polare snart ut och vi skall maxxa iväg till en fest på axel dahlströmst torg. Sitter på vagnen och mår bra som fan, allting är gött och jag glider på. På vägen dit slänger vi i oss den sista imovanen. Dricker bärs som börjar ta slut och cigg är jävligt gott. Kommer fram och det visar sig att festen inte är kvar längre. Står och hänger på axeltorgen då vi möter ett gäng tjejer som är på väg till någon fest. Står och snackar lite skit och sen hänger vi på. Kommer efter många om och men in till hjärntorget där vi snabbt kilar iväg och röker en holk till. Träffar lite andra roliga människor som också sitter och meckar i skydd av natten. Efter diverse broderligt och systerligt delande av diverse jointer och holkar så drar vi båda åt varsitt håll.



Nu börjar det täta till ordentligt, sitter på burger king och chillar. Några kompisar muckar med vakterna och blir utslängda, sen moonar dom asen. Drar vidare in mot majorna för att tillslut däcka i en källarlokal med kortspel med två av dom kvarvarande tjejerna och några av oss killar. Har insett att imovane verkligen var värt, skall se till att ha lite flera nästa gång. Härligt avslappnat mjukt bakgrundsrus som följer med dom andra rusen istället för att kväva dom.

Edit.
Var rätt dimmig när jag skrev detta, givetvis delade vi inte på en halv. Vi delade på en till en början eftersom jag var rätt packad och inte ätit imovane tidigare.
Citera
2005-01-30, 05:00
  #2
Medlem
Nemesis1s avatar
Jodå, Imovane + alkohol är en riktigt trevlig kombo om man blandar rätt... Man behöver inte ens dra ut och festa för att det skall vara kul, man kan lika gärna sitta hemma och snöa in i ett dataspel och ändå ha en perfekt kväll...
Citera
2005-01-30, 05:10
  #3
Medlem
LasVegass avatar
Varför känns detta som en påhittad historia?

Delar på en halv och får ett rus. Sure!
Citera
2005-01-30, 10:08
  #4
Medlem
Gabrielswes avatar
Sketungar....!
Citera
2005-01-30, 12:13
  #5
Medlem
tommytees avatar
Ja.. delar på en HALV?? var tvungen att läsa det flera ggr då jag trodde jag läst fel tillslut vart det väl två till er var, kul att ni fick ett givande rus
Citera
2005-01-30, 14:06
  #6
Medlem
Bloodhounds avatar
Haha, nej. Jag har vissa minnesluckor från igårkväll men sammanlagt slängde jag i mig två stycken 7.5or. Var inte helt klar i huvudet när jag skrev texten så den är lite svår att fatta. Annars kan foxbox (hänger i Bilar bekräfta, han var med). Blev inte jättepåverkad av skiten men det var helt klart mysigt.
Citera
2005-01-30, 14:24
  #7
Medlem
Spliffmeisters avatar
2 st 7,5 gör mig iaf helskev med bara 2 bärs på det... en holk på det sen är man tip-top.
Citera
2005-01-30, 14:28
  #8
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
2 st 7,5 gör mig iaf helskev med bara 2 bärs på det... en holk på det sen är man tip-top.

Precis...
Citera
2005-01-30, 15:32
  #9
Medlem
Spliffmeisters avatar
Men jag föredrar "äkta" benzo, typ 2mg klonazepam (iktorivil) och 10-20 mg diazepam (valium)...

Imovane och stilnoct kan det hända väääldigt konstiga saker på, nåt skumt med de pillerna
Citera
2005-01-30, 17:35
  #10
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Men jag föredrar "äkta" benzo, typ 2mg klonazepam (iktorivil) och 10-20 mg diazepam (valium)...

Imovane och stilnoct kan det hända väääldigt konstiga saker på, nåt skumt med de pillerna

Blir det totalflipp eller vad händer?

Har funderat på vad det var som var så jävla gött, man bara flöt med. Allting hände runt en och man var hyfsat klar men man bara knallade på i sin egen lilla värld. Vad är "rekommenderat" intag för imovane för att man inte skall hamna i farozon för beroende/andra bieffekter? Kan man dra några typ varje/varannan lördag utan att det är några problem? Känner att jag just har hammnat i en bra rytm med rökat och orkar inte dra på mig något mera som man måste lägga ner tid på att tänka hur mycket man gör det.
Citera
2005-01-30, 17:44
  #11
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodhound
Blir det totalflipp eller vad händer?

Har funderat på vad det var som var så jävla gött, man bara flöt med. Allting hände runt en och man var hyfsat klar men man bara knallade på i sin egen lilla värld. Vad är "rekommenderat" intag för imovane för att man inte skall hamna i farozon för beroende/andra bieffekter? Kan man dra några typ varje/varannan lördag utan att det är några problem? Känner att jag just har hammnat i en bra rytm med rökat och orkar inte dra på mig något mera som man måste lägga ner tid på att tänka hur mycket man gör det.
Du kan nog ta det varje veckoslut om du vill, men se till att inte ta för mycket då du blandar det med alkohol, för då får du blackout och riskerar att göra något som både du och din omgivning får ångra...
Citera
2005-01-30, 17:53
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LasVegas
Varför känns detta som en påhittad historia?

Delar på en halv och får ett rus. Sure!

Läs igenom det en gång till, som sagt så slutade det med 2 var.
& tillsammans med lagoma mängder öl & 2 rejäla holkar så var det precis lagom. Varför skulle han sitta & ljuga? Kan intyga att det var helt galet skön stämning & tror du inte på oss så hänvisar jag till min flickvän som jag stötte på senare på natten. Men men, det var en skön kväll så det var värt utskällningarna ;D
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback