Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-02-12, 18:56
Medlem
Rommelsteins avatar
Varför inte? Varför kan inte jag bestämma över tiden? Tiden är någonting som vi människor hittat på, någonting som kanske inte existerar på riktigt. Varför rör inte tiden på sig när jag drar fram min klocka?
Citera
2012-02-12, 19:03
Medlem
MeineMeinungs avatar
Enligt mig(!): Tid är skeenderummet. Din klocka befinner sig i skeenderummet och påverkas således av det.
En klocka används för att mäta enheter av tid. Likt en termometer förändrar den inte det medium den mäter (försumbart isåfall) .
Citera
2012-02-12, 19:04
Medlem
Sightnesss avatar
Din klocka är en takthållare.
Den har egentligen ingenting med tid att göra.

Tror du inte att tiden existerade innan människorna?
Citera
2012-02-12, 19:04
Medlem
GanjaMoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Varför inte? Varför kan inte jag bestämma över tiden? Tiden är någonting som vi människor hittat på, någonting som kanske inte existerar på riktigt. Varför rör inte tiden på sig när jag drar fram min klocka?

Vi har hittat på ett sätt att mäta tiden,men tid finns och påverkas av gravitation

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=3450806
Citera
2012-02-12, 19:15
Medlem
Skulle tiden påverkas över hur din egen klocka går så är det bäst att den inte går sönder/får slut batterier, då stannar ju tiden och med den så bör ju även du stanna av?
Citera
2012-02-12, 19:30
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Din klocka är en takthållare.
Den har egentligen ingenting med tid att göra.

Tror du inte att tiden existerade innan människorna?

Som fenomen jo, men inte som uttryck. Uttrycket tid är någonting vi har hittat på, vi har hittat en definition för fenomenet "tid" men sen om våran definition för fenomenet stämmer är det ingen som vet.
Citera
2012-02-13, 17:37
Medlem
Pontus900s avatar
tid är bara ett koncept för att mäta, därför vill jag även säga att tidsresor är omöjliga.
Citera
2012-02-13, 17:40
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
tid är bara ett koncept för att mäta, därför vill jag även säga att tidsresor är omöjliga.

Vad är det som styr tiden? Tid finns inte, tid kan inte gå snabbt eller långsamt.
Citera
2012-02-13, 18:01
Medlem
Pontus900s avatar
Citat:
Vad är det som styr tiden? Tid finns inte, tid kan inte gå snabbt eller långsamt.

Det är våra sinnen, man kan uppleva tiden som olika men den är konstant och likadan överallt.

Om nån har ett bra argument emot detta och för att tidsresor faktiskt fungerar i teorin så får ni gärna svara
Citera
2012-02-13, 18:30
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Det är våra sinnen, man kan uppleva tiden som olika men den är konstant och likadan överallt.

Om nån har ett bra argument emot detta och för att tidsresor faktiskt fungerar i teorin så får ni gärna svara

Jag säger att tid är en illusion som människan skapat.
Citera
2012-02-13, 19:24
Bannlyst
Citat:
Klart du bestämmer över tiden, det är du som avgör det, Om du drar fram din klocka en timme, så anpassar du dig efter den timmen, du åker förebilköarna.
Citera
2012-02-13, 19:59
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Jag säger att tid är en illusion som människan skapat.
Finns det inget före och efter menar du? Igår är samma som imorgon?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in