Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-03-25, 10:45
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
När man ska skapa nyckel vid starten, så är det ju bara en? Ska man göra om processen två gånger och använda den ena som privat och den andra som publik? Hur gjorde ni?

Du genererar ett nyckelpar.
Vilket program använder du dig av?
Citera
2017-03-25, 13:01
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
När man ska skapa nyckel vid starten, så är det ju bara en? Ska man göra om processen två gånger och använda den ena som privat och den andra som publik? Hur gjorde ni?
Om du fått ett mail som egentligen krypterades för att gå till en annan mottagare så kommer du att misslyckas. Eller om den som sände klantade sig och registrerade fel nyckel när de lade upp dig som mottagare.

Dvs du lider nog av ett fel som skedde hos avsändaren.
Citera
2017-06-24, 00:14
  #63
Medlem
Jag försöker flytta mitt tool (gpg4usb) till "vault" på min usb(sandisk)

Nån ide varför man inte kan göra det ?
Funger utmärk när den ligger på usbstickan "utanför" valvet
Citera
2018-10-05, 06:53
  #64
Medlem
Hej! Jag följer denna guide https://www.flugwiki.se/skapa-en-pgp...windows-linux/ för att skapa mig en nyckel, men på steg 4 generar den aldrig en nyckel utan den hoppar direkt till 'ny nyckel skapad'. Och ingen nyckel skapas. Provat att bara använd användarnamn samt lösenord samt namn, mail och lösenord. Den vill inte ge mig en nyckel. Mvh hjälp tack.
Citera
2024-01-21, 14:04
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julistaja
Jag blir inte klok på det här. Har försökt och försökt den senaste kvarten på ett eller annat sätt att dekryptera ett meddelande. Jag gör precis som det står i en tutorial på shroomery.org.


Jag följer tuttan till punkt och pricka. Men det är punkt 4 som jag failar på. Dvs dekryptera inkomna meddelanden. När jag kommer till 4d) så skiter det sig. e) påföljer inte. Jag får istället ett medd. som lyder. "Clipboard contents --> Clipboard: No signatures found." efter att jag skrivit in mitt pw. Hjälp uppskattas!

4) Decrypt a message sent from someone

a) Again, like the public keys, people will post encrypted messages to you that you'll need to decrypt
messages start with: -----BEGIN PGP MESSAGE-----
messages end with: -----END PGP MESSAGE-----
b) Again, hilight and copy the entire message block, with the begin and end line
c) Right Click the red Kleopatra icon
d) Select Clipboard, then click decrypt

här skiter det sig. När jag högerklickar Kleopatraikonen, väljer Clipboard och sedan "Decrypt/Verify..." så får jag bara: "Clipboard contents --> Clipboard: No signatures found."

e) Enter the passphrase you used to create your key
The decrypted data is now in your clipboard
f) Open notepad or another text editor, and paste the contents of your clipboard (crtl+v , edit=>paste)


Samma problem! Jag får aldrig upp de deceypterade svarat. Å den frågar dfger en fil också? Vadå fil ? Vilket format? Och till varför?
Snälla hjälp mig. ❤️🙏
Citera
2024-01-21, 15:22
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeramikPojken
Samma problem! Jag får aldrig upp de deceypterade svarat. Å den frågar dfger en fil också? Vadå fil ? Vilket format? Och till varför?
Snälla hjälp mig. ❤️🙏

Du skriver "samma problem", men är det verkligen exakt samma problem för dig? För svaret till problemet i inlägget du citerade står i inlägget: personen hade inte någon pgp-krypterad text i sin clipboard.

Om du kommit så långt som att du skrivit in ditt lösenord och får upp den här rutan https://i.imgur.com/Vw9IDpK.png så ligger den dekrypterade texten i ditt urklipp, dvs kan klistras in i valfri textruta.

Blir enklare att hjälpa dig om du skickar med en skärmdump på hur det ser ut för dig, uppenbarligen är det inte "samma problem" för dig som inlägget du citerade.
Citera
2024-01-25, 00:26
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regentia
Du skriver "samma problem", men är det verkligen exakt samma problem för dig? För svaret till problemet i inlägget du citerade står i inlägget: personen hade inte någon pgp-krypterad text i sin clipboard.

Om du kommit så långt som att du skrivit in ditt lösenord och får upp den här rutan https://i.imgur.com/Vw9IDpK.png så ligger den dekrypterade texten i ditt urklipp, dvs kan klistras in i valfri textruta.

Blir enklare att hjälpa dig om du skickar med en skärmdump på hur det ser ut för dig, uppenbarligen är det inte "samma problem" för dig som inlägget du citerade.

Tack för att du tog dig tid! Jag fattat inte vad de e för fil om viml

https://ibb.co/0Grp8rt
Citera
2024-01-25, 00:28
  #68
Medlem
Asså fortfarande är sldan gel på. Går inte å skicka till supporten. Kan någon deras mail
?
Jag har lagt ner säkert 8 timmar av frustration. FS4 måste ju se att det kommit in pengqr ifrån mig. Dock en några minuters. Gamal adress.
Och hur skickar jag mess i supporten.??
Helt ommöjligt. Trodde fs4 va bra. Men verkar ju försöka halvscamma mer att inte svara eller någonstans å maila.
.kan någon hjälpa mig?
__________________
Senast redigerad av KeramikPojken 2024-01-25 kl. 00:52.
Citera
2024-01-25, 00:52
  #69
Medlem
BackToHegels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeramikPojken
Tack för att du tog dig tid! Jag fattat inte vad de e för fil om viml

https://ibb.co/0Grp8rt
Jag förstår inte vad du skriver. Vad är det du försöker göra?

Om du försöker använda PGP på något sätt så läs på lite om hur det funkar så du förstår varför man har ett nyckelpar och hur dessa används. Det på bilden ser ut som någons publika nyckel, som du kan använda t.ex. för att skicka krypterade meddelanden till den vars nyckel det är (meddelandet kan bara dekrypteras med den privata nyckeln som hör ihop med den där publika nyckeln) eller för att verifiera en signatur som gjorts med den privata nyckeln.
Citera
2024-01-25, 01:21
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeramikPojken
Asså fortfarande är sldan gel på. Går inte å skicka till supporten. Kan någon deras mail
?
Jag har lagt ner säkert 8 timmar av frustration. FS4 måste ju se att det kommit in pengqr ifrån mig. Dock en några minuters. Gamal adress.
Och hur skickar jag mess i supporten.??
Helt ommöjligt. Trodde fs4 va bra. Men verkar ju försöka halvscamma mer att inte svara eller någonstans å maila.
.kan någon hjälpa mig?

Jag citerade in dig i tråden (FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion. (inlägg: (FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion.) istället eftersom dina problem nu handlar om hur FS4 fungerare och inte om att använda PGP.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback