Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-16, 21:34
  #121
Medlem
DieAntwoorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Thompa
Tycker väldigt många bjuder fel när dom ska köpa en spelare.
Det handlar ju inte om att hela tiden ha det högsta budet utan att vara kvar längst i budgivningen.

tex A och B bjuder på spelare X

A har lagt ett bud (då högsta så klart)
Spelare B lägger då ett bud (som då blir högsta)
Men spelare A ju fortfarande med i budgivningen eftersom det är Utslagsrundor då det inte spelar någon roll om man har högsta utan det gäller bara att lägga bud för att vara med till nästa runda. Så håller man på tills bara en kvar.

Men ofta ser jag tex
A lägger bud
B lägger bud
A lägger bud igen innan rundan är klar för den tror att man ska ha högsta budet hela tiden.
Sen ibland är även C med och då kan A och C hålla på att bjuda över varandra i samma runda och själv lägger man bara ett bud per runda och väntar tills nästa runda.

Själv tjänar man ju Tokens på det eftersom varje bud kostar. Men dom andra trissar ju upp priset.

Skulle kanske vara en annan typ av budgivning eller så skulle dom förklara bättre.

Det beror på, om jag leder inför nästa runda händer det att jag lägger igen, bara för att de inte ska kunna köra 1 sekunders tricket på mig. Se här tillexempel: http://i.imgur.com/948zN.png

Edit: Förstod nu vad du menade, och det är rätt korkat det vissa håller på med. De förlorar så mycket på det om de gör så ofta!
__________________
Senast redigerad av DieAntwoorder 2013-01-16 kl. 21:36.
Citera
2013-01-16, 21:50
  #122
Medlem
Vad menar du med 1 sekund tricket? Du behöver ju inte leda budgivningen på varje runda, då måste ju bara vara med på den. Du vinner när dom andra inte längre bjuder på nästa runda.
Citera
2013-01-16, 21:55
  #123
Medlem
DieAntwoorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Thompa
Vad menar du med 1 sekund tricket? Du behöver ju inte leda budgivningen på varje runda, då måste ju bara vara med på den. Du vinner när dom andra inte längre bjuder på nästa runda.

Självklart inte men om du möter en jävlig ond människa (som jag ) kommer du åka ut för 1 sekunds tricket. Det är att du leder vi säger runda 1 och endast en person utmanar dig. Han skiter i att lägga under runda 2 men i sista sekunden lägger han ett bud så att du inte hinner lägga ett bud. För många vill inte lägga om man redan leder. Förstår du? Kolla på min bild igen och fantisera bort mitt senaste bud för att sedan lägga till ett sista sekunden-bud för motståndaren.

Skriver på min Iphone så det är lite svårt att förklara sig, texten blir kanske något krånglig.
Citera
2013-01-17, 18:35
  #124
Medlem
DieAntwoorders avatar
Spelade en match som på förhand skulle vara en omöjlig uppgift för mitt lag. Stod 0-0 till till 40:e minuten då min MC får en utvisning. Fan tänker jag och byter ut en anfallare för att sätta in en ny MC. I 69:e minuten gör de 0-1 men på något mirakulöst sätt sätter jag 1-1. Det förblev resultat. Nu ligger jag därför delad 1:a i CL. Nu blir det svårt för de andra att komma ikapp mig då jag gjorde oavgjort med gruppens monster!

Här är en liten bild från slutsignalen: http://i.imgur.com/ohAUj.png. Det var Wawa som blev utvisad förövrigt.
Citera
2013-01-17, 18:47
  #125
Medlem
Lill.Eriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieAntwoorder
Spelade en match som på förhand skulle vara en omöjlig uppgift för mitt lag. Stod 0-0 till till 40:e minuten då min MC får en utvisning. Fan tänker jag och byter ut en anfallare för att sätta in en ny MC. I 69:e minuten gör de 0-1 men på något mirakulöst sätt sätter jag 1-1. Det förblev resultat. Nu ligger jag därför delad 1:a i CL. Nu blir det svårt för de andra att komma ikapp mig då jag gjorde oavgjort med gruppens monster!

Här är en liten bild från slutsignalen: http://i.imgur.com/ohAUj.png. Det var Wawa som blev utvisad förövrigt.

Härligt har du muskler för att investera nya spelare eller?
Har själv CL om en timme. Men imorse hade jag seriematch. Var på jobbet o hade ingen möjlighet att kolla på den, när jag kommer hem får jag se att min bästa spelare (Malouda) blir skadad. Hör och häpna 17 dagar borta från spel, måste vara något slags rekord. Den längsta skadan jag fått tidigare är på cirka.10 dagar!
Citera
2013-01-17, 19:11
  #126
Medlem
DieAntwoorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill.Erik
Härligt har du muskler för att investera nya spelare eller?
Har själv CL om en timme. Men imorse hade jag seriematch. Var på jobbet o hade ingen möjlighet att kolla på den, när jag kommer hem får jag se att min bästa spelare (Malouda) blir skadad. Hör och häpna 17 dagar borta från spel, måste vara något slags rekord. Den längsta skadan jag fått tidigare är på cirka.10 dagar!


Inte kul att höra det där med Malouda, min längsta skada landar endast på 7 dagar.

Ja, jag har ekonomi för att investera i nya spelare men jag känner att mina spelare är dugliga även om det inte ser så ut. Mina spelare är unga (20-23år) och det är endast två av dem som inte har en kvalitépoäng från 4*. Som det ser ut nu i början av säsongen kommer jag inte ha några svårigheter att nå CL nästa säsong och har jag tur utvecklas mina yngsta spelare och tjänar 1-2 stjärnor. Min målvakt är min bästa spelare och han har jag haft sedan jag började spela den 7:e December, dessutom är han endast 21 år.
Citera
2013-01-17, 19:27
  #127
Medlem
Lill.Eriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieAntwoorder
Inte kul att höra det där med Malouda, min längsta skada landar endast på 7 dagar.

Ja, jag har ekonomi för att investera i nya spelare men jag känner att mina spelare är dugliga även om det inte ser så ut. Mina spelare är unga (20-23år) och det är endast två av dem som inte har en kvalitépoäng från 4*. Som det ser ut nu i början av säsongen kommer jag inte ha några svårigheter att nå CL nästa säsong och har jag tur utvecklas mina yngsta spelare och tjänar 1-2 stjärnor. Min målvakt är min bästa spelare och han har jag haft sedan jag började spela den 7:e December, dessutom är han endast 21 år.

Jag mena absolut inte att du hade ett dåligt lag. Jag tänkte mest på ifall du skulle få jobbiga skador och måste investera lite nytt. Hade kunnat skicka en bild på mitt lag ifall jag vetat hur man gjorde

Prispengarna är mer gö högre du kommer upp i seriesystemet. Vinner jag 5an så kammar jag in 8:8 M.
Vann den tidiga seriefinalen igår mot ett lag jag förlorade cupfinalen mot förra säsongen så kändes skönt på en snabb revansch
Citera
2013-01-17, 19:34
  #128
Medlem
DieAntwoorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill.Erik
Jag mena absolut inte att du hade ett dåligt lag. Jag tänkte mest på ifall du skulle få jobbiga skador och måste investera lite nytt. Hade kunnat skicka en bild på mitt lag ifall jag vetat hur man gjorde

Prispengarna är mer gö högre du kommer upp i seriesystemet. Vinner jag 5an så kammar jag in 8:8 M.
Vann den tidiga seriefinalen igår mot ett lag jag förlorade cupfinalen mot förra säsongen så kändes skönt på en snabb revansch

Jag har 2st 3* på varje position på bänken också, jag fick en skada på en av mina anfallare igår som hade en varaktighet på 5 dagar men jag utnyttjade femton röda väskor på att läka han snabbt.

Det är inte så svårt, ta ett screenshot, lägg den i paint och spara. Därefter lägger du upp den på "Imgur" och sen kopierar du länken.
Citera
2013-01-17, 20:30
  #129
Medlem
Lill.Eriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DieAntwoorder
Jag har 2st 3* på varje position på bänken också, jag fick en skada på en av mina anfallare igår som hade en varaktighet på 5 dagar men jag utnyttjade femton röda väskor på att läka han snabbt.

Det är inte så svårt, ta ett screenshot, lägg den i paint och spara. Därefter lägger du upp den på "Imgur" och sen kopierar du länken.

http://i.imgur.com/jh3LY.png Där har du den
Citera
2013-01-18, 10:27
  #130
Medlem
Jag kör alltid 1 sekund tricket, det är så man kan köpa spelare äckligt billigt.
Extremt många i längre nivåerna som inte fattar hur man bettar på spelare =>
Men det är ju bara tacka och ta emot

(Antar iafl dom är smartare ju högre nivå man krm )
Citera
2013-01-18, 18:50
  #131
Medlem
DieAntwoorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lill.Erik
http://i.imgur.com/jh3LY.png Där har du den

Det var ett bra lag, är de unga/medel/gamla? Är det något trick med att ha Malouda längre upp på högerkanten? Roligt att du har bytt namn på de flesta spelarna och att vi har samma målvakt!
Citera
2013-01-18, 22:15
  #132
Medlem
jaha då åkte man ur cupen.
Vann första mötet med 4-0
Han vann andra mötet med 4-0 och sen straffarna.
Helt otroligt, mitt lag har 4.0 mer i lagets värde, hade 60 % spelövertag hela matchen ändå lyckas han göra 4 mål var av 2 sista 5.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback