Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-12, 12:43
  #1
Medlem
Nyskapandes avatar
Goddag.

Vet inte om tråden är felplacerad, känns rätt dock.

Jag för ca 6 månader sedan var på väg ut från krogen, stod i garderobskön och trilskades med alla fulla idioter som ska buttas och trängas. Jag själv är ganska stor, lång osv. så brukar oftast stå ganska stadigt.

Iallafall så var det denna idiot som "pickade" mig i ryggen i 3minuter i sträck för att få uppmärksamhet, jag föste bort hans hand och han började åter igen. Tillslut fick jag nog, jag fick en armbåge eller någon annan hård kroppsdel i svanken och tänkte "nä nujävlar!" och vände mig om, sög tag i fel människa. Jag fick tag i någon liten skinhead med en HA-tröja. Fast det märkte jag efter att jag sulat han i backen.

Jag fick genast panik och smet iväg snabbare än kvickt samtidigt som jag ropade "FFFFÖRLÅT!!". Inget mer med det.

2 veckor senare så var jag och min kompis på väg hem då vi blev påhoppade av 3st killar som såg ut som drägg, tatueringar på halsen och sådant. Blev en rätt ordentlig slagväxling tills polisen kom och bröt. När jag rättat till skjortan och ser mig omkring ser jag denna, samma man jag välte på krogen precis vända sig om och gå bakom husknuten - som att han har stått och iakttagit händelsen eller ännu värre skickat fram dessa "youngsters" för att sätta de på prov på just mig, som 2 veckor innan kastat mig över honom.

Bor i en mindre stad som inte allt för länge sedan slog upp sin första HA-lokal. Det börjar alltså bli mer och mer av dem här.

Vad ska jag göra?
Citera
2012-02-12, 12:46
  #2
Medlem
Ta kontakt!
Citera
2012-02-12, 12:47
  #3
Medlem
Narcocorridos avatar
Finns i princip bara en sak att göra för dig nu. Du måste ta kontakt med Jonas och Mongols och köpa beskydd, alternativt öppna upp en egen Mongolsavdelning i stan.
Citera
2012-02-12, 12:50
  #4
Medlem
Ta kontakt, be om ursäkt och håll tummarna att det räcker.
Citera
2012-02-12, 13:04
  #5
Medlem
Nyskapandes avatar
Hur kontaktar jag dom då? Alltså det känns lite overkill. Är det inte bättre att bara ignorera?
Citera
2012-02-12, 13:10
  #6
Medlem
Gabogibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyskapande
Hur kontaktar jag dom då? Alltså det känns lite overkill. Är det inte bättre att bara ignorera?

Haha, ja att strutsa problemet är fan bäst :P
Nä, men allvarligt, de lär inte döda dig för någonting sådant, de ville nog bara slå dig lite.
Och om de vill skrämma dig, så har de lyckats.
Citera
2012-02-12, 13:11
  #7
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyskapande
Hur kontaktar jag dom då? Alltså det känns lite overkill. Är det inte bättre att bara ignorera?

Dom? Det var väl en snubbe du hivat i backen? Isåfall är det givetvis han du ska ta kontakt med och be om ursäkt om det är vad du vill. Sen hurvida han godtar denna ursäkt eller ej, har jag givetvis ingen aning om. Hela din rubrik är fel, då du inte gjort bort dig inom HA. Du gjorde bort dig på krogen mot en snubbe. Kanske "fel" snubbe dock, vad vet jag.
Citera
2012-02-12, 13:37
  #8
Medlem
Nyskapandes avatar
Det är nog sant. Men det känns som ett ämne han kanske tar upp med sina polare som förmodligen just är HA-snubbar. Sopar någon mig i backen säger jag det självklart till mina kompisar som i sin tur självklart backar mig. Vilket jag tror hans kompisar också gör, som kanske är lite mer argsinta än mina.
Citera
2012-02-12, 13:41
  #9
Medlem
thefisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyskapande
Det är nog sant. Men det känns som ett ämne han kanske tar upp med sina polare som förmodligen just är HA-snubbar. Sopar någon mig i backen säger jag det självklart till mina kompisar som i sin tur självklart backar mig. Vilket jag tror hans kompisar också gör, som kanske är lite mer argsinta än mina.

Ja, så inom den närmaste tiden lär du höra ett dånande ljud av en kortege med motorcyklar som närmar sig ditt boende. Ett gäng skäggiga gubbar med HA-västar lär dundra in i ditt hem och tortera dig å det grövsta. Allt för att du hivade ner en snubbe i backen ute på krogen. Eller inte.
Citera
2012-02-12, 14:09
  #10
Medlem
santos_devilles avatar
Det var du din jävla stolpe!
Citera
2012-02-12, 14:13
  #11
Medlem
santos_devilles avatar
De Bikers som jag känner hade aldrig hakat upp sig på ett vanligt krogbråk med en icke västbärande civil.

Och hade en Hangaround stått och betett sig som en full fjortis i kön och åkt på spö hade han fått skylla sig själv. Har själv sett liknande med egna ögon där en hangaround som spelade Allan fått spö där ingen väst hjälpte till..
Citera
2012-02-12, 14:18
  #12
Medlem
general13s avatar
Seriöst. Du skriver att det var ett halvår sedan. Har det varit lugnt sen dess så lär det väl knappast hända nåt mer för nåt bråk i en krogkö Glöm o gå vidare
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback