Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-11-17, 12:10
  #13
Medlem
Jag åker folkrace! dock bara kört i ett år!

rekommenderas starkt
Citera
2014-05-08, 09:27
  #14
Medlem
Klart man kör folkrace Sveriges största och roligaste motorsport
Citera
2015-01-26, 21:04
  #15
Medlem
Mest udda bil ni sett köra folkrace?
Citera
2017-09-22, 18:11
  #16
Medlem
rapsoljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dre
Mest udda bil ni sett köra folkrace?

Morris minor ☺☺
Citera
2018-01-31, 18:35
  #17
Medlem
Ta licens å kör, du kommer inte bli besviken. 😁
Relativt billigt är det om man jämför med andra bilsporter, men det är ju en motorsport och Sånna är tyvärr inte billiga men det är det värt
Citera
2018-07-20, 14:31
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapsolja
Morris minor ☺☺

Har ju blivit ett par udda bilar man sett, en kille jag känner körde en hundkoja på motalafestivalen för ett antal år sen. En annan udda bil var en Chrysler PT cruiser som körde Vimmerby folkracefestival för ett antal år sen också.
Citera
2020-11-21, 19:41
  #19
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sodlan
Jag åker folkrace! dock bara kört i ett år!

rekommenderas starkt

Citat:
Ursprungligen postat av moonrebel
Klart man kör folkrace Sveriges största och roligaste motorsport

Citat:
Ursprungligen postat av rapsolja
Morris minor ☺☺

Citat:
Ursprungligen postat av stjernfall
Ta licens å kör, du kommer inte bli besviken. 😁
Relativt billigt är det om man jämför med andra bilsporter, men det är ju en motorsport och Sånna är tyvärr inte billiga men det är det värt

Citat:
Ursprungligen postat av Roddarn2180
Har ju blivit ett par udda bilar man sett, en kille jag känner körde en hundkoja på motalafestivalen för ett antal år sen. En annan udda bil var en Chrysler PT cruiser som körde Vimmerby folkracefestival för ett antal år sen också.

Är det någon av er som minns ”Smeden och hans pöjk”. De var ganska framstående på mitten av 80-talet och körde som jag minns det i lustigt målade bilar, mest Saab tror jag.

Vilka var de?
Håller de på än?
Några historier som är intressanta att dela med?
Citera
2023-04-09, 12:25
  #20
Medlem
volvo 240s avatar
Vilka bilar är det främst som används nuförtiden? När min kusin körde var det mest Saab 99 och Volvo 140/240 ibland enstaka Volkswagen el någon japanare.

Alltid tyckt det vart en marodörsport som förstör massvis med vackra bilar men är ändå nyfiken på vad som det körs mest av nuförtiden.

Jo jag vet jag hade kunnat kolla på nån ny tävling på nätet men ser inte längre så därför jag frågar
Citera
2023-04-17, 03:24
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Vilka bilar är det främst som används nuförtiden? När min kusin körde var det mest Saab 99 och Volvo 140/240 ibland enstaka Volkswagen el någon japanare.

Alltid tyckt det vart en marodörsport som förstör massvis med vackra bilar men är ändå nyfiken på vad som det körs mest av nuförtiden.

Jo jag vet jag hade kunnat kolla på nån ny tävling på nätet men ser inte längre så därför jag frågar
Det är fortfarande övervägande Saab 99, och Volvo 240, 140 börjar bli lite udda. Opel Vectra är rätt vanliga också. Toyota Celica finns en del också men man kan inte säga att de är vanliga.
Citera
2023-04-17, 15:56
  #22
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clanton
Det är fortfarande övervägande Saab 99, och Volvo 240, 140 börjar bli lite udda. Opel Vectra är rätt vanliga också. Toyota Celica finns en del också men man kan inte säga att de är vanliga.
Det var som fan. Att 99:an håller fortf trots massor med andra Saabar är ju lite kul. Även om jag helst ser de ockrockade etc Trodde att 740 och möjligtvis de billigare framhjulsdrivna Volvo hade tagit över från 240an.
Citera
2023-04-23, 09:15
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Det var som fan. Att 99:an håller fortf trots massor med andra Saabar är ju lite kul. Även om jag helst ser de ockrockade etc Trodde att 740 och möjligtvis de billigare framhjulsdrivna Volvo hade tagit över från 240an.
Ja 99,an verkar ha varit byggd som en stridsvagn från början. Är också lite förundrad över att det inte finns fler framhjulsdrivna Volvos trodde 850 skulle bli populär att bygga på, S och V40 borde ju vara bra storleksmässigt.
Säger en del om hur bra 99 och 240 var egentligen när de byggdes, att de är lättskruvade spelar såklart in lite också men i 99,ans fall är det intressant att 900,an inte alls blev lika populär att bygga på det är ju ändå nästan samma bil.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback