Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-10, 18:17
  #541
Medlem
Omar Santanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wessla
Det va ju tydligen inte alls så allvarligt, eftersom att han kom tillbaka så fort..
Så vad gnäller du om då? Det Silva gjorde var tydligen inte allvarligare än att han blev avtorkad med en handduk.
__________________
Senast redigerad av Omar Santana 2012-07-10 kl. 18:21.
Citera
2012-07-10, 20:44
  #542
Medlem
mmas avatar
Här finns en liten förklaring till det otroligt tråkiga som hände Stun Gun.

http://www.mmamania.com/2012/7/10/31...48-demian-maia

Citat:
"As they were tied up, somehow (Kim) got a muscle spasm in his side. He told his corner that something was wrong. Kim defended Maia's takedown attempts for a while, but by the time they got to the other side of the Octagon, he was in too much pain. The position in which the injury happened is the kind that happens in training all the time, but for some reason it caused a severe muscle spasm this particular time. It truly was a freak accident."

Blev riktigt besviken då jag gillar han som fan.
Citera
2012-07-10, 20:53
  #543
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Här finns en liten förklaring till det otroligt tråkiga som hände Stun Gun.


Blev riktigt besviken då jag gillar han som fan.

Trist att den matchen slutade på det viset. Hoppas att han kommer tillbaka snart, kanske re-match mot Maia?
Citera
2012-07-10, 20:54
  #544
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007
Trist att den matchen slutade på det viset. Hoppas att han kommer tillbaka snart, kanske re-match mot Maia?

Ja man blir ju nyfiken hur ufc resonerar i detta läge, kommer Stun gun nu rasa ner i ordningen och få "börja om" igen.. och gör detta att maia tar ännu ett steg upp?

För mig känns det inte om en sånhär fight "räknas" som nån form av kompass hur bra dom är.
Citera
2012-07-10, 20:59
  #545
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
Alla ni retards som säger att knät var helt lagligt och inte träffade ansiktet, varför blev då Sonnen tvungen att sy 8 stygn efter att ha bitit sig i tungan?

Klart det inte var lagligt, det såg man väl rätt tydligt. Dock har domare släppt sånt där förut, det var ju hans lår som träffa ansiktet och inte själva knät. Men men, en rematch skulle jag också vilja se, nu tändes hoppet lite.
Citera
2012-07-10, 21:02
  #546
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mintas
Klart det inte var lagligt, det såg man väl rätt tydligt. Dock har domare släppt sånt där förut, det var ju hans lår som träffa ansiktet och inte själva knät. Men men, en rematch skulle jag också vilja se, nu tändes hoppet lite.

Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ja man blir ju nyfiken hur ufc resonerar i detta läge, kommer Stun gun nu rasa ner i ordningen och få "börja om" igen.. och gör detta att maia tar ännu ett steg upp?

För mig känns det inte om en sånhär fight "räknas" som nån form av kompass hur bra dom är.

Tror inte att han halkar ner på "stegen". Blir nog lite som Erik Silva när han blev diskad, hans aktier försämrades ju inte direkt.
Citera
2012-07-10, 21:07
  #547
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ja man blir ju nyfiken hur ufc resonerar i detta läge, kommer Stun gun nu rasa ner i ordningen och få "börja om" igen.. och gör detta att maia tar ännu ett steg upp?

För mig känns det inte om en sånhär fight "räknas" som nån form av kompass hur bra dom är.

Håller med dig. tror inte att Kims "stock" skadades för mycket efter denna förlusten och tror inte att Maia direkt är näst på tur för en titelmatch. Tror nog att alla är överens om att det var ett lätt sätt for Maia att vinna på. Så därfor kanske det skulle vara bra med en rematch.
Citera
2012-07-10, 21:26
  #548
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ja man blir ju nyfiken hur ufc resonerar i detta läge, kommer Stun gun nu rasa ner i ordningen och få "börja om" igen.. och gör detta att maia tar ännu ett steg upp?

För mig känns det inte om en sånhär fight "räknas" som nån form av kompass hur bra dom är.
Ingen av de som är topp 10 så gör det någon skillnad?
Citera
2012-07-10, 21:47
  #549
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivey
Ingen av de som är topp 10 så gör det någon skillnad?

Så alla utanför top10 är precis lika rankade menar du? Självklart har dom en "ordning" även om dom liggar utanför just top 10..

Stun guns har ju bara en förlust innan detta, och det var mot andrarankade condit. Så hade han vunnit tror jag han klättrar.
Citera
2012-07-10, 23:52
  #550
Medlem
flummbullens avatar
Otroligt pinsamt med alla de Sonnen-förespråkare som pratar om osportsligt beteende och fusk från Silvas sida, när Sonnen själv dopar sig hej vilt och snackar så mycket skit att hälften vore nog. Nej förresten, inte hälften, en jävla miljarddel.

"Sonnen var faktiskt bäst, han klantade sig bara". Men gissa vad, den bäste gör inte misstag.
Citera
2012-07-10, 23:57
  #551
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mintas
Tror inte att han halkar ner på "stegen". Blir nog lite som Erik Silva när han blev diskad, hans aktier försämrades ju inte direkt.

Du kan ju inte mena allvar? Sonnen halkar såklart ner. Eller förväntar du dig verkligen en rematch direkt?

Erick Silva fick sin vinstbonus efter domarmissen. Fick din idol det?
Citera
2012-07-11, 00:13
  #552
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Du kan ju inte mena allvar? Sonnen halkar såklart ner. Eller förväntar du dig verkligen en rematch direkt?

Erick Silva fick sin vinstbonus efter domarmissen. Fick din idol det?

Läs mitt inlägg igen din otrevliga jävel. Jag pratade om Maia-matchen. Angående Sonnen så tycker jag att han ska få en rematch ja, med tanke på hur matchen avgjordes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback