Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-11, 08:37
  #1
Avstängd
spoozs avatar
Amerikansk action/komedi från 2011
http://www.imdb.com/title/tt0471042/

Citat:
Efter att de anställda i ett luxuöst bostadshus precis intill Central Park upptäcker att miljardären bosatt i fastighetens takvåning har stulit deras pensioner, börjar de planera på den ultimata hämnden: en kupp för att återta det han stulit.

Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=Z4KXF7NWFRE


Regi: Brett Ratner
Skådespelare: Ben Stiller, Casey Affleck, Eddie Murphy, Alan Alda, Matthew Broderick.


Ok, inte världens bästa manus men helt ok underhållning. Väntade mig en något flamsig film men det är en hygglig komedi, enligt mitt tycke.

Betyg 6 av 10
Citera
2012-02-11, 10:36
  #2
Medlem
rehyptols avatar
Tittade på den igår kväll, helt okej, förväntade mig massa tramshumor men det var det inte så mycket utav.

Samma betyg som dig. 6/10.
Citera
2012-02-11, 10:55
  #3
Medlem
Rommelsteins avatar
Har sett den på bio, 7/10 ger jag den.
Citera
2012-02-11, 11:14
  #4
Medlem
DigitalAngels avatar
Förstod inte hur de fick bilen från hisshaktet till poolen på taket? Vem flyttade bilen, och hur?
Citera
2012-02-11, 11:47
  #5
Medlem
SwAxXs avatar
Jag såg den för ett tag sedan, väldigt bra och underhållande!
Citera
2012-02-11, 11:55
  #6
Medlem
Citera
2012-02-11, 12:49
  #7
Medlem
Taket är väl OK med hissen och allt... men hur fick de upp och ner bilen i poolen? Tog dom sedan i sär hela bilen på taket och smugglade ut delarna under en längre tid? Hur gömmer man ett helt hjul i guld under tröjan?

Eller dom kanske anlitade en hel bilmekarfirma som kom upp till taket och hjälpte dem med nedmonteringen?
Citera
2012-02-11, 13:00
  #8
Medlem
powerforcers avatar
För att klara av att se denna filmen måste man försöka stänga av sitt kritiska tänkande och krav på logik (eller vara lite berusad kanske). Tyckte den var ganska underhållande, Alan Alda och Ben Stiller gör ett hyfsat jobb men det känns som om detta kunnat bli mycket bättre med en sån intressant och aktuell story och talangfulla skådisar.
Citera
2012-02-16, 07:11
  #9
Avstängd
Hyffsad!
Citera
2012-02-16, 11:41
  #10
Medlem
neguins avatar
1/5

Förstår inte varför jag förväntade mig något i stil med Oceans Eleven. Känns som en mellanstadieelev har skrivit storyn. Inte smart eller finurligt på något sätt. Kopplingen till finanskrisen, att de fattiga drabbas och de rika går vidare, kändes skitnödig. Såg klart den enbart för att se hur dumt slutet skulle vara.
Citera
2012-02-16, 13:31
  #11
Medlem
enlevandemans avatar
Den gick att titta på. Så godkänd. 6/10, men inte mer än det.
Citera
2012-02-16, 14:54
  #12
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
1/5

Förstår inte varför jag förväntade mig något i stil med Oceans Eleven. Känns som en mellanstadieelev har skrivit storyn. Inte smart eller finurligt på något sätt. Kopplingen till finanskrisen, att de fattiga drabbas och de rika går vidare, kändes skitnödig. Såg klart den enbart för att se hur dumt slutet skulle vara.

Kan inget annat än att skriva under på det. Platt och lam historia. Hade också föreställt mig en Oceans Eleven-liknande filmen men totalt fel fick man. Vill också tillägga att Stiller och Murphy inte funkade alls här. Hade varit bättre med ett par yngre förmågor på väg uppåt i karriären.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback