• 66 396 online
  • 1 139 047 medlemmar
  • 59 008 886 inlägg
2017-09-29, 12:53
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
Många sidor i tråden. Så jag slänger säkert ur mig frågan som redan svarats på.

Jag fastnar på "laddar ner metadata". spelar ingen roll om jag startar om programmet eller pausar/startar nedladdningen. Läste i några andra trådar att detta kunde hjälpa.

Någon annan som stött på detta problem och hittat en lösning?
Jag kör 3.5 build 44090 32bit.
Händer det på alla torrenter eller bara en?

Om det händer på en innebär det att ingen seedar torrenten och kan skickas metadata till dig.
Om det händer på alla innebär det att något blockerar uTorrent från att koppla upp sig till nätet, troligen en brandvägg.
Citera
2017-09-29, 13:02
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Händer det på alla torrenter eller bara en?

Om det händer på en innebär det att ingen seedar torrenten och kan skickas metadata till dig.
Om det händer på alla innebär det att något blockerar uTorrent från att koppla upp sig till nätet, troligen en brandvägg.

Sker på alla.
Jag får kolla på windows brandvägg, annars finns det inget som kan störa. Har ingen annan brandvägg eller virusprogram installerat.
Citera
2017-09-29, 13:04
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintJonah
Sker på alla.
Jag får kolla på windows brandvägg, annars finns det inget som kan störa. Har ingen annan brandvägg eller virusprogram installerat.
Testa med något annat program. qBittorrent eller PicoTorrent för att se om det bara drabbar uTorrent.
Citera
2017-09-29, 13:15
Medlem
SaintJonahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Testa med något annat program. qBittorrent eller PicoTorrent för att se om det bara drabbar uTorrent.

Funkade med qBittorrent.
Tack för hjälpen.
Citera
2017-10-05, 09:17
Medlem
NightWalker1s avatar
hej! av någon anlening försvann fliken "added" så jag kan inte sortera mina torrents på datum längre.
alla andra flikar går att lägga till eller ta bort men just "added" syns inte.

hur kan man lösa detta? har ingen lust att installera om ut och lägga in alla torrents igen
Citera
2017-10-05, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
hej! av någon anlening försvann fliken "added" så jag kan inte sortera mina torrents på datum längre.

hur kan man lösa detta? har ingen lust att installera om ut och lägga in alla torrents igen

Gissar på att du råkat dra ihop den till den grad att den inte längre syns (been there, done that...). Dra försiktigt med muspekaren vid alla | samt dra lite försiktigt för att se om den är någonstans där.

Annars ska det nog gå att nollställa just flikarna någonstans i %appdata% eller så.
Citera
2017-10-05, 15:32
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TehMoff
Gissar på att du råkat dra ihop den till den grad att den inte längre syns (been there, done that...). Dra försiktigt med muspekaren vid alla | samt dra lite försiktigt för att se om den är någonstans där.

Annars ska det nog gå att nollställa just flikarna någonstans i %appdata% eller så.
det var det första jag provade men det är inte det som är felet. jag har dragit i alla flikar och den syns inte.

så nollställa flikarna..hur?
Citera
2017-10-05, 15:55
Medlem
Citat:

På min uTorrent-klient så räcker det med att högerklicka på listen där alla sakerna är och så finns det längst ner valet Reset.
Citera
2017-10-05, 16:04
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
På min uTorrent-klient så räcker det med att högerklicka på listen där alla sakerna är och så finns det längst ner valet Reset.
fixat! tusen tack!
Citera
2017-11-10, 23:01
Medlem
NightWalker1s avatar
installerade senaste ut och jag hade glömt hur dom har förstört den med all reklam och gulligull

förut körde jag med en gammal version (3.23) med det gick inte att installera den nu när jag har gjort en clean installering av win10. får upp "This publisher has been blocked from running software on your machine" och jag kunde inte lösa det genom:
internet options-content-certificates-untrusted publishers,
det var tomt där..

jag har den senaste tiden struntat i att uppdatera till nya ut pga att dom var bannade hos olika trackers.

så vad gör man nu?
kan man ta bort all reklam på nått sätt i nya versionen?
går det att fixa så man kan köra med en gammal version utan reklam som funkar på alla trackers?
eller borde jag lämna utorrent och köra någon annan klient?
Citera
2017-11-11, 03:31
Medlem
Citat:
installerade senaste ut och jag hade glömt hur dom har förstört den med all reklam och gulligull

förut körde jag med en gammal version (3.23) med det gick inte att installera den nu när jag har gjort en clean installering av win10. får upp "This publisher has been blocked from running software on your machine" och jag kunde inte lösa det genom:
det var tomt där..

jag har den senaste tiden struntat i att uppdatera till nya ut pga att dom var bannade hos olika trackers.

så vad gör man nu?
går det att fixa så man kan köra med en gammal version utan reklam som funkar på alla trackers?

Har haft samma problem för något år sedan men kommer dock inte helt säkert ihåg hur jag löste det. Har dock för mig att jag ladda hem och körde uTorrentinstallationsfilen genom FileUnsigner. Värt att testa kanske?
Citera
2017-11-11, 04:05
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

det var tomt där..

så vad gör man nu?

Prova version 2.2.1. Stabil och alla sidor jag varit med på har tillåtit det
Citera