Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-14, 16:07
  #1477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Jag bryr mig föga om ditt ex eller din familj, det är du som blir privat. Jag diskuterar vad som händer då man deltar i en verksamhet som är inrättad av en ockupationsmakt - och är man inte införstådd med det, då är man ganska så naiv och borde aldrig ha lämnat sitt eget hemland. Man får alltså stå sitt kast.

Du är medveten om att Talibanerna har dödat massor av människor som bara stod på något torg till exempel? Fick dom också stå sitt kast?
Det är uppenbart att du inte gör det du verkar inte vara så mycket för människor...Klassisk aspis jag är mycket smartare än alla andra fast att jag har ett lågstatus jobb ...
Varför bor du i ett västland? Och du svarade aldrig på frågan som jag gav dig tidigare tror du Ryssland och Kina agerar utför sina egna nationella intressen eller agerar dom av godhet?
Citera
2021-08-14, 16:11
  #1478
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Helt fel. Det största förändringarna inom det republikanska partiet dom senaste åren är mer isolation

Neokonservatismen har inget med konservatism att göra. Det är en radikal ideologi, precis som fascismen, som uppstod på 1960-talet inom det demokratiska partiet:

https://en.wikipedia.org/wiki/Neoconservatism

Neokonservatismens främste ideolog historikern Leo Strauss var själv fascist i unga år och beundrade Mussolini. Att rörelsen kom att kallas för "neokonservatism" beror på att de bytte parti och anslöt sig till republikanerna under Ronald Reagan. Därför sågs de som "nya" konservativa av de traditionella republikanerna.

Att det vidriga kriget i Afghanistan kunde hålla på i 20 år beror på att den neokonservativa rörelsen haft och fortfarande har stort inflytande inom både det demokratiska och republikanska partiet. De företräder det byråkratiska och militära etablissemangets politik, oavsett vem som sitter i Vita Huset.
Citera
2021-08-14, 16:11
  #1479
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Du är medveten om att Talibanerna har dödat massor av människor som bara stod på något torg till exempel? Fick dom också stå sitt kast?

Nej, Talibanerna dödar inga människor bara för att de står på ett torg. Däremot har ISIS opererat i landet, samma ISIS som västvärldens underrättelsetjänster har stött i Syrien, och denna rörelse har begått terrorhandlingar i Afghanistan. Talibanerna har däremot varit selektiva i sina angrepp, förutom att Talibanerna faktiskt har bekämpat ISIS.
Citera
2021-08-14, 16:19
  #1480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Neokonservatismen har inget med konservatism att göra. Det är en radikal ideologi, precis som fascismen, som uppstod på 1960-talet inom det demokratiska partiet:

https://en.wikipedia.org/wiki/Neoconservatism

Neokonservatismens främste ideolog historikern Leo Strauss var själv fascist i unga år och beundrade Mussolini. Att rörelsen kom att kallas för "neokonservatism" beror på att de bytte parti och anslöt sig till republikanerna under Ronald Reagan. Därför sågs de som "nya" konservativa av de traditionella republikanerna.

Att det vidriga kriget i Afghanistan kunde hålla på i 20 år beror på att den neokonservativa rörelsen haft och fortfarande har stort inflytande inom både det demokratiska och republikanska partiet. De företräder det byråkratiska och militära etablissemangets politik, oavsett vem som sitter i Vita Huset.

Fullt medveten. Men alltså det är klart som korvspader att det Amerikanska folkets åssikter om att inte invadera länder och vara mer isolationistik har förändrats kraftig dom senaste tio åren . Det var ju en av dom största anledningar varför Trump blev vald. Han kunde säga alla dom är andra Republikanerna var för kriget i Irak men jag har alltid sagt att det var en dålig ide. Kolla också när Obama ville sätta en no fly zone i Syrien, det amerikanska folket sa nej.
Citera
2021-08-14, 16:20
  #1481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Nej, Talibanerna dödar inga människor bara för att de står på ett torg. Däremot har ISIS opererat i landet, samma ISIS som västvärldens underrättelsetjänster har stött i Syrien, och denna rörelse har begått terrorhandlingar i Afghanistan. Talibanerna har däremot varit selektiva i sina angrepp, förutom att Talibanerna faktiskt har bekämpat ISIS.

Jo Talibanerna har dödat fler oskyldiga människor i Afghanistan. Jag gilla att du inte svara på någon av mina frågor . För jag tror du är tillräckligt smart att förstå att Kina och Ryssland bara följer sina nationella intressen , men du vill inte erkänna det.
Citera
2021-08-14, 16:29
  #1482
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Man kunde ju tycka att neokonservatismen, som hyllar militärt våld och "regimbyten" i andra länder borde vara grundligt desavouerad vid det här laget. Men paradoxalt nog har den fått allt fler anhängare de senaste åren, även i Europa och Sverige. Vi ser 1930-talet i repris.

Vi får hoppas att nederlaget i Afghanistan blir sista spiken i kistan för denna totalitära ideologi.

Detta var det mest dumma påstående jag hört på länge. Menar du på fullt allvar att svenskar o h övriga européer tycker kaoset i MÖ med alla dessa sk. flyktingar är av godo? Är det atts skräpfolket räddar våra pensioner eller den ökade brottsligheten, nedbrunna kyrkor och annat skit smutsfolket som översvämmat Europa bidragit till som fått fler anhängare?

å så drar du till med 30-talet! Sveavägen 68?
Citera
2021-08-14, 16:33
  #1483
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Jo Talibanerna har dödat fler oskyldiga människor i Afghanistan. Jag gilla att du inte svara på någon av mina frågor . För jag tror du är tillräckligt smart att förstå att Kina och Ryssland bara följer sina nationella intressen , men du vill inte erkänna det.

Att oskyldiga människor dött i Afghanistan under ockupationen är helt och hållet ockupationsmakternas fel och åtskilliga är de terrorbombningar från t ex luften som dessa makter har genomfört mot Afghanistans folk.

Varför skall jag diskutera Kina och Ryssland? Talibanerna är inte i krig med vare sig Kina eller Ryssland, de för ett befrielsekrig mot västliga ockupationsmakter och deras quislingar. I den kampen är det talibanerna som väljer kampmetoder, precis som det är alla folks rätt under ockupation att göra detsamma. Skulle talibanerna t ex föra över den väpnade kampen till Sverige, skulle detta också vara helt legitimt, därför att Sverige har varit med i angreppet på Afghanistan och orsakat död och lidanden.
Citera
2021-08-14, 16:34
  #1484
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Du hade så jäkla rätt det du sa om vissa av personerna i den är tråden är subversiva och helt empatilösa bara för att. Jag nämnde för "rokossovsky" att mitt ex hade varit med om attacken på det amerikanska university . Han sa något som " om man studerar av ett universitet som är finansierat av en ockupationsmakt så får man skylla sig själv" . Fatta att säga en sån sak.. en 17 årig liten tjej som aldrig gjort något elakt mot någon får kasta sig ut ifrån andra våningen för att hon blir jagad av drogpåverkad män som vill skjuta henne.

Eller blir gruppvåldtagen av några stycken i en källare i Sverige och gärningsmännen får 840 000 kr i skadestånd?
Citera
2021-08-14, 16:41
  #1485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolingen321
Fast anledningen varför Talibanerna inte tagit området där i mitten är ju för att det är där Hazzarna bor. Får se hur blodig den striden blir.

Den enda gången Afghanistan åkt på storstryk är när Mongolerna fullständigt krossade allt motstånd och ca. 2 miljoner dog till följd. Minnet av detta är skräpfolket, Hazarerna. Klart som fan att de inte ses som annat än ockupanter de med.
Citera
2021-08-14, 16:42
  #1486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Att oskyldiga människor dött i Afghanistan under ockupationen är helt och hållet ockupationsmakternas fel och åtskilliga är de terrorbombningar från t ex luften som dessa makter har genomfört mot Afghanistans folk.

Varför skall jag diskutera Kina och Ryssland? Talibanerna är inte i krig med vare sig Kina eller Ryssland, de för ett befrielsekrig mot västliga ockupationsmakter och deras quislingar. I den kampen är det talibanerna som väljer kampmetoder, precis som det är alla folks rätt under ockupation att göra detsamma. Skulle talibanerna t ex föra över den väpnade kampen till Sverige, skulle detta också vara helt legitimt, därför att Sverige har varit med i angreppet på Afghanistan och orsakat död och lidanden.

Talibanerna döda oskyldiga Hazarer även när USA inte ockuperade Afghanistan. Att som man döda oskyldiga kvinnor eller barn är aldrig okej oavsett situationen . Jag bad dig aldrig diskutera , jag gav dig bara en väldigt enkel fråga. Anledningen varför jag ställde den frågan är för exakt varför jag visste att det var en fråga som du aldrig skulle vilja svara ärligt på. Vi alla ser utrikespolitik hur vår egna lens, men din lens är så RT att det är helt sjukt. Du skulle aldrig kunna klara studera inom geopolitik. Aja nu orkar jag inte med dig mer. Ha det fint.
Citera
2021-08-14, 16:44
  #1487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Eller blir gruppvåldtagen av några stycken i en källare i Sverige och gärningsmännen får 840 000 kr i skadestånd?

two wrongs dont make a right
Citera
2021-08-14, 16:46
  #1488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddagen
Den enda gången Afghanistan åkt på storstryk är när Mongolerna fullständigt krossade allt motstånd och ca. 2 miljoner dog till följd. Minnet av detta är skräpfolket, Hazarerna. Klart som fan att de inte ses som annat än ockupanter de med.

Medveten att många hatar Hazar i Afghanistan .. Det jag menade mest hur den striden kommer se utt. Om Hazarna har mycket vapen osv..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback