Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-02-10, 09:36
  #1
Medlem
Hej!
Min gamla trotjänare till pc börjar ge med sig.. Så det börjar bli dags för en ny, möjligtvis Mac.
Finns det något man kan göra på Mac som man inte kan göra på en pc i samband med iPad?
Eller tvärtom?
Är inte helt insatt i detta.. Men som exempel använder jag program som mp3 merge för ljudböcker.
Citera
2012-02-10, 10:10
  #2
Medlem
20rockss avatar
vet inte om det finns saker du inte kan göra men det lär ju flyta på betydligt smidigare!
Bara mac själv!
Citera
2012-02-10, 10:33
  #3
Medlem
Fossilens avatar
Varför skulle du betala för skit som mac när du kan få en kraftigare PC för lägre pris. Sorry för off-topic.
Citera
2012-02-10, 11:31
  #4
Medlem
Tack för svar!

Att de flyter på bättre hoppas jag verkligen! Men skulle det vara så att jag går miste om funktioner så får det va.


Den diskussionen tänker jag inte gå in på.. Man ska tydligen inte nämna Mac och pc i samma mening...

Att jag tar upp detta är för att jag läste nånstans att man bara kan utveckla appar i osx, så började jag fundera på fall det finns ytterligare saker man endast kan göra i osx
Citera
2012-02-10, 11:43
  #5
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Nej, du går inte miste om någonting. Ryktesvägen har jag hört att iTunes för PC är kass. På mina burkar tycker jag att iTunes flyter på fint som fasen (kör bara Mac).
Citera
2012-02-10, 12:44
  #6
Medlem
iTunes kan vara fruktansvärt seg! Skulle inte bli förvånad att det är gjort för att vara segt på pc...
Citera
2012-02-10, 13:17
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dann3187
Tack för svar!

Att de flyter på bättre hoppas jag verkligen! Men skulle det vara så att jag går miste om funktioner så får det va.


Den diskussionen tänker jag inte gå in på.. Man ska tydligen inte nämna Mac och pc i samma mening...

Att jag tar upp detta är för att jag läste nånstans att man bara kan utveckla appar i osx, så började jag fundera på fall det finns ytterligare saker man endast kan göra i osx

En sak är att man inte kan ladda sin Ipad i sin PC (det är ett problem som jag har iaf) eftersom att PC ger inte lika mycket ström i sina USB uttag jämnfört med mac.
Citera
2012-02-11, 12:01
  #8
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen
Varför skulle du betala för skit som mac när du kan få en kraftigare PC för lägre pris. Sorry för off-topic.

Den myten är redan död för länge sedan lille ponken..
Citera
2012-02-11, 13:10
  #9
Medlem
Joomlas avatar
Utifrån TS frågeställning: Nej, rent praktiskt är Mac-plattformen inte mer kompatibel med Mac. Däremot så brukar det vara så att pwnagetool och jailbreaks släpps till Mac först av allt, för att sedan portas till PC och ibland även Linux. Så om du jailbreakar har du en liten fördel där.

Sen iTunes är ju en plåga på PC. Jag har ingen jättelång erfarenhet av iTunes på Mac utöver att leka lite med en skyltdator i en butik, men det var grymt mycket mer smidigt på Mac än vad iTunes är på PC.
Citera
2012-02-11, 21:45
  #10
Medlem
Tack för svar!

Då verkar det egentligen inte spela så stor roll, men överväger mac.

Det kommer bli väldigt intressant om man lyckas få med sig all musik och dylikt från pcn till macen! Men det är en anna femma!

Om ni har några tips på "mac program" som mp3merger eller annat så tas det varmt emot!
Citera
2012-02-12, 01:11
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dann3187
Tack för svar!

Då verkar det egentligen inte spela så stor roll, men överväger mac.

Det kommer bli väldigt intressant om man lyckas få med sig all musik och dylikt från pcn till macen! Men det är en anna femma!

Om ni har några tips på "mac program" som mp3merger eller annat så tas det varmt emot!

Har du redan iTunes med all din musik på din PC så är det bara att kopiera hela mappen iTunes Music och lägga den på din nya dator, sen laddar du ner iTunes på den igen och visar iTunes var filen iTunes Music ligger, klart.

Mer om detta kan du läsa i iTunes manual som du hittar under Hjälp.


Dr Tinnitus
Citera
2012-02-12, 04:46
  #12
Medlem
Jag har både Mac och PC hemma och med egna erfarenheter anser jag att iTunes etc. på Mac flyter på bättre, som däremot är en självklarhet.

Känns även väldigt onödigt att basera ett datorköp på hur bra datorn funkar med en iPad.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback