43 324 besökare online
1 087 312 medlemmar • 56 813 190 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum Dator och IT Programvara: Windows
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Fuzion
Medlem
Fuzions avatar
Behöver installera om windows xp och kan inte längre hitta min cdkey.

Lär väll vara svårt att hitta någon cdkey som funkar till windows update så min fråga är vad behöver jag ladda hem för updates?

Räcker det med servicepack 3? Har sett att det finns på piratebay o ladda ner, är det bara att installera det direkt efter installationen av winxp eller måste man göra några updates innan man kan lägga in service pack 3?

Går det att i efterhand byta cdkey?, ifall jag nu skulle hitta min giltiga cdkey igen.

sommarlov
Medlem
sommarlovs avatar
Om du inte har sabbat din nuvarande installation, kan du kolla produktnyckeln med lämpligt program.

Fuzion
Medlem
Fuzions avatar
Jo det har jag, kan inte komma in i windows längre.

Har testat att boota med winxp skivan och försökte reparera, kört fixboot och chkdsk.

Kommer bara till windowsloggan som laddar efter det när den blåa bilden med inloggning ska komma upp så blir det istället bara svart bild och inget händer.

ibland får datorn även för sej att köra den där vad det nu heter samma sak som i dos när man kör chkdsk fast att det nu istället är blå bakgrund. Iallfall så hittar den aldrig några fel men hänger sej när den precis blivit klart så isället för att starta om som den normalt ska göra så händer ingenting när den är klar och jag får reseta manuellt och sen är jag tillbaka till samma problem igen svart bild efter att windows loggan laddat klart.

Har testat att starta i felsäkert läge men kommer aldrig in i windows på så sätt heller.

hybbe
Medlem
CHKDSK är just precis den felsökningen som görs i bootscreenen =P

heimat
Medlem
SP3 hade ju räckt men har du ingen cdnyckel kommr du garanterat få problem förr eller senare.

Fuzion
Medlem
Fuzions avatar
Finns det något sätt man kan kolla vad för cdkey man har på sin winxp installation?

Kom nämligen på att en kompis har använt samma cdkey som jag på en av sina datorer.

sommarlov
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuzion
Finns det något sätt man kan kolla vad för cdkey man har på sin winxp installation?

Kom nämligen på att en kompis har använt samma cdkey som jag på en av sina datorer.

winkeyfinder eller liknande.

hedan
Medlem
Ladda hem Erd Commander 2005 o boota upp med den skivan, då bör du
kunna få fram nyckeln.

heimat
Medlem
Eller kör SAM så kan du leta fram nyckeln på Windows och allt annat du har på datorn.

Dr.Sativa
Medlem
Dr.Sativas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heimat
Eller kör SAM så kan du leta fram nyckeln på Windows och allt annat du har på datorn.

Hur gör man sen när man måste aktivera xp då?

Tobii
Medlem
Konto fel (windows xp)

Hej, jag har ett väldigt konstigt fel på min dator. Jag startade min dator och så är alla mina saker borta, allt från skrivbordet och dokument och allting. Nästan som när man har formaterat om datorn. Men jag letade runt lite i datorn och gick till C:\Documents and Settings och såg att i en fil så fanns alla mina saker. Så det är lite konstigt, hur gör jag för att få tillbaks allt till normalt? Detta har hänt en gång förut och det bara plötsligt byttes tillbaks efter ungefär en vecka.

Ruskhane
Medlem
Ruskhanes avatar
Du har ingen lömsk kompis som spelar dig ett spratt?

Svara på ämne
Svara Topp Dela