2008-07-22, 16:01
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcarolo
Var går skillnaden enligt dig då?

Visst fan är det våldtäkt även om man använder fingrarna?

Enligt den nya våldtäktslagen behöver dessutom inte penetrering ske. Det räcker med att trycka eller gnugga utanpå könsorganet.

Sedan är det naturligtvis en tolkningsfråga var gränsen går.

Jag utgick givetvis ifrån att ett visst våld eller tvång användes i fallet med Bella. Kanske trodde du att jag menade att en tafning på trosan var våldtäkt?

Jag trodde inte det, du antydde det. Läser du vad som står ovanför inlägget är det självklart en tolkningsfråga, om nu rätten anser att petting är våldtäkt. Nu leker vi ju ändå bara med tanken iom att hon inte vart penetrerad med såväl någon penis eller något annan heller för den delen.
Det är en tolkningsfråga i teorin, i praktiken finns det nog inte ett enda jävla våldtäktsfall där man blivit dömd för att ha antastat någon.

Det sorgliga med allt det här är att, som Isabella förstod, reaktionerna inte lät vänta på sig. Det var därför hon inte skriv rakt upp och ned om vad som egentligen hände. Det är så jävla lätt att sälja sig själv, till ett billigt pris och sedan gå ut i bloggen och dementera allting.

Ett "överfall" kan ju fan både vara fysiskt och verbalt.
Citera
2008-07-22, 16:22
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Jag trodde inte det, du antydde det. Läser du vad som står ovanför inlägget är det självklart en tolkningsfråga, om nu rätten anser att petting är våldtäkt. Nu leker vi ju ändå bara med tanken iom att hon inte vart penetrerad med såväl någon penis eller något annan heller för den delen.
Det är en tolkningsfråga i teorin, i praktiken finns det nog inte ett enda jävla våldtäktsfall där man blivit dömd för att ha antastat någon.

Det sorgliga med allt det här är att, som Isabella förstod, reaktionerna inte lät vänta på sig. Det var därför hon inte skriv rakt upp och ned om vad som egentligen hände. Det är så jävla lätt att sälja sig själv, till ett billigt pris och sedan gå ut i bloggen och dementera allting.

Ett "överfall" kan ju fan både vara fysiskt och verbalt.

Eftersom jag skrev så här:
Citat:
Ja, det stog något i stil med "rörde henne på ett olagligt sätt"

Skulle tro att det är frågan om en så att säga "grov taffsning" - Typ fingrar på/i fittan. Annars vore ju reaktionen konstig.

Enligt svensk lag så är ju det också våldtäkt.

Men en italiensk polis skulle säkert skratta om någon sa -"Jag har blivit våldtagen vid bardisken av en okänd som penetrerade mig med sitt finger"
Tycker jag att det framgår ganska klart att det var penetrering med hjälp av finger jag menade. Givetvis menade jag också att det gjorde med ett viss tvång/våld även om det inte framgick direkt.
Citera
2008-07-22, 16:23
Medlem
16-17 åringar skall inte åka ensamma till ställen som Rimini.
Så enkelt är det.

Men hon ska ju kontakta Götblad nu så rättvisa kan skipas..

Lycka till!
Citera
2008-07-22, 16:27
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Eftersom jag skrev så här:

Tycker jag att det framgår ganska klart att det var penetrering med hjälp av finger jag menade. Givetvis menade jag också att det gjorde med ett viss tvång/våld även om det inte framgick direkt.

"Typ fingrar på/i fittan" är absolut inte att vara klar. Jag valde att kommentera tafsningen "på fittan". Då är det inte våldtäkt, kan du snälla förstå det.
Citera
2008-07-22, 16:53
Medlem
Mohaves avatar
Citat:
"Typ fingrar på/i fittan" är absolut inte att vara klar. Jag valde att kommentera tafsningen "på fittan". Då är det inte våldtäkt, kan du snälla förstå det.
Hänger det en 17-årig packad blondin i kort kjol och string vid en bardisk i Rimini klockan 3 på natten, så är det inte jätteoväntat att ett par fingrar slinker in under kjolen och upp i fittan. Det är inte snyggt men det är så det funkar. Och att polisen garvar åt det hela när hon försöker anmäla dan därpå är inte oväntat heller.
Citera
2008-07-22, 16:54
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohave
Hänger det en 17-årig packad blondin i kort kjol och string vid en bardisk i Rimini klockan 3 på natten, så är det inte jätteoväntat att ett par fingrar slinker in under kjolen och upp i fittan. Det är inte snyggt men det är så det funkar. Och att polisen garvar åt det hela när hon försöker anmäla dan därpå är inte oväntat heller.

Det har ingen påstått heller. Förövrigt klär sig Blondinbella inte alltför utmanande heller.
Citera
2008-07-22, 17:23
Medlem
Citat:
Förövrigt klär sig Blondinbella inte alltför utmanande heller.

Hennes ex?
Citera
2008-07-22, 17:30
Bannlyst
Problemet är väl inte svensk lags defination på våldtäckt, problemet idag är att det är svårbevisat. Även om en tjej har skador i underlivet efter en våldtäckt så är det svårt att bevisa att våldtäcksmannen orsakat dessa Såvida han inte lämnar sperma efter sig osv. En del hinner ju faktiskt kämpa sig loss innan det går för gärningsmannen, helt sjukt att han ska behöva komma för att det ens ska kunna leda till åtal Och för övrigt, större delen av våldtäckter lämnar inte ens skador som man på sjukhus kan dokumentera.
Citera
2008-07-22, 17:31
Bannlyst
Hru kommer det sig att vanliga tjejer klarar av ett sånbt "övergrepp" utan att avbryta en semester oich vilja polisanmäla,gråta i flera dagar och behöva tröst fårn familj och alla ens vänner.. och även en halv miljon okända människoir... Men Fröken Bella har det förstås värre än andra...?
Det är väl inte kul om sånt händer men för hennes del kanske det kan vara bra för henne... börja tänka lite... kanske...
Citera
2008-07-22, 17:48
Medlem
PR-kupp säger jag bara!
Citera
2008-07-22, 17:48
Medlem
rohyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wezt
Hennes ex?

Haha, jag skulle inte ens ta i Isabella med tång.
Citera
2008-07-22, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blondinbella
- Jag kommer att kontakta länspolismästare Carin Götblad när jag kommer hem och se om vi kan samarbeta kring det här på något sätt. Jag som har många unga läsare på min blogg är skyldig att göra någonting.

Citat:
Ursprungligen postat av Yao
Öhh, räcker det inte med en vanlig polis? Skit alltså. Jorden anropar Blondinbella, du måste komma tillbaka!

HAHAHA OMFG! Snacka om grandios självbild! I och för sig är nog inte majoriteten av sveriges 17 åriga tjejer mer insiktsfulla än att de också skulle kunna lägga en liknande kommentar.

Förhoppningsvis kommer hon sitta och gapskratta åt sin blogg om några år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in